Niet doen of een keer schuldig voelen?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

We gaan hier toch altijd graag uit van de voorvader van de hond n.l. de wolf? Nou die slapen 16 tot 20 uur (vast niet achter elkaar, maar toch) per dag hebben ze mij wel eens verteld.
Die enkele keer 8 uur alleen is dus niet zo`n probleem lijkt me.
Hier in ieder geval niet.
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

Ansie schreef:Onze Jack Russel zit geregeld langer alleen, als wij beiden werken zijn en de kinderen naar school of wat dan ook, dan kan het zijn dat hij van bijvoorbeeld 7.30 tot 16.30 alleen zit... En hij poept of plast nooit in huis. Voordat de laatste gaat gaat hij nog lekker naar buiten, en zodra de eerste thuis is gaat hij ook weer meteen naar buiten. nou weet ik niet of het verschil maakt voor grote en kleine honden... Als we echt een dagje weg gaan van bijv. 9.00 tot 22.00 zelfs dan is het geen probleem. Maar dit komt natuurlijk maar een of twee keer per jaar voor. In huis heeft hij alle ruimte, genoeg water en brokjes... die luiwammes vermaakt zich wel!
Het maakt niet uit of een hond groot of klein is, het ligt aan het karakter van de hond. Mijn kleine hond kan niet goed alleen zijn, 5 uur is de max. Mijn lab kon het wel en die had er geen problemen mee.

Je hebt het over plassen en poepen, dat zegt niets over of hij het wel/niet prettig vindt he 8). Ik vind het trouwens echt belachelijk om je hond van 09.00 - 22.00 uur alleen te laten zitten!!! Dat zou ik echt werkelijk nooooit doen. Vind ik (sorry :oops: ) echt niet normaal....
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

Van 9.00 tot 22.00 uur vind ik ook niet normaal hoor :evil: Moet je zelf eens proberen zolang niet naar de WC te gaan....
Veerle

Ongelezen bericht door Veerle »

Dat vind ik inderdaad ook echt te lang! Ze kunnen hun poep en plas misschien wel ophouden, maar het gaat natuurlijk ook om het alleen zijn, aandacht krijgen en energie kwijt kunnen (+ ik denk ook dat het een hele klus is om zolang je ontlasting op te moeten houden). Ik vind zelf 8 uur eigenlijk al te lang, maar incidenteel komt het wel eens voor. Als het langer duurt, regel ik zeker wel iets met de buren oid!
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

Veerle schreef:Dat vind ik inderdaad ook echt te lang! Ze kunnen hun poep en plas misschien wel ophouden, maar het gaat natuurlijk ook om het alleen zijn, aandacht krijgen en energie kwijt kunnen (+ ik denk ook dat het een hele klus is om zolang je ontlasting op te moeten houden). Ik vind zelf 8 uur eigenlijk al te lang, maar incidenteel komt het wel eens voor. Als het langer duurt, regel ik zeker wel iets met de buren oid!
ik heb ook geen moeite hoor met mensen die de hond 8 uur alleen laten als ze daarnaast voldoende doen en vooral: als het hondje er tegen kan 8) maar inderdaad van 09.00 - 22.00 uur vind ik absurt :eusashhh:
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

Dat is zeker absurd.... :shock:
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

Phoe, dat is eh... 13 uur? Kun je dan geen oppas regelen voor het beessie?

King is wel eens alleen maar hoeft niet in de bench, gewoon lekker op de bank snoezen 8)
Overigens probeer ik hem zoveel mogelijk overal mee naar toe te nemen maarja, naar het werk gaat niet he, dan heb ik ruzie met de baas ;)
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door dinodap »

Als ik het goed begrijp zou het dus best een keertje voor kunnen komen dat hij langer alleen thuis zit dan mijn denkwijze van max 4 a 5 uur.
En mijn schuldgevoel... tsja... die kun je niet uitschakelen!
Maar een leuke dag met en voor mijn kinderen is me ook heel veel waard en dat die ene dag dan es een keer (te) lang duurt voor Joep maak ik wel weer goed met hem. :groteknuffel:
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

dinodap schreef:Als ik het goed begrijp zou het dus best een keertje voor kunnen komen dat hij langer alleen thuis zit dan mijn denkwijze van max 4 a 5 uur.
En mijn schuldgevoel... tsja... die kun je niet uitschakelen!
Maar een leuke dag met en voor mijn kinderen is me ook heel veel waard en dat die ene dag dan es een keer (te) lang duurt voor Joep maak ik wel weer goed met hem. :groteknuffel:
ik denk niet dat ie het je kwalijk neemt hoor ;)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Boefie09

Ongelezen bericht door Boefie09 »

Volgens mij kan het voor een keertje geen kwaad mits de hond goed uitgelaten is voordat je weggaat .
Persoonlijk zou ik het alleen in geval van hoge nood doen als er echt geen oppas te vinden is. Ik hou zelf altijd een max. tijd aan van 3 uur ook al is dat misschien een beetje overdreven omdat ik 2 labjes heb en ze dus niet helemaal "alleen" zijn.

En die van 9:00 tot 22:00.....Mensen alsjeblieft ga iets regelen voor je hond !!
marleen_vb

Ongelezen bericht door marleen_vb »

Ook ik zou me niet te druk maken over die ene keer dat je lab 8 uur alleen zit. Bij ons komt het ook weleens een enkele keer voor. Ik bereid het dan wel goed voor door hem ervoor lang uit te laten en ik doe een deel van zijn eten in een kong, vermengd met bijvoorbeeld wat smeerworst. Hij is dan als ik al wegben eerst een tijdje bezig met de kong en vervolgens valt hij in slaap. Als ik thuiskom is de kong leeg en strekt Blaize zich nog een keer uit omdat hij zo slaperig is. Ik geloof ook niet echt dat hij er veel problemen mee heeft hoor. Wel zorg ik uiteraard voor meer dan voldoende water!
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

wij zorgen altijd dat mijn schoonouders de honden uitlaten als we weg zijn. Mocht ik een keer tussen de middag uit het werk niet naar huis kunnen dan laat mijn schoonmoeder de honden even uit om te plassen/poepen. Morgen gaan we naar hoek v holland om mijn ouders te helpen en dan laten mijn schoonouders de honden 2x uit en wij zelf 's ochtends nog en rond 5 uur zijn we weer thuis.

Misschien kunnen de honden het wel 8uur ophouden maar ik voel me zelf dan zo rot om ze de hele dag te laten zitten :oops: Liever dat mijn schoonmoeder dan even met ze gaat lopen zodat ze toch even buiten zijn en kunnen doen wat ze moeten doen. Ik geen schuldgevoel en de honden hoeven alles niet lang op te houden.
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Morgen gaat het gebeuren...
Joep zolang alleen laten kan ik (nog steeds) niet, dus Joep gaat (na alle positieve verhalen hier) mee naar de kennel van de efteling. Ben reuze benieuwd.
Moet ik zelf bak voor water meenemen of hebben ze dat daar?
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

dinodap schreef:Morgen gaat het gebeuren...
Joep zolang alleen laten kan ik (nog steeds) niet, dus Joep gaat (na alle positieve verhalen hier) mee naar de kennel van de efteling. Ben reuze benieuwd.
Moet ik zelf bak voor water meenemen of hebben ze dat daar?
water is daar aanwezig,maar ik had voor roef zijn eigenbak meegenomen dus 100% zeker weet ik het niet meer.
tussendoortjes moet je zelf geven en het uitlaten doe je ook zelf.
heel veel plezier daar!! :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ok thx!
Neem gewoon drinkbak mee en 2 liter fles vullen met water.
Verder ga ik 3 boterhammen smeren voor in z'n kong (2x vullen).
Plaats reactie