En weer biggelen de tranen langs m'n wangen, jullie woorden raken me diep... Aileen, ik kan me jouw Buddy nog herrinneren, ik vond jullie bijzondere band altijd zo mooi, hoe je daar over kon schrijven hier op het forum... Zo zie je maar, het verdriet zit er na 4 jaar nog steeds...
Lizzy is in mijn ogen ook onvervangbaar, ik kan me nu gewoon niet voorstellen dat ik een lievere, leukere hond dan haar kan hebben. Tuurlijk weet ik verstandelijk dat een andere hond weer veel vreugde zal brengen in ons leven, maar voor nu wil ik dat nog niet. Het verdriet is te vers en ook weet ik dat een pup (want daar zouden we dan voor gaan) nu niet de opvoeding kan krijgen die het van ons vraagt... Als de kinderen wat groter zijn en straks allebei naar school gaan, durf ik daar pas serieus over na te gaan denken...
Lizzy kregen wij als herplaatser, ze was toen 5 jaar. Zij was er al toen onze kinderen geboren werden en oh wat was ze goed voor die kleintjes! Ze konden àlles met haar doen, hoe oud ze ook was, van de kinderen pikte zij alles! Mijn zoontje praat nog vaak over haar. Vandaag bijvoorbeeld, er lag wat aarde in het midden van de tuin maar uit het raam leek dat op iets anders

... Hij zegt: "mama! kijk! Lizzy heeft in onze tuin gepoept! Het viel zo naar beneden vanuit de hondenhemel!"... Tsja... En dan moet ik weer even slikken natuurlijk... Ook de momenten dat hij bovenop de glijbaan staat, naar boven staart en zegt:" ik zie Lizzy niet mama, waar is ze dan?!"
Ik ben er trots op dat ons meisje in ons leven is geweest, ze leeft voor altijd voort in mijn hart...
Hoe lang het duurt voordat er weer een hond in huis komt, weet ik nu nog niet... Er komt over 4 weken wèl gezinsuitbreiding aan, er komt dan namelijk een Brits Korthaar kitten hier in huis, een chocolate, net als Liz... Ik voelde me zó schuldig naar Lizzy toe, toen ik weer een sprankje vreugde door me heen voelde gaan nadat ik hem had uitgezocht! Maar het is natuurlijk niet zo dat ik door zijn komst, Lizzy zal vergeten.
Sorry voor mijn lange verhaal, het is volgens mij ook erg onsamenhangend, maar het van me af tikken lucht me ontzettend op.