Tara heeft gardia
-
Donja
Nou ik vind het een beetje te snel gereageerd met dat ik een waardeloze dierenarts heb. Ik ben zelf verder erg tevreden... Maar het huis ontsmetten kan geen kwaat dus ga ik morgen toch maar doen. Alleen waar moet ik beginnen? Alles wat in de bench zit incl. Knuffels kunnen in de was maar dan? Ik heb een rol tapijt in huis omdat we een houten vloer hebben, ik kandat niet wassen... En wat doe ik met de vloer? Hoe heet moet je alles wassen?
Wel bedankt voor jullie waarschuwing!
Wel bedankt voor jullie waarschuwing!
-
Debby
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
Leeuw
- Kleine hondenneus

Boas heeft Giardia gehad toen hij 13 weken was, waarschijnlijk door het eten van hondenpoep. Heeft heeft twee kuurtjes gehad;
Panacur & Metrazol.
We waren er ook snel bij en na 2 dagen antibiotica was de diarree al over.
We hebben hem niet hoeven wassen en het huis niet hoeven ontsmetten,
hij heeft er daarna ook geen last meer van gehad.
Misschien een beetje kort door de bocht om het gelijk een slechte dierenarts te noemen,
wij kregen hetzelfde advies en dit was afdoende.
Groetjes en beterschap voor Tara!
Panacur & Metrazol.
We waren er ook snel bij en na 2 dagen antibiotica was de diarree al over.
We hebben hem niet hoeven wassen en het huis niet hoeven ontsmetten,
hij heeft er daarna ook geen last meer van gehad.
Misschien een beetje kort door de bocht om het gelijk een slechte dierenarts te noemen,
wij kregen hetzelfde advies en dit was afdoende.
Groetjes en beterschap voor Tara!

-
Lausje
- Middelgrote hondenneus

Onze Pepper heeft ook Giardia, vandaag gehoord bij de dierenarts. Ze is morgen pas acht weken.
Wij hebben van de dierenarts het advies gekregen om het met de fokker te bespreken. In principe is een Giardia test niet verplicht en niet elk nest heeft het, dus de fokker kan het ook niet hebben geweten.
Wij hebben de pup weg uit een nest van een boerderij, dus we laten het aan hen. Wel netjes om een gedeelte te vergoeden, aan de andere kant wisten ze er waarschijnlijk niks vanaf.
Ik hoop dat Pepper net zo opknapt als Tara, het is nu echt een zielig hoopje pup.
Wij hebben van de dierenarts het advies gekregen om het met de fokker te bespreken. In principe is een Giardia test niet verplicht en niet elk nest heeft het, dus de fokker kan het ook niet hebben geweten.
Wij hebben de pup weg uit een nest van een boerderij, dus we laten het aan hen. Wel netjes om een gedeelte te vergoeden, aan de andere kant wisten ze er waarschijnlijk niks vanaf.
Ik hoop dat Pepper net zo opknapt als Tara, het is nu echt een zielig hoopje pup.
-
Donja
Wat vervelend dat pepper het ook heeft. Ze zijn inderdaad heel zielig dan! Wil hij wel een beetje ete en drinken? Ik kreeg van de dierenarts Hills ID blikvoer, speciaal voor honden met darm problemen. Tara vond dat heerlijk en kreeg daardoor wel voldoende vocht en voeding binnen. Ik deed er ookk wat rijst met boulion door. Tara is nu wel weer helemaal opgeknapt. Ze had 2 dagen na de tabletten al weer normale ontlasting. Morgen weer een bezoekje aan de DA voor controle en inenting. Vandaag ook bericht gehad van de fokker. Zij zegt dat de andere honden uit het nest het niet hebben gehad maar dat ze ons wel tegemoed wil komen in het vergoeden van 50 procent van de kosten. Ik ben dus weer helemaal tevreden!
-
Herman 70
- Middelgrote hondenneus

Ik kan er naast zitten maar het lijkt me sterk.Donja schreef:Vandaag ook bericht gehad van de fokker. Zij zegt dat de andere honden uit het nest het niet hebben gehad maar dat ze ons wel tegemoed wil komen in het vergoeden van 50 procent van de kosten.
De incubatietijd van giardia is 5-16 dagen.
En aangezien je Tara 4 dagen had en toen al ziek werd lijkt het me sterk.
Daarbij is Giardia redelijk besmettelijk (ook naar de mens toe trouwens).
Maar goed ik kan er natuurlijk niet over oordelen ben er niet bij geweest.
Ben ik de enigste die in dit geval vind dat de fokker de volledige kosten op zich had mogen nemen?
-
Marlotte
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Het lijkt mij dan wel weer heel erg sterk dat als je het als fokker weet dat je er niets aan doet! Het laatste wat je als fokker wil is een zieke pup verkopen. Ten minste dat lijkt mijHerman 70 schreef:Ik kan er naast zitten maar het lijkt me sterk.Donja schreef:Vandaag ook bericht gehad van de fokker. Zij zegt dat de andere honden uit het nest het niet hebben gehad maar dat ze ons wel tegemoed wil komen in het vergoeden van 50 procent van de kosten.
De incubatietijd van giardia is 5-16 dagen.
En aangezien je Tara 4 dagen had en toen al ziek werd lijkt het me sterk.
Daarbij is Giardia redelijk besmettelijk (ook naar de mens toe trouwens).
Maar goed ik kan er natuurlijk niet over oordelen ben er niet bij geweest.
Ben ik de enigste die in dit geval vind dat de fokker de volledige kosten op zich had mogen nemen?
Veel sterkte met Tara! Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, dus kan je geen advies geven.

-
Herman 70
- Middelgrote hondenneus

Helemaal met je eens!Marlotte schreef: Het lijkt mij dan wel weer heel erg sterk dat als je het als fokker weet dat je er niets aan doet! Het laatste wat je als fokker wil is een zieke pup verkopen. Ten minste dat lijkt mij
Maar een mogelijk besmette naam krijgen is voor veel fokkers iets wat ze ten allen tijde willen voorkomen (en dat is zeer begrijpelijk).
Maar zoiets als incubatietijd is wel iets wat vaststaat.
Maar goed ik ben er niet bij geweest.
-
Martine.jolie
Kijk je wel uit met haar laten enten?Donja schreef:Wat vervelend dat pepper het ook heeft. Ze zijn inderdaad heel zielig dan! Wil hij wel een beetje ete en drinken? Ik kreeg van de dierenarts Hills ID blikvoer, speciaal voor honden met darm problemen. Tara vond dat heerlijk en kreeg daardoor wel voldoende vocht en voeding binnen. Ik deed er ookk wat rijst met boulion door. Tara is nu wel weer helemaal opgeknapt. Ze had 2 dagen na de tabletten al weer normale ontlasting. Morgen weer een bezoekje aan de DA voor controle en inenting. Vandaag ook bericht gehad van de fokker. Zij zegt dat de andere honden uit het nest het niet hebben gehad maar dat ze ons wel tegemoed wil komen in het vergoeden van 50 procent van de kosten. Ik ben dus weer helemaal tevreden!
Ze is wel verzwakt door de diarree, ik zou haar eerst goed bij laten komen voor ik haar liet enten, deze zijn ook niet zo onschuldig als ze lijken.
Sterkte met je meisje, en verder voor iedereen in dit topic sterkte met de hondjes die giardia hebben.
-
Herman 70
- Middelgrote hondenneus

Edit om te schrijven dat het heel goed mogelijk is dat de fokker niet op de hoogte was van een giardia besmetting (sterker nog daar ga ik vanuit).Herman 70 schreef:Helemaal met je eens!Marlotte schreef: Het lijkt mij dan wel weer heel erg sterk dat als je het als fokker weet dat je er niets aan doet! Het laatste wat je als fokker wil is een zieke pup verkopen. Ten minste dat lijkt mij
Maar een mogelijk besmette naam krijgen is voor veel fokkers iets wat ze ten allen tijde willen voorkomen (en dat is zeer begrijpelijk).
Maar zoiets als incubatietijd is wel iets wat vaststaat.
Maar goed ik ben er niet bij geweest.
Wat me alleen heel sterk lijkt is dat Tara de enigste uit het nest is die besmet is.
-
Donja
Ik ben met de fokker niet de discussie aangegaan of ze het wel of niet uit het nest heeft gekregen. Ik heb haar wel gemeld dat de dierenarts heeft gezegd dat het vanuit het nest moet komen. Ik ben nu erg tevreden met deze oplossing en vind het fijn dat ik geen strijd heb met mijn fokker en verder ook gewoon weer met vragen bij haar terecht kan. Tara had ook geen diarree toen zij nog in het nest zat dus het kan me goed voorstellen dat de fokker dat ook niet gezien had. Over de enting heb ik goed overlegd met de dierenarts. Ze zei ook dat we het alleen zouden doen als Tara duidelijk opgeknapt was. Nu is Tara sinds afgelopen zaterdag weer de oude.. ze was ook weer aangekomen en daarom toch de enting gedaan.
Over Pepper: ik zou toch proberen dit met je fokker te bespreken. Je hebt er toch zorgen en kosten om. Ik vind het niet meer als normaal als de fokker daar toch iets in doet. Het hoeft van mij ook geen volledige vergoeding zijn maar een tegemoedkoming moet toch lukken...
Over Pepper: ik zou toch proberen dit met je fokker te bespreken. Je hebt er toch zorgen en kosten om. Ik vind het niet meer als normaal als de fokker daar toch iets in doet. Het hoeft van mij ook geen volledige vergoeding zijn maar een tegemoedkoming moet toch lukken...
-
Lausje
- Middelgrote hondenneus

Dankje Donja 
Over het ontsmetten: Giardia is ontzettend besmettelijk en 1 op de 5 honden schijnt drager te zijn. Dat betekent ook dat ze het zo weer kunne krijgen. De dierenarts gaf aan dat we een aantal weken even niet naar een hondenspeelplaats / andere plek waar honden komen, zouden moeten gaan.
Ik heb zelf gisteren de hele benedenverdieping schoongemaakt met Detol, alles gewassen in de kookwas of op 60 graden. Alles wat niet gewassen kon worden of niet in de vaatwasser kon heb ik met reinigingsdoekjes (antibacterieel) afgenomen. Dit betekent dus ook het toetsenbord van de laptop, deurklinken, lichtknopjes, handvaten van de keuken, koelkast, alle bakjes, zakjes waar koekjes of brokken inzaten voor de hond. De vloer en de wanden heb ik gestoomd met een klein stoomapparaatje. Daarna gedweild met Dettol.
Vandaag met een vriendin de bovenverdieping gedaan, balkon en badkamer met combinatie van stoom/Dettol/bleek.
Slaapkamer de matrassen afgestoomd, ookal heeft de hond hier niet op gelegen, je kan het zelf ook overdragen. Alles in de was. Vloer met Dettol en stoom. Ook onder bed en in de hoekjes, randjes en achter de kasten.
Voor de rest draait de wasmachine nog, heb alle handdoeken en alle was die ik gedaan heb de afgelopen dagen nogmaals gewassen.
We hebben ook de hond gewassen met speciale shampoo van de dierenarts.
Misschien is het wat veel van het goede, maar better safe then sorry. Ik weet wel dat Dettol dit jaar niet failliet gaat
Mijn vriend heeft de fokker gebeld, maar het leek echt een gelegenheidsnestje te zijn en absoluut geen professionele fokker/broodfokker. De eigenaar gaf echter aan dat haar hond geen diarree had en dat ze ook nog niemand anders erover heeft gehoord.
Ik verwacht, maar dat weet ik niet zeker, dat ze de anderen ook op de hoogte stelt, dit heeft ze wel aangegeven.
Mag je verwachten dat ze je tegemoet komen in de kosten? Pepper was gezond toen we haar ophaalden, de symptomen begonnen pas een dag later.
Het gaat op dit moment nog niet zo goed met Pepper, maar als alle medicijnen aanslaan zouden we morgen verbetering moeten zien. Goed om te horen dat het met Tara wel al een stuk beter is.
Succes met de schoonmaak, mocht je daaraan beginnen. Het heeft mij geholpen met het gevoel toch iets anders te kunnen doen dan alleen maar afwachten.
Over het ontsmetten: Giardia is ontzettend besmettelijk en 1 op de 5 honden schijnt drager te zijn. Dat betekent ook dat ze het zo weer kunne krijgen. De dierenarts gaf aan dat we een aantal weken even niet naar een hondenspeelplaats / andere plek waar honden komen, zouden moeten gaan.
Ik heb zelf gisteren de hele benedenverdieping schoongemaakt met Detol, alles gewassen in de kookwas of op 60 graden. Alles wat niet gewassen kon worden of niet in de vaatwasser kon heb ik met reinigingsdoekjes (antibacterieel) afgenomen. Dit betekent dus ook het toetsenbord van de laptop, deurklinken, lichtknopjes, handvaten van de keuken, koelkast, alle bakjes, zakjes waar koekjes of brokken inzaten voor de hond. De vloer en de wanden heb ik gestoomd met een klein stoomapparaatje. Daarna gedweild met Dettol.
Vandaag met een vriendin de bovenverdieping gedaan, balkon en badkamer met combinatie van stoom/Dettol/bleek.
Slaapkamer de matrassen afgestoomd, ookal heeft de hond hier niet op gelegen, je kan het zelf ook overdragen. Alles in de was. Vloer met Dettol en stoom. Ook onder bed en in de hoekjes, randjes en achter de kasten.
Voor de rest draait de wasmachine nog, heb alle handdoeken en alle was die ik gedaan heb de afgelopen dagen nogmaals gewassen.
We hebben ook de hond gewassen met speciale shampoo van de dierenarts.
Misschien is het wat veel van het goede, maar better safe then sorry. Ik weet wel dat Dettol dit jaar niet failliet gaat
Mijn vriend heeft de fokker gebeld, maar het leek echt een gelegenheidsnestje te zijn en absoluut geen professionele fokker/broodfokker. De eigenaar gaf echter aan dat haar hond geen diarree had en dat ze ook nog niemand anders erover heeft gehoord.
Ik verwacht, maar dat weet ik niet zeker, dat ze de anderen ook op de hoogte stelt, dit heeft ze wel aangegeven.
Mag je verwachten dat ze je tegemoet komen in de kosten? Pepper was gezond toen we haar ophaalden, de symptomen begonnen pas een dag later.
Het gaat op dit moment nog niet zo goed met Pepper, maar als alle medicijnen aanslaan zouden we morgen verbetering moeten zien. Goed om te horen dat het met Tara wel al een stuk beter is.
Succes met de schoonmaak, mocht je daaraan beginnen. Het heeft mij geholpen met het gevoel toch iets anders te kunnen doen dan alleen maar afwachten.