Jaaa, die bedoelde ik inderdaadtoscak schreef:Ja, hier istie danEls schreef:Er zijn een paar mogelijkheden:
1. een comfy cone (zachte kap)
2. een Moon collar= een soort zwemband om zn nek
3. een speciaal voor hondjes gemaakte overall zodat ze er echt niet bij kunnen. Bob van Toscak hier op het forum had een hele mooie, weet ik nog.![]()
Heel veel succes.!! Werkte erg goed.
volgende week castreren
-
Els
- Speurneus

Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
-
Anjess
Ziet er geweldig uit die medical shirts!!Maar ik heb toch nog een vraagje:volgend de DA is het normaal dat een reu gecastreerd word vanaf een leeftijd van 6 maanden.Ze heeft me verder niets verteld over de nadelen van een definitieve castratie wat betrefd de groei.Ze wilde Binky eigenlijk bij 6 maanden al castreren maar ben toen via iemand die een implantaat had gedaan bij haar reu,aan die implantaat gekomen.Voorlichting is dus kennelijk niet hun sterkste kant.Ik kan er ook weinig terug vinden via google.Maar remt het de groei van de botten ofzo.Ik wil dit graag weten want nu kan ik het nog afzeggen en dan voor nog een implantaat gaan.......
-
Martine.jolie
Hier op het forum staat een stukje, even goed lezen want de reu en de teef staan door elkaar
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=36175" onclick="window.open(this.href);return false;
Je neemt toch de hormonen weg die een belangrijke functie vervullen en dit zeker niet alleen op het gebied van de voortplanting, deze zijn namelijk ook nodig om tot een geestelijk volwaardige reu uit te kunnen groeien.
En dat jouw da deze castratie promoot en niets verteld over de nadelen vind ik schandalig, heb er echt geen andere woorden voor
Dat is toch wel erg achterhaald hoor, op de meeste sites van da praktijken kun je nu echt wel lezen dat er ook nadelen aan een te vroege castratie kleven.
Waarom heb je eigenlijk op zo'n jonge leeftijd voor een implantaat gekozen?
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=36175" onclick="window.open(this.href);return false;
Je neemt toch de hormonen weg die een belangrijke functie vervullen en dit zeker niet alleen op het gebied van de voortplanting, deze zijn namelijk ook nodig om tot een geestelijk volwaardige reu uit te kunnen groeien.
En dat jouw da deze castratie promoot en niets verteld over de nadelen vind ik schandalig, heb er echt geen andere woorden voor
Dat is toch wel erg achterhaald hoor, op de meeste sites van da praktijken kun je nu echt wel lezen dat er ook nadelen aan een te vroege castratie kleven.
Waarom heb je eigenlijk op zo'n jonge leeftijd voor een implantaat gekozen?
-
Dushi
- Speurneus

Het verbaasd mij dat een pup van 6 maanden al een implantaat krijgt. Van zo'n jonge pup werken de hormoontjes toch nog helemaal niet op dusdanige wijze dat een implantaat nodig is?
Ik zou het beestje toch eerst laten uitgroeien alvorens te castreren of een nieuw implantaat te nemen.
Ik zou het beestje toch eerst laten uitgroeien alvorens te castreren of een nieuw implantaat te nemen.
Groetjes van Monique
Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Castratie bij reuen heeft met name invloed op het gedrag. Het wegnemen van de mannelijke hormonen brengt je hond feitelijk in een identiteitscrisis, waarbij hij met name bij contacten met andere honden hinder kan ondervinden: bereden worden, niet serieus genomen worden, geïmponeerd worden enzovoorts. Voor de gecastreerde hond zelf: angst, onzekerheid, angst-agressie.
Daarnaast zijn er nadelen als: veranderende vachtstructuur (bij een Golden Retriever zeer zeker van toepassing!), sneller dik worden. En bij het castreren voordat de hond is uitgegroeid krijg je ook nog het later sluiten van de groeischijven (met name in de literatuur besproken over teven, maar geldt voor reuen evengoed) en daarmee een gering grotere kans op botkanker.
Het voordeel:
- geen puspiemel meer (maar dat kun je hem ook gewoon leren schoonhouden)
- minder zn piemel achterna lopen
- minder hotel-de-botel van de (loopse) teven
- geen kans meer op ongewenste dekkingen
Daarnaast zijn er nadelen als: veranderende vachtstructuur (bij een Golden Retriever zeer zeker van toepassing!), sneller dik worden. En bij het castreren voordat de hond is uitgegroeid krijg je ook nog het later sluiten van de groeischijven (met name in de literatuur besproken over teven, maar geldt voor reuen evengoed) en daarmee een gering grotere kans op botkanker.
Het voordeel:
- geen puspiemel meer (maar dat kun je hem ook gewoon leren schoonhouden)
- minder zn piemel achterna lopen
- minder hotel-de-botel van de (loopse) teven
- geen kans meer op ongewenste dekkingen

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
Anjess
Ik heb net de knoop doorgehakt:de afspraak heb ik afgezegd!!Ik kreeg een hoop gemaar aan de telefoon maar heb gewoon gezegd dat ik na het horen van jullie argumenten er nog mee wil wachten totdat hij volledig is uitgegroeid.De reden waarom hij al zo jong een implantaat heeft gekregen is omdat hij continue op Sjammai (onze Lab van bijna 8)reed en ook op ons.De gedragsdeskundige waar wij toen les volgden gaf dat advies en ik moet eerlijk zeggen dat het goed heeft geholpen.Wij en Sjammai werden er knettergek van.Gelukkig hebben jullie mij "over kunnen halen"om niet gelijk te castreren want terugdraaien had niet meer gekund.Het is mijn eerste reu waar het bij nodig zou zijn dus ik heb er verder niet over nagedacht en gewoon de DA gevolgd.Valt me ook vies tegen dat ze niet eens goede informatie kunnen geven.Het zijn allemaal jonge dierenartsen die daar werken dus die zouden toch beter moeten weten......Maar bedankt allemaal!!!!
-
rimanime
- Speurneus

Wat een sportieve reactie en een wijs besluit 

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
-kim-
- Speurneus

Dat vind ik nu ook !rimanime schreef:Wat een sportieve reactie en een wijs besluit
Hopelijk lukt het gewoon zo als het implantaat uitgewerkt is
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013