Lizzy, mijn liefste meisje... (1-1-2000 * 4-04-2013)

Deel hier het verlies van je labrador die je gehad hebt
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

heel veel sterkte!!!
ik weet hoe je je voelt,zelfs een jaar later kan het gemis je in eens de adem in doen houden :(
dus wat is dan 8 weken?
gun je zelf ook het verdriet en rouw om Lizzy,ook al snappen mischien een hoop mensen niet waar je door heen gaat :knuffel:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labbers »

Wat fijn dat je toch nog ff ben gegaan om 17 uur..ik lees je verhaal met dikke tranen in mijn ogen..ik voel je enorme gemis door je woorden heen. Heb geen woorden om je te troosten maar wil je heel veel liefs en sterkte wensen.
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
Lizzy
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Lizzy »

Wat ben ik blij dat ik tòch mijn verhaal over Lizzy hier heb gedeeld met jullie, ondanks dat ik al zolang niet meer actief was hier... Ik zit te huilen als een klein kind bij het lezen van jullie reacties, maar ook voelt het fijn om eindelijk begrepen te worden. Bedankt voor jullie lieve woorden, het steunt me echt heel erg...
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Ik kan me je verdriet zooooo goed voorstellen.

Heel veel sterkte
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Wij hebben eind oktober vorig jaar onze Ac laten gaan en nog steeds is hij iedere dag in mijn gedachten. Zijn riem hangt nog aan de kapstok en zelfs zijn haren zitten nog in de bekleding van de achterbak in de auto. En dat blijft ook zo. Wel is het verdriet verzacht sinds wij Cooper hebben gehaald. Deze lieve knul neemt niet zijn plaats in, maar toch ook weer wel.......verwerk je verdriet op je eigen manier dan komt de dag dat het een heel mooi plekje heeft gekregen. Sterkte ...
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labbers »

rimanime schreef:Wij hebben eind oktober vorig jaar onze Ac laten gaan en nog steeds is hij iedere dag in mijn gedachten. Zijn riem hangt nog aan de kapstok en zelfs zijn haren zitten nog in de bekleding van de achterbak in de auto. En dat blijft ook zo. Wel is het verdriet verzacht sinds wij Cooper hebben gehaald. Deze lieve knul neemt niet zijn plaats in, maar toch ook weer wel.......verwerk je verdriet op je eigen manier dan komt de dag dat het een heel mooi plekje heeft gekregen. Sterkte ...
wat mooi gezegd!
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

:knuffel: heel veel sterkte en neem de tijd om het te laten slijten, vergeten zul je het nooit.
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Laika2007
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Laika2007 »

Ook na 8 weken mag je zeker nog huilen om het verlies van je lieve meisje. Ze mocht dan wel 13 jaar worden, maar dan is het nu ook zo verdrietig om na al die jaren haar nu niet meer bij je te mogen hebben. Heel erg veel sterkte.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ik heb het zelf nog nooit hoeven meemaken aangezien Flits mijn eerste hond is en hij nog maar 2 is..maar als ik er aan denk dat hij ooit dood gaat kan ik al wel janken. Dus ik kan me zo goed voorstellen wat je doormaakt!!
Ze betekenen zoveel voor je en zijn echt gewoon je maatje!
Voor anderen is het misschien "maar een hond". Maar voor ons als baasjes betekenen ze zoveel meer!
Ik wil je veel sterkte wensen met het gemis..voel je niet stom dat je nog zoveel verdriet hebt om haar. Ik vind het niet meer dan logisch..ze is zoveel tijd aan je zijde geweest. Als zoiets wegvalt is dat gewoon ontzettend pijnlijk en moeilijk.
:groteknuffel:
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Ik begrijp ontzettend goed hoe je je voelt.

Buddy heb ik bijna 4 jaar geleden moeten laten inslapen wegens ouderdom.
Ik heb in het eerste jaar echt elke dag gehuild omdat ik hem ontzettend erg miste.
Natuurlijk was ik de enige met zo veel verdriet. Voor iedereen ging het leven weer door, genoten van alle dingen etc. Bij leuke momenten lachte ik mee, maar van binnen huilde ik. ik kon niet genieten.
Eerste maanden ben ik echt nauwelijks thuis geweest. Ik vluchtte voor mijn eigen verdriet. Ik wilde niet aanzien om geen Buddy in huis te zien. Dat vond ik verschrikkelijk. Ik was totaal niet gelukkig.

Toen ik na 1 jaar een nieuwe hond in huis kreeg, ging het pas echt beter met mij. Ik kon het langzaam een plekje gaan geven. Dat wilt niet zeggen dat ik niet meer elke dag aan hem denk. Zelfs, nu nog na bijna 4 jaar denk ik dagelijks nog even aan hem.

Zijn as heb ik nog steeds in huis. En heel eerlijk, ik heb helemaal niets met de as van Buddy. hij staat er maar en ik kijk er niet naar om, maar... Ik kan er ook geen afstand van doen. Zolang ik dat nog niet kan blijft hij nog lekker in huis staan. Mocht het ooit zover komen, dan zal ik hem uitstrooien in het park of veld waar hij dolgraag dagelijks kwam.

Nu ik dit heb getypt komen de tranen weer langs mijn wangen omdat ik weer diep aan mijn lieve buddeman moet denken. Het is en blijft voor mij een heel gevoelige onderwerp.

Je mag zeker je verhaal kwijt. Als je je ei kwijt wilt mag je mij ook een pb bericht sturen als dat jou beter zal laten voelen.
Geloof me, gelukkig zijn er mensen die heel goed begrijpen hoe jij je nu moet voelen. Een hond is een levend wezen, met gevoel. Met zo'n dier kan je een hele goede band mee opbouwen. Tuurlijk ga je je lieverd enorm missen. Ik zou het juist heel raar vinden als je nu niet meer om Lizzy zou rouwen.
Sommige mensen zijn al snel er overheen en ik kan het echt niet snappen.

Sterkte met het verwerken met het verlies van je lieve Lizzy :groteknuffel:
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
Lizzy
Snuffelneus
Snuffelneus

En weer biggelen de tranen langs m'n wangen, jullie woorden raken me diep... Aileen, ik kan me jouw Buddy nog herrinneren, ik vond jullie bijzondere band altijd zo mooi, hoe je daar over kon schrijven hier op het forum... Zo zie je maar, het verdriet zit er na 4 jaar nog steeds...

Lizzy is in mijn ogen ook onvervangbaar, ik kan me nu gewoon niet voorstellen dat ik een lievere, leukere hond dan haar kan hebben. Tuurlijk weet ik verstandelijk dat een andere hond weer veel vreugde zal brengen in ons leven, maar voor nu wil ik dat nog niet. Het verdriet is te vers en ook weet ik dat een pup (want daar zouden we dan voor gaan) nu niet de opvoeding kan krijgen die het van ons vraagt... Als de kinderen wat groter zijn en straks allebei naar school gaan, durf ik daar pas serieus over na te gaan denken...

Lizzy kregen wij als herplaatser, ze was toen 5 jaar. Zij was er al toen onze kinderen geboren werden en oh wat was ze goed voor die kleintjes! Ze konden àlles met haar doen, hoe oud ze ook was, van de kinderen pikte zij alles! Mijn zoontje praat nog vaak over haar. Vandaag bijvoorbeeld, er lag wat aarde in het midden van de tuin maar uit het raam leek dat op iets anders :wink: ... Hij zegt: "mama! kijk! Lizzy heeft in onze tuin gepoept! Het viel zo naar beneden vanuit de hondenhemel!"... Tsja... En dan moet ik weer even slikken natuurlijk... Ook de momenten dat hij bovenop de glijbaan staat, naar boven staart en zegt:" ik zie Lizzy niet mama, waar is ze dan?!"

Ik ben er trots op dat ons meisje in ons leven is geweest, ze leeft voor altijd voort in mijn hart...

Hoe lang het duurt voordat er weer een hond in huis komt, weet ik nu nog niet... Er komt over 4 weken wèl gezinsuitbreiding aan, er komt dan namelijk een Brits Korthaar kitten hier in huis, een chocolate, net als Liz... Ik voelde me zó schuldig naar Lizzy toe, toen ik weer een sprankje vreugde door me heen voelde gaan nadat ik hem had uitgezocht! Maar het is natuurlijk niet zo dat ik door zijn komst, Lizzy zal vergeten.

Sorry voor mijn lange verhaal, het is volgens mij ook erg onsamenhangend, maar het van me af tikken lucht me ontzettend op.
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Wat heb je dat mooi beschreven en wat fijn dat je nog bij haar kon zijn. Ik wens jou heel veel sterkte met dit verlies.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

Lizzy, laat die vreugde voelen om jouw kitten.
Die vreugde staat namelijk naast het verdriet om jouw meissie.
Zelfs Stefan had op zijn facebook een berichtje geplaatst dat wij Bo nooit zullen vergeten. Zo is het ook natuurlijk.
En dan is het bij ons nu een half jaar geleden al weer (over een paar dagen) dat wij Bo moesten laten gaan.
Het is niet plaats vervangend maar gewoon er naast.

Ook bij een pup geld, ga er voor als je er aan toe bent.
Alles op zijn tijd :wink:
Want ook bij een pup geld dat het weer herinneringen zal oproepen in welke vorm dan ook aan Lizzy. Mooie herinneringen, dat zonder meer!!!
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
Gerdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Gerdien »

Heel veel sterkte! Ik weet gelukkig ook nog niet wat het is, want Tom is onze eerste hond en nog maar 1. Maar van deze verhalen lopen de tranen vaak wel over mijn wangen... :(
Lizzy
Snuffelneus
Snuffelneus

Je hebt ook gelijk hoor Tammie, mijn vreugde voor ons nieuwe kitten staat natuurlijk ook los van mijn verdriet om Lizzy... Het kitten lag sowieso al 'in de planning', dus had er met Liz erbij ook gekomen. Alleen moest het net zo wezen dat de fokker van Avalon (ons toekomstige kitten) de eerste kittenfoto's op haar site plaatste, een dag na het overlijden van Liz... En dat voelde heel raar... Gelukkig duurde het daarna nog 5 weken voordat we voor het eerst langs mochten komen, die tijd heb ik ook echt wel even nodig gehad om zonder 'schuldgevoel' daar naartoe te kunnen.

Nu ga ik aankomende donderdag weer knuffelen en kijk daar echt enorm naar uit!

Vandaag wel weer even confronterend... Ik heb voor het eerst sinds Liz haar overlijden haar drinkbak weer tevoorschijn gehaald. Met dit warme weer leek me dat wel fijn voor de katten, een grote bak met water. Maar wat voelde dat raar om die bak weer te vullen zeg... Weer tranen in m'n ogen... Ondanks dat ze weg is, voelt ze nog zó dichtbij... Alsof ze elk moment weer terug in m'n leven kan stappen...
Plaats reactie