Ervaringen gevraagd...
-
labbers
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
labbers
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Tja in dat geval kan ik het hotel dan ook wel een paar maanden sluiten..want ook zal Summer zelf niet in aanraking komen met bv de andere honden..wij en ook onze eigen honden komen tuurlijk wel in aanraking met de gasten.Lien schreef:Naomie schreef: Maar over het algemeen....... duurt het ongeveer 6-8 weken nadat de grote rui voorbij is dat ze dan loops worden.
Maar als je wilt laten dekken ... dan is bij ons de stelregel, niet meer showen. Dat is gewoon een hele grote bron van infecties/ ziektes/ bacterien/ etc etc. Daar willen we onze lieverds dan niet meer aan blootstellen.
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens! Een gewaarschuwd mens telt voor twee!Je kunt zelfs overwegen om helemaal niet naar een show te gaan rondom deze periode want ook je andere honden kunnen nare dingen mee terug nemen. Maar dat is een overweging die je zelf moet maken.
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
-
labbers
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Tja in dat geval kan ik het hotel dan ook wel een paar maanden sluiten..want ook al zal Summer zelf niet in aanraking komen met bv de andere honden..wij en ook onze eigen honden komen tuurlijk wel in aanraking met de gasten.Lien schreef:Naomie schreef: Maar over het algemeen....... duurt het ongeveer 6-8 weken nadat de grote rui voorbij is dat ze dan loops worden.
Maar als je wilt laten dekken ... dan is bij ons de stelregel, niet meer showen. Dat is gewoon een hele grote bron van infecties/ ziektes/ bacterien/ etc etc. Daar willen we onze lieverds dan niet meer aan blootstellen.
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens! Een gewaarschuwd mens telt voor twee!Je kunt zelfs overwegen om helemaal niet naar een show te gaan rondom deze periode want ook je andere honden kunnen nare dingen mee terug nemen. Maar dat is een overweging die je zelf moet maken.
-
petra2612
- Grote hondenneus

Jammer maar wel fijn dat jullie alles konden overnemen en ze jullie zal gaan helpen!labbers schreef:Ja ze vond het goed zo..en dus konden wij alle spulletjes van haar overnemen..ze woont ook bij ons om de hoek en gaat ons bij de bevalling bijstaan..
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
-
Yoran99
- Speurneus

- Contacteer:
Klopt want hier is het ook stilaan allemaal heel spannend aan het wordenlabbers schreef:Ja he Joelle..altijd interessant..ervaringen delen..fokkers in gesprekYoran99 schreef:Ik lees hier ook mee!!
Vind het super gaaf dat jullie reageren..al is er dus gewoon geen peil op te trekken..haha.
Dat van die kostscholen heb ik idd ook vaker gehoord..en ja Breeze kwam bij ons wonen net na haar loopsheid dus Sum heeft dat niet meegemaakt zeg maar.
Het is gewoon zo'n enorme spannende tijd nu..afgelopen maandag alle spullen in huis gehaald (alles overgenomen van de fokster van Sum want die is gestopt).. en dat staat nu in de schuur, de kennelnaam is er tuurlijk door..de website bijna klaar..en Summy is lekker gewoon Summy haha.
Ik ben heel benieuwd naar jullie website
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
-
labbers
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Ja ik ben ook heel blij met hun hulp
..
Ja Joelle dat zal wel..wanneer verwacht je dat Djedda loops word?
We hebben wat problemen met de laatste dingen v/d website..en weinig tijd..maar het design is helemaal klaar..dus zodra die online is meld ik t gelijk
.
Ja Joelle dat zal wel..wanneer verwacht je dat Djedda loops word?
We hebben wat problemen met de laatste dingen v/d website..en weinig tijd..maar het design is helemaal klaar..dus zodra die online is meld ik t gelijk
-
Yoran99
- Speurneus

- Contacteer:
Ik verwacht dat Djedda één van de weken gaat loops worden.
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
-
Tika Trails
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Hier is het ook behoorlijk verschillend, maar doorsnee merk ik dat als ze uit vacht gaan het meestal zo'n twee maanden duurt voor ze loops worden.
Maar ik heb er ook 1 die altijd in vacht zit en alleen maar 1 keer in de 14 maanden loops wordt
Het is inderdaad een goede tip om uit te kijken voor show. je kan een hoop ellende mee naar huis nemen en dat is het echt niet waard!
Probeer om de boel echt zo veel mogelijk gescheiden te houden in het hotel. Schone kleren aan bij de pups, handen wassen, geen bezoek bij de pups de eerste weken en kijk uit met schoenen!!
Ik ken ook iemand die fokt en een pension heeft, maar heeft ook sneller wat te pakken met de pups....
Maar ik heb er ook 1 die altijd in vacht zit en alleen maar 1 keer in de 14 maanden loops wordt
Het is inderdaad een goede tip om uit te kijken voor show. je kan een hoop ellende mee naar huis nemen en dat is het echt niet waard!
Probeer om de boel echt zo veel mogelijk gescheiden te houden in het hotel. Schone kleren aan bij de pups, handen wassen, geen bezoek bij de pups de eerste weken en kijk uit met schoenen!!
Ik ken ook iemand die fokt en een pension heeft, maar heeft ook sneller wat te pakken met de pups....
-
labbers
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Ik begrijp dat Sum niet mee kan naar een show i.v.m. infectie gevaar maar of we dan ook de andere hondjes niet zullen showen...Dat denk ik niet.
En natuurlijk zijn we uiterst voorzichtig als ze gedekt is enz..geen risico's lopen!
Maar tijdens de zwangersschap van Sum zullen onze eigen andere honden niet ergens anders verblijven dan nu..en wel in aanraking komen met de hotelgasten, tijdens bv een wandeling.
Wij hebben ook zoiets van..hier worden de honden tenminste aan een streng beleid (qua ziekte/entingen enz) onderworpen..als ik met Sum naar de DA moet loopt ze veel meer kans om iets op te lopen denk ik..
Toch gaan de meeste fokkers geregeld met hun zwangere teefje naar de DA..voor een echo of rontgen enz..
Verder leven onze eigen honden sowieso bij ons in de (prive)woonkamer en serre..waar geen opvanghonden komen, dus daar heeft het nestje straks niets mee te maken. In de Serre (glas kunnen we wel alles zien)hebben we straks een heerlijke plek voor Sum met haar nestje..waardoor zelfs onze eigen doggies er niet bij kunnen, later kunnen we dan de serre deur opendoen/hekje ertussen en kunnen ze wel komen kijken. We zijn in de luxe positie dat we tijdens de periode van het nest 2 medewerkers hebben die bij ons blijven logeren..hierdoor kan 1 van ons bij Sum en de pupperts blijven! En handen wassen met een dettol oplossing enz ..tuurlijk! Schoenen gaan altijd uit in de gang hier..dus moet goed komen...
Wel lief dat jullie meedenken hoor
En natuurlijk zijn we uiterst voorzichtig als ze gedekt is enz..geen risico's lopen!
Maar tijdens de zwangersschap van Sum zullen onze eigen andere honden niet ergens anders verblijven dan nu..en wel in aanraking komen met de hotelgasten, tijdens bv een wandeling.
Wij hebben ook zoiets van..hier worden de honden tenminste aan een streng beleid (qua ziekte/entingen enz) onderworpen..als ik met Sum naar de DA moet loopt ze veel meer kans om iets op te lopen denk ik..
Toch gaan de meeste fokkers geregeld met hun zwangere teefje naar de DA..voor een echo of rontgen enz..
Verder leven onze eigen honden sowieso bij ons in de (prive)woonkamer en serre..waar geen opvanghonden komen, dus daar heeft het nestje straks niets mee te maken. In de Serre (glas kunnen we wel alles zien)hebben we straks een heerlijke plek voor Sum met haar nestje..waardoor zelfs onze eigen doggies er niet bij kunnen, later kunnen we dan de serre deur opendoen/hekje ertussen en kunnen ze wel komen kijken. We zijn in de luxe positie dat we tijdens de periode van het nest 2 medewerkers hebben die bij ons blijven logeren..hierdoor kan 1 van ons bij Sum en de pupperts blijven! En handen wassen met een dettol oplossing enz ..tuurlijk! Schoenen gaan altijd uit in de gang hier..dus moet goed komen...
Wel lief dat jullie meedenken hoor
-
labbers
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
Yoran99
- Speurneus

- Contacteer:
De eerste drie weken laat ik de pupkopers ook nog niet op bezoek komen.labbers schreef:oh ja enne..als het aan Ilonk ligt mag er zelfs na 3 weken nog niemand bij de pups..strenge mama he
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Op een show is het grootste gevaar Kennelhoest.
Je zal zeggen dat ze ingeënt zijn, maar dat maakt niet uit.
Ook de minder agressieve variant kan schade aanrichten.
Kennelhoest kan ervoor zorgen dat in de eerste helft van de dracht
de teef niet opneemt en in de tweede helft van de dracht
kunnen de pups resorberen.
Ik ga dus niet naar een show als ik een nestje verwacht of als mijn teefje gedekt moet worden.
Je zal zeggen dat ze ingeënt zijn, maar dat maakt niet uit.
Ook de minder agressieve variant kan schade aanrichten.
Kennelhoest kan ervoor zorgen dat in de eerste helft van de dracht
de teef niet opneemt en in de tweede helft van de dracht
kunnen de pups resorberen.
Ik ga dus niet naar een show als ik een nestje verwacht of als mijn teefje gedekt moet worden.
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
petra2612
- Grote hondenneus

Ik vind dat jullie er goed over nagedacht hebben hoor en je hebt helemaal gelijk je kan niet alles uitsluiten. Ze lopen ook op straat rond en daar lopen ook buurthonden rond die misschien niet geënt zijn of iets bij zich dragen en poepen/plassen op dezelfde veldjes. Je hebt helemaal gelijk dat bij de DA je ook van alles kan oplopen daarom als ik daarheen ga let ik extra op geen contact met andere honden en niet liggen op de grond. Verder 1e drie weken geen bezoek bij de puppen en goed ontsmetten als je van de ene ruimte naar de andere gaat doe je harstikke goed hoor!
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
-
labbers
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Ha Joelle..ja toch..geen visite de 1e 3 weken
! Rust voor mam en kids..Alleen als t aan Ilonk lag..ging dat nog even wat langer door..haha..
@ Lien ik weet idd dat kennelhoest een kwaaie
is in een zwangerschap..en ook met enting kunnen ze toch een zwakkere vorm krijgen..we nemen haar ook niet mee naar een show hoor..
. en schermen haar daar waar het kan zeer zeker af van risico's.
@ Petra dank je wel! We doen idd ons uiterste best het allemaal zo goed mogelijk voor te bereiden.
Ik denk alleen dat het met fokken is zoals het met zoveel dingen is..niet alles is te voorkomen en ik wil ook niet te krampachtig zijn in dingen. Aan alle dingen in het leven zitten risico's maar je moet afwegen wat leefbaar is. Zo denk ik dat als we Summer 16 weken opsluiten ze misschien geen enkel risico loopt maar waarschijnlijk wel zal doordraaien.. ze is nl gewend elke dag 1.5 uur naar een losloopgebied of bos te gaan..en rennnnnnnen! Dus er moeten afwegingen gemaakt worden..en daar zijn dus bepaalde risico's aan verbonden..ze zou misschien idd iets kunnen oplopen in zo'n gebied... Aan de andere kant stap ik ook elke dag in de auto..en ik kan een auto ongeluk krijgen..
Ik weet niet hoe jullie dat allemaal doen..en er zal ook verschil zijn in wat een hondje gewend is..Begrijp me goed ik denk er niet licht over..probeer alleen een hanteerbare situatie te schetsen.
@ Lien ik weet idd dat kennelhoest een kwaaie
@ Petra dank je wel! We doen idd ons uiterste best het allemaal zo goed mogelijk voor te bereiden.
Ik denk alleen dat het met fokken is zoals het met zoveel dingen is..niet alles is te voorkomen en ik wil ook niet te krampachtig zijn in dingen. Aan alle dingen in het leven zitten risico's maar je moet afwegen wat leefbaar is. Zo denk ik dat als we Summer 16 weken opsluiten ze misschien geen enkel risico loopt maar waarschijnlijk wel zal doordraaien.. ze is nl gewend elke dag 1.5 uur naar een losloopgebied of bos te gaan..en rennnnnnnen! Dus er moeten afwegingen gemaakt worden..en daar zijn dus bepaalde risico's aan verbonden..ze zou misschien idd iets kunnen oplopen in zo'n gebied... Aan de andere kant stap ik ook elke dag in de auto..en ik kan een auto ongeluk krijgen..
Ik weet niet hoe jullie dat allemaal doen..en er zal ook verschil zijn in wat een hondje gewend is..Begrijp me goed ik denk er niet licht over..probeer alleen een hanteerbare situatie te schetsen.
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Ja, ik weet dat je niet alles kunt voorkomen.
Het was meer ter informatie en het is helemaal
niet gezegd dat ze kennelhoest oplopen.
Je moet daar je eigen weg in vinden en een
balans van wat voor jou haalbaar is en wat niet
Het was meer ter informatie en het is helemaal
niet gezegd dat ze kennelhoest oplopen.
Je moet daar je eigen weg in vinden en een
balans van wat voor jou haalbaar is en wat niet
groetjes, Lien