Hoe kun je een hond het beste laten afvallen
-
- Snuffelneus
Re: Hoe kun je een hond het beste laten afvallen
ik geef nog wel wat tussendoortjes, maar dat is eigenlijk alleen als ze uit zijn geweest een koekje bij thuiskomst, en een pensstaafje om te kauwen
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ze krijgen bij ons ook iets (pensstaafje) als we 's avonds koffie gaan drinken. Ze springen al braaf in de mand als ze de koffiemachine horen. Zelfs als we er een logeetje bij hebben, dan liggen ze naast elkaar in de mand.Lab02 schreef: ik geef nog wel wat tussendoortjes, maar dat is eigenlijk alleen als ze uit zijn geweest een koekje bij thuiskomst, en een pensstaafje om te kauwen

- Romke
- Grote hondenneus
Een hond heeft helemaal geen tussendoortjes nodig, dat is echt vermenselijken. Trouwens hetzelfde als mensen die moeten afvallen en hun tussendoortje niet willen laten staan.
Zou je hem vaker los kunnen laten lopen? En anders gaan fietsen.
Hij moet geen honger hebben en dan het bos maar gaan leeg eten, denk dat er qua beweging nog wel wat te halen valt
Zou je hem vaker los kunnen laten lopen? En anders gaan fietsen.
Hij moet geen honger hebben en dan het bos maar gaan leeg eten, denk dat er qua beweging nog wel wat te halen valt
-
- Snuffelneus
ja fietsen is inderdaad een optie maar dan moet het even iets langer licht zijn in de avond, overdag lukt me dit niet met een kleine in huis van 3,5 jaar oud.
nog een half jaar dan gaat hij naar school haha kan ik nog wat meer met de honden doen.
met hem achterop de fiets durf ik niet aan.
nog een half jaar dan gaat hij naar school haha kan ik nog wat meer met de honden doen.
met hem achterop de fiets durf ik niet aan.
- Romke
- Grote hondenneus
Okeej, kan me voorstellen dat je dat niet fijn vind.
Het is (gelukkig) steeds weer wat langer licht.
Of een vestje aan doen, dan zijn ze goed zichtbaar.
Bouw het fietsen wel zorgvuldig op, zeker bij ene te zware hond, zodat je geen gewrichtsklachten krijgt
Het is (gelukkig) steeds weer wat langer licht.
Of een vestje aan doen, dan zijn ze goed zichtbaar.
Bouw het fietsen wel zorgvuldig op, zeker bij ene te zware hond, zodat je geen gewrichtsklachten krijgt
-
- Snuffelneus
oke bedankt voor de tips.
het is inderdaad al wel een tijd geleden dat ik met haar gefietst heb, zal eerst 10-15 minuten gaan fietsen en het daarna gaan uitbreiden.
ja inderdaad het is al langer licht dus misschien volgende week ergens tijd rond 18 uur dan moet het lukken
bedankt!!
het is inderdaad al wel een tijd geleden dat ik met haar gefietst heb, zal eerst 10-15 minuten gaan fietsen en het daarna gaan uitbreiden.
ja inderdaad het is al langer licht dus misschien volgende week ergens tijd rond 18 uur dan moet het lukken
bedankt!!