Beer blijkt doof te zijn

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Dat verdient een zorgvuldige afweging. Ik kan me voorstellen dat jullie het een lastige keuze vinden en ook wat teleurgesteld zullen zijn.

Ik heb een hond gahad die eerst horend was maar na een aantal jaren stokdoof werd. Was overigens geen probleem. Zij reageerde prima op gebaren en niemand merkte het ooit aan haar.

Dus het kan wel, maar idd, als het jullie eerste hond is.............. :(
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

Een lastige keuze! Je kunt wel veel met gebaren en wat andere aangeven kan een halsband met trilsignalen ook uitkomst bieden... Succes met het maken van deze moeilijke keuze!
Afbeelding
Met dank aan Monika :)
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Misschien heb je iets aan deze link:
http://dovehond.nl/viewforum.php?f=17" onclick="window.open(this.href);return false;

Hanneke

(PS: mocht jullie beslissing negatief uitvallen en denk je ´waar haal ik zo gauw een andere pup vandaan voor het begin van de schoolvakantie´ ... stuur even een PB´tje :) )
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Laboriginals schreef:Misschien heb je iets aan deze link:
http://dovehond.nl/viewforum.php?f=17" onclick="window.open(this.href);return false;

Hanneke
Wat een mooie link, er is ook overal een forum voor.
Super :klasse:
ursulinda

Ongelezen bericht door ursulinda »

Dat is echt een moeilijke beslissing. Als het je eerste hond is, zou ik het ook niet doen. Ik kan je wel meegeven dat wij voor Luuk, die niet doof is (soms oostindisch doof, maar dat is wat anders), veel gebaren gebruiken gewoonweg omdat hij daar beter op reageert dan op vocale commando's. Wel is het heel belangrijk om oogcontact te hebben met je hond en dit is echt iets wat een hond moet leren. Raadpleeg anders eens een gedragstherapeut, die kan je wellicht ook adviseren. Succes
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

ik persoonlijk zou het wel doen, er kan heel veel met gebaren en contact waardoor de band baas-hond en de aandacht goed aangeleerd kan worden maar het is wel een stuk lastiger dan een horende hond natuurlijk... Sterkte met de beslissing!
kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door kate »

Nou we hebben heel wat keuzes voor onze kiezen gehad met dit hondje.
Eerst was hij als eenling geboren (6 broertjes, zusjes dood bij geboorte), overbeet en nu blijkt hij doof te zijn.
Mijn vriend en ik konden niet tot een 100% JA komen, dus dan zegt ons gevoel niet doen.. Mede door het feit dat dit onze eerste hond wordt en het gevoel 'wat zal er nog meer volgen'.
We vonden dit een erg moeilijke beslissing, maar zijn wel opgelucht dat we een beslissing hebben genomen.

Beer zal voor ons altijd speciaal blijven!!

Omdat Beer als eenling overbleef in zijn nestje is hij een paar weekjes naar een ander nestje gegaan. Net nadat we besloten hadden om niet voor Beer te kiezen kregen we een telefoontje van deze fokker dat er een pup na 3 dagen bij hem terug is gekomen (kopers wilden kijken of ze een hond leuk zouden vinden, maar dit bleek al na 3 dagen totaal niet te werken, vrouw was bang van de pup). Of wij deze hond zouden willen..
Ook hier weer goed over nagedacht en gisteren op bezoek geweest en het voelt goed. We hebben dit hondje vaker gezien en ook de fokkers kenden we inmiddels goed.

Het voelt echt nog ontzettend dubbel :( maar zaterdag hebben we dus geen Beer in huis, maar Guus. Guus Geluk, daar gaan we voor!

Wat kan het leven toch vol verrassingen zitten, dat blijkt wel weer!!

Bedankt voor jullie reacties! :)
Buttymcfly

Ongelezen bericht door Buttymcfly »

Oh wat een moeilijk maar dapper besluit. Dat is mijn motto ook wel hoor, bij twijfel niet doen.

En in ieder geval heel veel geluk en plezier met Guus.
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Kan me jullie beslissing goed voorstellen.En wat een toeval dat er bij de andere fokker net een pup was terug gekomen.Misschien heeft het wel zo moeten zijn.En Beer zal ook vast een goed huisje krijgen.Veel succes en plezier met Guus!!!
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

Kan mij jullie beslissing ook goed voorstellen!

Heel veel plezier met Guus (leuke naam :wink: ) en geniet ervan :)
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

och, heel veel plezier met Guus :)
inderdaad een moeilijk en dapper besluit om niet voor Beer te kiezen, hopelijk vindt hij een goed thuis
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Voor Beer zal ook vast een goed baasje gevonden worden.

En voor jullie is dit vast de beste beslissing. Als het goed voelt, dan is het dat meestal ook.

Alvast heel veel geluk met Guus.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

jullie hebben verstandig gehandeld: geen 100% ja = niet doen! En je ziet, het lost zich vanzelf op hoewel ik begrijp dat het nu nog dubbel voelt... komt wel goed! Ga lekker genieten van Guus zaterdag en de komende jaren :)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Heel veel geluk met Guus.
Ik kan me jullie beslissing goed voorstellen. Ik heb zelf ook een aantal keer ervaren dat het niet 100% goed voelde en bleek ook verkeerd uit te pakken. Hier wel veel van geleerd. Als het goed zit dan voel je dat gewoon. :goodluck:
Afbeelding
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Tja, soms kan het vreemd lopen, maar dan vallen de puzzelstukjes weer precies in elkaar. :)

Heel veel plezier met Guus :bloem:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Plaats reactie