Bosles

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
saartjeee

Ongelezen bericht door saartjeee »

Ooh wat rot zeg! Ga je met het idee naar de cursus toe dat het ook echt leuk voor Vida zal zijn.. Wel heel erg raar hoor.. zo'n trainer/trainster zal toch ook moeten weten dat je een hond van zo'n verschillende leeftijden/gewichten e.d., niet handig is om dan allemaal los te laten.. die kleintjes kunnen daar nog niet tegenop! :-(

Veel beterschap Vida, maar zo te horen ben je een sterke meid, alweer volop aan het helpen met dweilen :D

Succes!
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

Verstandige keuze.
Iefke

Ongelezen bericht door Iefke »

Ja, echt heel raar op de site staat alles waar wij achter staan, daarom ook voor die school gegaan en dan in de praktijk een chaos, alle diploma's ten spijt als je een bosles doet weet je dat je geen 25 honden los kunt laten. En als leidster heb je het zelf niet meer in de hand...........SLECHT.

Ik heb besloten naar een andere cursus te gaan, als het gevoel weg is komt het bij mij ook echt niet meer terug.

..........................en Vida moet er wat leren en het moet voor ons allebei plezierig zijn.

Pootje ziet er goed uit, maar ik meen af en toe te zien dat het toch overbelast is geweest, ik laat er vanmiddag even goed naar kijken.

Dank voor jullie goede raad, dat heeft eigenlijk ook een stukje bevestigd wat ik al wist, moven en snel :twisted:
Pascal en Linda

Ongelezen bericht door Pascal en Linda »

jeetje daar heb je toch hele andere verwachtingen van als je daar begint!
ik zou er ook niet snel meer naartoe gaan, krijg er de kriebels van.
Wij gaan volgende week zaterdag voor het eerst naar de puppycursus, ik hoop niet dat we dit aantreffen
succes met Vida haar pootje
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Ik persoonlijk zou niet meer terug gaan.Heb zelf toevallig ook een cursus onderbroken omdat de manier van les geven mij niet aanstond (hond op zijn neus slaan bijv.)Ik heb nog geprobeerd mijn geld terug te krijgen maar dat is niet gelukt.Je kiest zelf om te stoppen zeggen ze dan en als je dan uitlegt waarom dan is ineens alles niet waar.Maar ik had totaal geen vertrouwen meer in ze.Helaas voor het geld maar nog wel een goede hondenschool gevonden waar we met plezier naar toe gingen en dat heeft veel goed gemaakt!Een hond voelt immers ook aan dat je geen zin hebt om naar de les te gaan.Wij hebben op die nieuwe school toen ook een bosles gehad maar dat ging per hond,dus jij met de instructeur en alleen jouw hond.Ook wij mochten niet roepen want hij moest leren dat hij zich op ons concentreerd en niet andersom.En dat werkt nu een half jaar perfect!!!Ik hoef nooit te roepen.Maar ja,dit doe je natuurlijk niet met zo'n 25 honden bij elkaar.Het spelen met een andere hond is dan toch echt veel leuker dan het baasje.En als ze zich een beetje verdiept had daarin dan had ze dit allang kunnen voorspellen.Jammer dat het zo is gelopen maar ik hoop dat je toch iets vind waarin jullie je allemaal fijn vinden en zo wel op een goede manier kunnen lessen.Veel succes!!!
Iefke

Ongelezen bericht door Iefke »

anjess zegt:
Ook wij mochten niet roepen want hij moest leren dat hij zich op ons concentreerd en niet andersom.En dat werkt nu een half jaar perfect!!!Ik hoef nooit te roepen.Maar ja,dit doe je natuurlijk niet met zo'n 25 honden bij elkaar.Het spelen met een andere hond is dan toch echt veel leuker dan het baasje.En als ze zich een beetje verdiept had daarin dan had ze dit allang kunnen voorspellen
Precies zo voel ik het ook, goed gezegd! :feest5:
SaskiaL.

Ongelezen bericht door SaskiaL. »

Goede keus Iefke. Rare toestand daar. Cursus moet goed voelen, zinvol voelen maar zeker ook plezier geven voor jou en je pup.
Ik hoop dat je gauw iets beters vindt!
Plaats reactie