LPC

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Basto!

Ongelezen bericht door Basto! »

bedankt voor de goede tip! ik ga op zoek naar KVV met echte botten!
Basto!

jeey! na lang zoeken heb ik KVV (waarvan ik denk dat) dat goed is!
Haaksbarf :) graag jullie mening of dit echt goed is aub :)
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Basto! schreef:jeey! na lang zoeken heb ik KVV (waarvan ik denk dat) dat goed is!
Haaksbarf is een goede kvv :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Van Haaksbarf moet je wel verschillende diersoorten voeren om het compleet te maken (misschien weet je dat al wel maar voor de zekerheid :D )
Afbeelding

Basto!

gelukkig! ja, wist ik! heb de hele vriezer al vol liggen met geit, paard konijn en allemaal andere smaakjes :D
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Basto! schreef:gelukkig! ja, wist ik! heb de hele vriezer al vol liggen met geit, paard konijn en allemaal andere smaakjes :D
Helemaal goed :klasse:
Afbeelding

Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Basto! schreef:jeey! na lang zoeken heb ik KVV (waarvan ik denk dat) dat goed is!
Super dat je kvv gaat voeren :klasse:
Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Desdemona »

Goed bezig!
Basto!

nou, daar zijn we weer.. paar dagen ff offline geweest omdat ik druk was met Basto. Basto is afgelopen donderdag geopereerd aan z'n linker elleboog. Het gaat naar omstandigheden goed met hem :) hij loopt nog wel wat waggelend maar dat is geloof ik normaal? Ik had een beetje verwacht dat ie niet meer zijn poot zou omkrullen als ie lag en dat hij zijn pootje niet meer naar buiten zou zetten als ie stond maar dat is niet zo, is dat normaal? Misschien loop ik wel te hard van stapel... Meneer is in ieder geval levendig en we hebben kalmeringstabletten gekregen, we hebben die gegeven vanaf de dag na de operatie, anders is ie niet te houden! zo zo zo zo ontzettend zielig als ie zo diep slaapt.. als we hem een hele geven, toen we een halve gaven sprong ie nog 3 keer op de bank!! hopelijk kan dit geen kwaad.. :( daar hebben we nou iets op verzonnen, 2 houten platen waardoor hij niet bij de bank kan komen. Bleek hij toch zo actief te zijn dat ie op jacht gaat om spullen te stelen.. ons uitdagen dus.. we zijn dus eigenlijk genoodzaakt voor zijn eige bestwil om hem 4maal daags hele kalmerings tabletten te geven, ik vind het alleen zo zielig!! hij ligt de hele dag voor dood in de bench :(

heeft iemand hier ervaring mee?
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Basto! schreef:nou, daar zijn we weer.. paar dagen ff offline geweest omdat ik druk was met Basto. Basto is afgelopen donderdag geopereerd aan z'n linker elleboog. Het gaat naar omstandigheden goed met hem :) hij loopt nog wel wat waggelend maar dat is geloof ik normaal? Ik had een beetje verwacht dat ie niet meer zijn poot zou omkrullen als ie lag en dat hij zijn pootje niet meer naar buiten zou zetten als ie stond maar dat is niet zo, is dat normaal? Misschien loop ik wel te hard van stapel... Meneer is in ieder geval levendig en we hebben kalmeringstabletten gekregen, we hebben die gegeven vanaf de dag na de operatie, anders is ie niet te houden! zo zo zo zo ontzettend zielig als ie zo diep slaapt.. als we hem een hele geven, toen we een halve gaven sprong ie nog 3 keer op de bank!! hopelijk kan dit geen kwaad.. :( daar hebben we nou iets op verzonnen, 2 houten platen waardoor hij niet bij de bank kan komen. Bleek hij toch zo actief te zijn dat ie op jacht gaat om spullen te stelen.. ons uitdagen dus.. we zijn dus eigenlijk genoodzaakt voor zijn eige bestwil om hem 4maal daags hele kalmerings tabletten te geven, ik vind het alleen zo zielig!! hij ligt de hele dag voor dood in de bench :(

heeft iemand hier ervaring mee?
Het is heel normaal hoor dat hij nog wat waggelend loopt en dat hij bij het staan zijn poten nog steeds naar buiten draait is ook normaal, Noah doet dat nog steeds en zal dit ook blijven doen net als heel veel hondjes die geopereerd zijn dus niks om je druk over te maken.
Wij hebben nooit kalmeringstabletten gebruikt toen Noah geopereerd was, wel pijnstillers...
Het is heel lastig om je hondje rustig te houden na een operatie, wij deden bv veel spelletjes in huis met hem (zoekspelletjes enz) om hem een beetje uitdaging te geven en moe te maken.
Of je kan ook van die speciale hondenspelletjes kopen als je dat leuk vind!
Verder gaven we hem vaak een gevulde Kong met een lekker zelfgemaakt ijsje met vruchtjes erin, hij kon daar echt wel even zoet mee zijn of af en toe een lekker botje om te kluiven...
Heel veel sterkte en beterschap voor je ventje! :groteknuffel:
Afbeelding

Basto!

maar is dat geen teken van pijn dan? dat ze hun pootjes nog in dezelfde standen houden?

nou, het is echt moeilijk om hem rustig te houden! hij is zo enthousiast!

maar vind het zo zielig om hem vol te proppen met kalmeringstabletten :( zoekspelletjes heb ik ook aan gedacht en ook vaak genoeg met hem gedaan voor de operatie. maar is dat nu niet te belastend dan? en met zijn poten die kong vasthouden in alle rare houding, is dat niet erg dan?

die hondenspelletjes zijn zeker leuk! maar basto is zoooo enthousiast, die rent en vliegt door het huis heen met mijn schoenen en zelfs glazenpotten die hij in de keuken vind. denk dat hij dat ook doet met die houten stukjes XD dat ie te druk is voor z'n spel en z'n concentratie niet vast kan houden ofzo..
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hier ook een labje die zijn poten na de operatie nog steeds naar buiten draait, je moet je ook bedenken dat ze zichzelf dit hebben aangeleerd in al die maanden en maar een klein percentage zet de poten na de operatie juist naar voren neer 8)

Hier ook nooit kalmeringstabletten gebruikt, veel in de bench (ook al brak ons hart) en véél geestelijke spelletjes met de clicker en/of even lekker masseren ...

Het is een rottijd die je door moet, sterkte :(
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Basto!

vind het ook zo moeilijk :( ik wil absoluut het allerbeste voor hem! en wil hem gevoelsmatig helemaal niet uuuuuuuuren in de bench laten slijten, kijkt ie me weer aan met die zielige rode oogjes van hem.. :cry: (rode ogen van medicijnen) maar het moet gewoon de komende weken :(
dan ligt ie maar weer te snurken omdat ie anders toch niks kan.. zo sneu.. :(
ben wel blij om te horen dat jullie dat ook vaak deden. het moet maar ff :( en ook dat jullie labs hun poten nog naar buiten draaien. :)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Maar als die in de bench ligt hoeft die nog niet zoveel kalmeringstabletten ?
Dat lijkt mij persoonlijk helemaal niets, die tabletten :oops:

En gooi je onzekerheden en/of vragen lekker op het forum, er zijn inmiddels genoeg mensen die hetzelfde hebben meegemaakt met hun kanjer :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Basto!

nee klopt, we zijn ook nog aan het uitvogelen wat nou het beste is. gister werd ie namelijk erg onrustig (had ie nog niks gehad) en ging ie aan zijn wond likken enzo.. dan krijgt ie wel wat, dat was 's middags.. nu ligt ie al uuuuuren te slapen zonder een pilletje :) persoonlijk vind ik het ook doodzielig.. maar probeer hem alleen dat te geven als ie onrustig is.. en eigenlijk is dat nog best vaak.. :( we zijn ook aan het vogelen met halve tabletjes. tis gewoon echt ff zoeken naar het juiste...

*correctie, vandaag was ie erg onrustg.
Laatst gewijzigd door Basto! op 18 feb 2012, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie