Puppy-jachttraining

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Susan78 »

Is het niet iets typisch labs om gewoon de kortste weg te nemen en als een tankje erdoorheen te banjeren????? 8)
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Susan78 schreef:Is het niet iets typisch labs om gewoon de kortste weg te nemen en als een tankje erdoorheen te banjeren????? 8)
ja, heerlijk toch. Andere pup is geen lab haha, maar een spaniel :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Het is weer vrijdag, dus ook weer puppytrainingtijd!

Vanmorgen dus weer Pom in de auto, beloningen in mijn jaszak en fluit om mijn nek, op naar het bos voor de training! We begonnen weer met het wekelijkse rondje, waar loop je tegenaan. Dit vind ik wel een fijn begin, ook van de andere problemen steek je vaak wel weer wat op. Daarna moesten we de hondjes eventjes bij de les krijgen, dus een stukje lopen, volgen, wat commando's, belonen, zodat ze goed wakker zijn.

Als eerste oefening gingen we volgen. Dat kan Pom al heel goed. Ze is nog wel snel afgeleid, maar als ze eenmaal aandacht heeft, loopt ze echt supernetjes te volgen. Dat ging dus best wel goed! Daarna nog de zitfluit, die hadden we van de week geoefend en dat ging nu een stuk beter.

Vervolgens gingen we het komen op de fluit oefenen. De trainster hield Pom weer vast en ik mocht van 20 meter ofzo fluiten. Ze kwam weer in 1 streep, ze kan dat echt goed en ze doet het graag. Gaat ook al netjes voor me zitten :) Knappe puppy.

De volgende oefening was de down-oefening. Pom en ik waren daar nog niet mee begonnen thuis (ik wacht maar gewoon de lessen af, leer ik het ook niet verkeerd aan), dus dat was even inkomen. Uiteindelijk ging ze wel netjes down. Dit gaan we deze week ook goed oefenen dus, dan komt het wel goed.

De laatste opdracht was vooruit sturen naar een bakje met een brokje erin. Dit hebben we thuis al een aantal keer gedaan dus dat ging ook weer uitstekend. Al met al ben ik heel trots op Pom, ze doet het echt uitstekend voor zo'n kleine baby.

De trainster gaat binnenkort ook ringtraining geven, een paar lessen. Een aantal groepsgenoten hebben een nest-evaluatiedag van hun rasvereniging, en daarbij moet ook geshowd worden. Ik heb dat natuurlijk niet, maar ben wel van plan wat showtjes te doen met Pom, dus kan nooit kwaad. Ben benieuwd hoe dat weer gaat!

Na de les nog even bij mijn ouders op de koffie geweest, en nu is Pom moe! die ligt in de bench te slapen. Kan ik mooi ff mijn huis poetsen hahaha..
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Wat klinkt dat leuk allemaal. Waar ben je gaan trainen?
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Muiske schreef:Wat klinkt dat leuk allemaal. Waar ben je gaan trainen?
ik train in het Liesbos! Vind het ook erg leuk :) kleine groepjes, vind ik ook wel fijn!
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Pom is een toppertje :verliefd1:
Jessie
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Jessie »

Wat ontzettend leuk om lekker met je pup bezig te zijn :verliefd1:
Doet me weer denken aan onze eerste lessen.
Geniet er maar van, ze zijn zo snel groot.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Jessie schreef:Wat ontzettend leuk om lekker met je pup bezig te zijn :verliefd1:
ik liep vandeweek in het bos, kwam ik een trainingsgroepje tegen. een trainer en 2 vrouwen met honden (een flatcoat en een lab). Zeiden ze tegen elkaar: och kijk nou! Toen die van ons zo klein waren hadden we nog hoop" hahahaha. Ik zei hou maar stil dan, want ik heb ook nog hoop :D
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Susan78 »

Ik ben dol op de heerlijke Pom-verhalen :oops: :)
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

morgen weer een nieuwe training dus ook weer een nieuw verhaal haha
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

sbientje schreef:
Jessie schreef:Wat ontzettend leuk om lekker met je pup bezig te zijn :verliefd1:
ik liep vandeweek in het bos, kwam ik een trainingsgroepje tegen. een trainer en 2 vrouwen met honden (een flatcoat en een lab). Zeiden ze tegen elkaar: och kijk nou! Toen die van ons zo klein waren hadden we nog hoop" hahahaha. Ik zei hou maar stil dan, want ik heb ook nog hoop :D
Nou die hoop mag blijven hoor, komt vast wel goed en er zijn ook zat jachthondjes die wel slagen 8)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Lupos schreef:
sbientje schreef:
Nou die hoop mag blijven hoor, komt vast wel goed en er zijn ook zat jachthondjes die wel slagen 8)
haha, het was min of meer een grapje van die vrouwen geloof ik, al hadden die honden net zo weinig aandacht voor de baas als Pom voor mij op dat moment :D Ach weet je, ik hoop gewoon dat het een fijne hond wordt, die zich normaal en netjes kan gedragen :) De tijd zal het leren :P
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Zo, daar ben ik weer :)

Vandaag training 4! Afzien deze keer haha. Pom had meer aandacht voor de omgeving dan voor mij. Had van de week ook al wel gemerkt dat mevrouw wat meer interesse in alles om haar heen begint te krijgen. Aan mij om dit dus in goede banen te gaan leiden. Puntje voor deze week!

We begonnen met volgen, zoals eigenlijk altijd. Het was heel lastig om Pom op mij te laten letten. Stukjes gingen wel okee, maar dan was het weer helemaal kwijt. De andere honden waren natuurlijk ook geweldig interessant. Daarom moesten we 2 aan 2 oplopen. Dat ging eigenlijk iets beter dan individuele ronde haha.

Daarna de zitfluit. Dat ging nog wel redelijk, maar toen kwamen er ineens 3 labradors die niet bij de groep hoorden op ons afgestoven en toen was het ineens op. Kreeg ik ondertussen nog op mijn kop dat ik teveel op Pom lette van de lerares, het heet blijkbaar niet voor niets 'volgen' :D Daar gaan we dus deze week echt mee aan de slag!

Het was de les van de verleidingen blijkbaar haha, want hierna moesten we het voorkomen oefenen, langs een rijtje medecursisten. Dat ging eigenlijk super, zodra ik fluit komt ze meteen aangestoven. Geen problemen hier. Dit ging eigenlijk bij bijna iedereen goed.

Vervolgens eerste apportje. Dummy een metertje weggooien, met de hond ernaartoe, Apport en een stukje laten dragen. Vervolgens inhalen en aanpakken. Pom wilde er eerst op gaan liggen, dus ik moest wat doortastender zijn, stukje dragen, en aanpakken. Daarna ging het wel beter! Ze pakte het iig op en liet het ook niet vallen, leek me wel prima.

Vooruit sturen hebben we ook nog gedaan. Dat ging wel prima! Als laatste voorkomen op een bebost pad. Pom wil niet echt gaan zitten bij de trainster, maar het komen ging weer uitstekend.

Deze week gaan we dus wat extra aandacht besteden aan het volgen en de aandacht voor mij. Verder gaan we beginnen met zit en blijf, en nog wat korte apportjes. Het keyword is volgens mij doorpakken. Ik ben nog iets te meegaand vrees ik, maar dat komt wel goed.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Haha.. pupje Pom komt in de volgende ontwikkelingsfase. Ik noem het altijd maar de ´kleuterpuberteit´ :D Lekker een beetje proberen de grenzen op te rekken. Gaat helemaal goedkomen onder leiding van een verstandig vrouwtje en een verstandige trainster :wink:

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

haha ja je staat er dan ook echt voor jan doedel. Wat ik ook deed, gewoon GEEN aandacht haha. Terwijl ze het hier op de dijk zo ontzettend netjes kan :D maar goed, komt wel in orde hoor :)
Plaats reactie