Zo aanpakken die lui

Plaats hier informatie en vragen over alle hondenactiviteiten die niet onder een andere categorie vallen.
jessica
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door jessica »

Nino&Toosje schreef:
Gerritte schreef:
Nino&Toosje schreef:Ik zit hier de advertentie te bekijken, maar op de een of andere manier kloppen de berekeningen niet. Dan heb je bij hem wel helemaal voor een "appel en ei" een hond gekocht.
Dat moet toch een koper wel tot nadenken zetten??
:wink: veel kopers niet, willen wel een hond maar willen zo min mogelijk voor betalen.

Maar goed ik vind het gewoon bijzonder schijnend weer dat er zoveel honden "gebruikt" worden om geld te verdienen. Teven die als leg kippen gehouden worden.
Dus die berekening daar lig ik niet wakker van :wink: Ging mij meer om de dieren.
Natuurlijk gaat het om de dieren. Maar hoe "achterlijk" moeten mensen dan wel niet zijn als ze denken om voor zo'n prijs een verantwoord gefokt dier te krijgen. Dan moet toch aanzetten tot nadenken.
Op eoa manier spreken ze hier over een winst per hond....dus zullen er wel kosten vanaf getrokken mogen worden...(licht in de stal? wat vers hooi in het kot misschien?)

Het is heel triest...echt heel triest. :(
Zou het ooit opgelost kunnen worden????
Afbeelding
©Monika
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

Nino&Toosje schreef:
Gerritte schreef:
Nino&Toosje schreef:Ik zit hier de advertentie te bekijken, maar op de een of andere manier kloppen de berekeningen niet. Dan heb je bij hem wel helemaal voor een "appel en ei" een hond gekocht.
Dat moet toch een koper wel tot nadenken zetten??
:wink: veel kopers niet, willen wel een hond maar willen zo min mogelijk voor betalen.

Maar goed ik vind het gewoon bijzonder schijnend weer dat er zoveel honden "gebruikt" worden om geld te verdienen. Teven die als leg kippen gehouden worden.
Dus die berekening daar lig ik niet wakker van :wink: Ging mij meer om de dieren.
Natuurlijk gaat het om de dieren. Maar hoe "achterlijk" moeten mensen dan wel niet zijn als ze denken om voor zo'n prijs een verantwoord gefokt dier te krijgen. Dan moet toch aanzetten tot nadenken.
:wink: Heel veel mensen geloven in de gladde verkooppraatjes van dit soort lui. Zijn doen overkomen dat het stamboompapiertje de prijs zo hoog maakt. En zolang mensen zich niet verder verdiepen en liever gisteren nog zo´n schattig pupje willen hebben, ja dan kunnen dit soort lui doorgaan.
Hun intereseert het verder toch niet wat er met de pup gebeurt of waar hij terecht komt, en dat hij-zij misschien na een jaar alweer de deur wordt gewezen omdat een hond opvoeden toch wel wat tijd kost en het opeens geen schattig puppie meer is maar een heerlijk puber begint te worden :D .
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
Cor
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cor »

En toch, een boete van 68.000 euro is wel een behoorlijke. Er zijn in het verleden wel minder zware straffen opgelegd...
:!:
Labrador Startpagina, alles op een rijtje!
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Cor schreef:En toch, een boete van 68.000 euro is wel een behoorlijke. Er zijn in het verleden wel minder zware straffen opgelegd...
Eindelijk gerechtigheid. Gaan toekomstige broodfokkers wel even achter hun oren krabben.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Nino&Toosje schreef:
Cor schreef:En toch, een boete van 68.000 euro is wel een behoorlijke. Er zijn in het verleden wel minder zware straffen opgelegd...
Eindelijk gerechtigheid. Gaan toekomstige broodfokkers wel even achter hun oren krabben.
Nee hoor, die geven de pups gewoon op bij de belasting, want dat is de aanklacht die er lag :? Niks welzijn hondjes, geld, geld geld. En omdat ze het hobby matig deden hoefden ze niets op te geven en daar was de rechter het niet mee eens. Maar het fokken zelf wordt niet over gesproken :eusashhh:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Lupos schreef:
Nino&Toosje schreef:
Nee hoor, die geven de pups gewoon op bij de belasting, want dat is de aanklacht die er lag :? Niks welzijn hondjes, geld, geld geld. En omdat ze het hobby matig deden hoefden ze niets op te geven en daar was de rechter het niet mee eens. Maar het fokken zelf wordt niet over gesproken :eusashhh:
:shock: Daar heb je gelijk in zeg.......... jammer dat er geen moreel oordeel over de bedrijfsvoering werd gegeven ook. :eusashhh:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Plaats reactie