Wat? Een trainer die jouw hand trapt? Ik zou direct een klacht indienen. Wat is dat voor belachelijks. Ik zit hier paf te zitten op mijn bureaustoeltje.Cissy schreef:
Nee els zou ook woedend zijn ben met yunah tijdens een training weg gelopen omdat de trainer haar een trap gaf .. Ook al was t voor een andere hond bedoeld .... Slaan maakt meer kapot an je lief is
De beste stuurlui staan aan wal
-
Lientje01
- Kleine hondenneus

-
Lientje01
- Kleine hondenneus

Zullen we deze dame in een kring van honden eens een aantal zaken leren? Wat een arrogantie! Knap dat je je verder in hebt weten te houden. Blijf met je poten van andersmans hond af. Owh.. en Bijke heeft al vanaf kleins af aan een gewone halsband om. Kwestie van leren om niet aan te de lijn te trekken. Lukt goed bij Labradors. Bah.. wat een klotemensen op deze aardbol he..Els schreef:Dat heeft ze uitgelegd, want dat vroeg ik uiteraard ook.roelien schreef:Dat bemoeien komt me volledig bekend voor, maar de hond van een ander slaan!!!???
Ongelooflijk... niet te bevatten...
Wat is er mis met een hond aan een lijn uitlaten?
Kijk, luister en huiver: Een hond aan een halsband is pure dierenmishandeling omdat een hond die trekt zichzelf dan verstikt en zn luchtpijp dan dicht klemt.
En w.b. die corrigerende tik: een hond begrijpt geen nee, hij moet eerst pijn voelen om nee te snappen.
Mijn reactie:![]()
![]()
Ik heb Flow bij me geroepen, hebben even geknuffeld en we zijn lekker samen doorgelopen.
Gekke mensen heb je toch..![]()
En daaraan merk ik dat ik gegroeid ben, vroeger had ik dat mens een klap terug gegeven of op zn minst verrot gescholden. Tegenwoordig kan ik me omdraaien en weglopen.
-
michelle
- Middelgrote hondenneus

-
ober
- Kleine hondenneus

-
Binno
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
-
Cissy
- Middelgrote hondenneus

Is nog een fokker ook .......Lientje01 schreef:Wat? Een trainer die jouw hand trapt? Ik zou direct een klacht indienen. Wat is dat voor belachelijks. Ik zit hier paf te zitten op mijn bureaustoeltje.Cissy schreef:
Nee els zou ook woedend zijn ben met yunah tijdens een training weg gelopen omdat de trainer haar een trap gaf .. Ook al was t voor een andere hond bedoeld .... Slaan maakt meer kapot an je lief is
each day is a gift
-
roelien
Ahhh... jaa... natuurlijk...Els schreef:
Kijk, luister en huiver: Een hond aan een halsband is pure dierenmishandeling omdat een hond die trekt zichzelf dan verstikt en zn luchtpijp dan dicht klemt.
En w.b. die corrigerende tik: een hond begrijpt geen nee, hij moet eerst pijn voelen om nee te snappen.
Een halsband is toch heel wat anders dan één of andere wurglijn of een jachtlijntje zonder stop
Fijn dat je hier in gegroeid bent en je zo kan omdraaien, zulke mensen zijn jouw verhaal helemaal niet waard...
-
fieke
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
Lars en Daniëlle
- Hele grote hondenneus

-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
och hier ook ervaring mee hoor, een pup aan de lijn is blijkbaar een excuus voor allerlei mensen om meteen een heel verhaal op te hangen over opvoeding, gedrag en ander gelul. Ik ben al een paar keer echt pissig geworden.. Pom is niet zo snel onder de indruk dus dat is op zich wel fijn, maar ik begrijp gewoon niet waar die bemoeienis voor nodig is.
-
Naomie
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Inderdaad mijn grote ergernis nummer 1. Mensen die het even beter denken te weten, de honden in 1 minuutje even een " lesje" willen leren. Ik kan me er zo kwaad over maken en voor je het weet hebben ze iets " geflikt" he?
die beterweters ...
Of even een stomme opmerking maken en hun eigen mening ongevraagd en ongewild aan je opdringen. Spijtig genoeg krijg ik soms ook pupkopers van ons aan de telefoon die ik dan weer een beetje bij elkaar probeer te vegen
... maar begrijp me niet verkeerd , ik ben blij als mijn pupkopers vervolgens ons bellen om stoom af te blazen, hun verhaal te doen of om onzekerheden weg te halen ...
Of even een stomme opmerking maken en hun eigen mening ongevraagd en ongewild aan je opdringen. Spijtig genoeg krijg ik soms ook pupkopers van ons aan de telefoon die ik dan weer een beetje bij elkaar probeer te vegen

-
Els
- Speurneus

Ik had voor dit incidentje al contact gehad met onze fokker, kreeg daar super goed advies en daar ben ik heel erg blij mee. Zowiezo hebben we goed contact, dat is belangrijk vind ik. Caro en Daan zijn mn vraagbaak als ik het even niet meer weet.
De dame in kwestie kwamen we uiteraard vanmorgen weer tegen, was expres al vroeg gegaan om ze te ontlopen maar helaas. Flow liep er met een flinke boog omheen, wat mij mooi uitkwam zodat ik niet hoefde te blijven staan voor een praatje. Ik hoorde haar iets mompelen over mensen die geen goede morgen zeggen, maar ik praat niet meer tegen haar.
De dame heeft een slechte naam in de buurt, ze schijnt dit soort acties vaker uit te halen, goed bedoeld, maar het pakt verschrikkelijk rot uit.
De dame in kwestie kwamen we uiteraard vanmorgen weer tegen, was expres al vroeg gegaan om ze te ontlopen maar helaas. Flow liep er met een flinke boog omheen, wat mij mooi uitkwam zodat ik niet hoefde te blijven staan voor een praatje. Ik hoorde haar iets mompelen over mensen die geen goede morgen zeggen, maar ik praat niet meer tegen haar.
De dame heeft een slechte naam in de buurt, ze schijnt dit soort acties vaker uit te halen, goed bedoeld, maar het pakt verschrikkelijk rot uit.
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
-
michelle1301
- Kleine hondenneus

Pff heb hekel aan zulke mensen!
Paar jaar geleden ook zo iets mee gemaakt met mijn berner. Andere hond gromde naar hem, waardoor Cai automatisch terug gromde. Omdat ik bij hem stond. Ipv dat die muts haar hond weg trekt. Gaat ze tegen mij zeggen dat ik er niet bij moest gaan staan. Want stel je voor dat Cai mij zou grijpen. Heb gezegd dat ze haar hond maar onder controle moest houden en ben weg gelopen met Cai.
Cai reageert nauwelijks op andere honden. Tenzij ze te dicht bij mij komen en grommen. Dan gaat hij wel voor mij staan. Maar touw zal niet strak komen te staan.
Paar jaar geleden ook zo iets mee gemaakt met mijn berner. Andere hond gromde naar hem, waardoor Cai automatisch terug gromde. Omdat ik bij hem stond. Ipv dat die muts haar hond weg trekt. Gaat ze tegen mij zeggen dat ik er niet bij moest gaan staan. Want stel je voor dat Cai mij zou grijpen. Heb gezegd dat ze haar hond maar onder controle moest houden en ben weg gelopen met Cai.
Cai reageert nauwelijks op andere honden. Tenzij ze te dicht bij mij komen en grommen. Dan gaat hij wel voor mij staan. Maar touw zal niet strak komen te staan.

Wood Fen Moos °23-03-2013