roxy schreef:
Op dit moment mag Jim als ik er niet ben alleen in de gang omdat hij tien dagen geen lange wandelingen mag maken man man hij is echt strontvervelend en vreet overal aan godzijdank doet hij dat als hij zijn energie kwijt kan niet.
Je hond mag niet veel wandelen, maar je kan hem wel geestelijk oe maken, doe zoekspelletjes met hem, laat hem je helpen door bijv. Iets naar de vuilnisbak of wasmachine te laten brengen, allemaal leuke dingen waar ze bij na moeten denken en daar worden ze heerlijk moe van.
roxy schreef:
Eigenlijk veel herkenbare verhalen hoor, ik denk dat het ook wat "lastiger" is voor de mensen die een lab echt voor het plezier hebben, (of lastiger laat ik zeggen bepaalde dingen iets minder belangrijk vinden)voor het gezin als huisgenoot dan degene waarmee getrained word, ik ben al blij als Jim gewoon niet trekt en luistert als ik hem roep. Verder hoef ik geen modelhond. Hij is superlief...
Ik heb al m'n honden voor m'n plezier hoor, zijn ook normale huishonden, die af en toe mogen trainen of werken, iets waar ze en ik ook, veel plezier aan beleven.
Je vind het minder belangrijk dat hij luisterd, waarom?
Vind je het prettig als hij 5 van de 10 keer niet komt als je roept en vind je het fijn om uitgelaten te worden, ipv dat jij de hond uitlaat?
Iedereen wil toch een hond die goed luisterd, wat is er nou relaxter dan dat? Dat is echt niet alleen voorbestemd voor werkhondjes, alleen kost het wat tijd en energie, maar daar tegenover staat dat het zo leuk is om met je hondje bezig te zijn, dat het allemaal vanzelf gaat
Je ziet ze steeds vaker op straat/in het bos/op shows....... Hondjes die niet zo nodig hoeven te luisteren, op alles en iedereen afdenderen, onder het mom, ja maar ze zijn zo lief..... Mijne zijn ook super lief, maar die denderen niet op iedereen af, hond of mens en die trekken mij niet over het veld, joh het zijn haast robots

Maar ze zijn zo lief en relaxed en rustig en zulke lekkere knuffelkonten, ik snap echt niet dat andere mensen dat niet zouden willen.
Tamara

Helemaal met je eens