Ik ben ook al bijtgrage andere rassen tegengekomen waaronder jack russels, malthezers en ander klein grut en een tijd geleden een Boarder Collie. Deze liep ook los en wou Wobbe aanvallen. Maar ik heb mij toen dreigend opgesteld naar die hond en hard geroepen waarna die zich dan toch maar bedacht.... zoiets zul je nooit verkrijgen met een American Stafford... die gaat gewoon DOOR....
Pandora aangevallen
-
wobbetje
@pandora : wel ja , het is zoals je zegt.... het is rasgebonden... dat zo maar aanvallen uit het niets (wat ik erg laf vind !) zoals dat met dat kleine yorkje en zoals ook met wobbe en met die Golden zoals ik hierboven al heb aangekaart. Ik heb toen ook op die Stafford staan rammen , maar die voelde NIKS. Die was helemaal in to bijten, bijten en nog eens bijten.....
En ik ben ook al heel brave Rottweilers en Dobermannen tegengekomen en jammer genoeg tot hiertoe nog NOOIT een brave American Stafford....,zeker niet naar andere honden toe.
Ik ben ook al bijtgrage andere rassen tegengekomen waaronder jack russels, malthezers en ander klein grut en een tijd geleden een Boarder Collie. Deze liep ook los en wou Wobbe aanvallen. Maar ik heb mij toen dreigend opgesteld naar die hond en hard geroepen waarna die zich dan toch maar bedacht.... zoiets zul je nooit verkrijgen met een American Stafford... die gaat gewoon DOOR....
-
Pandora
- Speurneus

Ik ben daar ook niet zo moeilijk in maar dan moet het wel veroorzaakt worden door mij of mijn honden. Ik zit er ook niet op te wachten dat de verzekering mijn honden eruit dondert omdat ze regelmatig bij dit soort incidenten betrokken zijn.Lupos schreef:
Ik ben trouwens niet zo moeilijk in kosten verhalen. Daar hebben we immers WA voor, dus daar zit ik nooit zo mee. Als de eigenaar het aan zichzelf wijt vind ik dat ook prima, maar mij persoonlijk in de portemonnee raken doet het toch niet![]()
Vorig jaar heeft Pandora al eens een ander hondje verwond, dat was overigens geen vechtpartij maar een ongelukkig terecht gekomen tand: Pandora snauwde omdat het hondje zich bemoeide met het muizenhol waar Pandora in aan het graven was en het andere hondje schrok daarvan en maakte een gekke sprong. Daarna waren ze zij aan zij met hun eigen dingen bezig en liepen samen rond, pas later zagen mijn eega en de andere eigenaar dat er een wondje bij het ooglid van de andere hond zat.
Toen hebben we ook meteen de DA-rekening opgepakt en het teruggekregen van de WA-verzekering. Dat was duidelijk veroorzaakt door Pandora.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

Bedankt Marjolein, hij is top!
-
renate
- Speurneus

Het was niet mijn bedoeling om een discussie te beginnen in dit topic sorry
Ik bedoelde er meer mee te zeggen dat als er iets met bepaalde rassen voorvalt en dat word dan op het forum gezegd dan komen er meteen allemaal negatieve verhalen bij van andere, en het is dan een k..ras. Goede dingen worden dan weggelaten en dat is in mijn ogen zwart maken van een ras terwijl ze echt niet allemaal zo zijn.
Ik bedoel ermee dat zeggen dat ieder ras rotte appels heeft, vaak door de opvoeding maar ( en daar ben ik met jullie mee eens ) soms zit het in de hond zelf.
Het is aan de baas om daar goed mee om te gaan en dit soort dingen te voorkomen.
Ik bedoel dus te zeggen dat ze echt niet allemaal zo zijn en met de goede baas, goede opvoeding en natuurlijk goede fokker kom je al een heel eind om een goede, stabiele, sosiale hond te krijgen van welk ras dan ook.
Ik bedoelde er meer mee te zeggen dat als er iets met bepaalde rassen voorvalt en dat word dan op het forum gezegd dan komen er meteen allemaal negatieve verhalen bij van andere, en het is dan een k..ras. Goede dingen worden dan weggelaten en dat is in mijn ogen zwart maken van een ras terwijl ze echt niet allemaal zo zijn.
Ik bedoel ermee dat zeggen dat ieder ras rotte appels heeft, vaak door de opvoeding maar ( en daar ben ik met jullie mee eens ) soms zit het in de hond zelf.
Het is aan de baas om daar goed mee om te gaan en dit soort dingen te voorkomen.
Ik bedoel dus te zeggen dat ze echt niet allemaal zo zijn en met de goede baas, goede opvoeding en natuurlijk goede fokker kom je al een heel eind om een goede, stabiele, sosiale hond te krijgen van welk ras dan ook.