warrige wandeling, warrig verhaal

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
maria1

Ongelezen bericht door maria1 »

Hier ook regelmatig jonge kinderen die een jonge hond van een maand of 9 uitlaat.
Hond luistert niet als er afleiding is en dan of kind in paniek, hond los en komt niet meer of hond wordt geslagen of geschopt.
Ja, wel makkelijk, pa of moe geen tijd of zin, dan kindlief de hond uit laten. Kan niet en zou je ook als ouders niet moeten willen. Maar ja, gebeurt helaas maar al te vaak. :(
dorscha

Ongelezen bericht door dorscha »

dorscha weegt ongeveer 30 kg, onze zoon van 10 29 kg...............I rest my case....... wie laat dan wie uit????

Hier wordt de hond nooit of te nimmer door de kinderen uitgelaten. Natuurlijk lopen ze wel eens mee, maar de riem blijft in mijn handen.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Ik heb in al die tijd maar 1 kind meegemaakt dat een hond 'de baas' kan op 11 jarige leeftijd en dat is mijn buurmeisje (nu bijna 18). Die heeft een natuurlijk leiderschap over honden, ze luisteren gewoon naar haar en anders krijgen ze een perfect getimede stemcorrectie of desnoods een rukje aan de riem. Daar kan ik nog een puntje aan zuigen soms :D
Maar ook zij mocht niet zonder supervisie onze honden uitlaten voor ze 15 jaar was.

Niet alleen voor de hond zelf maar je zadelt je kind ook niet op met incidenten die veroorzaakt kunnen worden door andere honden.
Hier ook eens twee kinderen in het park met een klein hondje (kruising malteser x york) waar een loslopende grote DH op af stormde met onvriendelijke bedoelingen. Die kinderen pakten het hondje op en renden gillend weg, dankzij een voorbijganger ging dit net goed. Dat wil je gewoon niet voor je kinderen.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

Beetje jammer van jouw wandeling inderdaad,
dit begrijp je toch niet??? :confused: :confused:

Hier liepen laatst twee kindjes met een relatief klein hondje, (van Oma ofzo)
en dat kind werd zo onderuit getrokken door die hond. janken dus :S

Dus ik zei "dáárom mogen kinderen mijn hond dus niet uitlaten"

later liepen ze er weer *zucht*
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
Plaats reactie