ik wist het wel..

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

bubbles schreef:He, wat naar...... Zou er niet een pijnstiller zijn in de vorm van een spuitje? Ik bedenk maar wat hoor... :oops: omdat het dan niet door haar maag hoeft.....
Geniet maar lekker op een terrasje met het vrouwtje! :bloem:
Daar heb ik het wel over gehad met de DA, maar de standaard pijnstillings-injecties werken maar 24 uur.. dus dat is ook niet echt een optie. Je hebt wel een nieuw middel, ook injectie, tegen artrose. Dan moeten ze eerst om de 2 weken een injectie en daarna om de maand dacht ik. Maar dat heeft ook weer nadelen, ivm hoe haar slokdarmverlamming zich ontwikkelt en wat we daarmee kunnen.. Ik weet ook niet precies hoe en wat, maar dat is wat de DA uitlegde.

We moeten nu even kijken hoe ze het gaat doen op een (veel) lagere dosering Rimadyl icm de Primeval Gelatinaat. Vooral belangrijk om dat maagzuur weer tot rust te zien krijgen, maar volgens mij voelt ze zich vandaag wat dat betreft wel al weer stukje beter :-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Zeeuwse labjes
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Wat een nare berichten over Terra :(
Saar heeft ook last van artrosevorming in haar elleboog na een blessure. We geven haar nu Mobility (was vroeger Sashas Blend) in combinatie met Duivelsklauw tabletten. Dat is een natuurlijke ontstekingsremmer/pijnstiller. Saar heeft er in ieder geval zichtbaar profijt van. We hebben haar al een hel tijd geen Rymadil hoeven geven. Het fijne vind ik ook dat, mocht het nodig zijn, je gewoon een pijnstiller erbij mag geven. Misschien werkt het bij Terra ook?
Afbeelding
Ixor du Bois de Lilas 13/10/1993 - 15/5/2007
Buttacre's Breezy Bailiff 4/2/1998 - 4/6/2010
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Je hebt toch ook zon pijnstiller die een maand werkt ofzo? Of mag zE dat ook niet ivm de slokdarmverlamming? Lastig lastig allemaal
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Terra5
Speurneus
Speurneus

Zeeuwse labjes schreef:Wat een nare berichten over Terra :(
Saar heeft ook last van artrosevorming in haar elleboog na een blessure. We geven haar nu Mobility (was vroeger Sashas Blend) in combinatie met Duivelsklauw tabletten. Dat is een natuurlijke ontstekingsremmer/pijnstiller. Saar heeft er in ieder geval zichtbaar profijt van. We hebben haar al een hel tijd geen Rymadil hoeven geven. Het fijne vind ik ook dat, mocht het nodig zijn, je gewoon een pijnstiller erbij mag geven. Misschien werkt het bij Terra ook?
Ik geef nu sinds een aantal dagen Primeval Gelatinaat, dat is dus ook een voedingssupplement wat effect kan hebben op artrose.. Ik weet dat Kris Camps dit ook adviseert en Terra heeft dit ook al eerder (op advies van hem) gebruikt, dus dit proberen we nu eerst een maand of 2. Mocht het niet of niet voldoende werken, dan ga ik op zoek naar een ander middel :-)

Bedankt voor het meedenken in ieder geval :bloem:

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Terra5
Speurneus
Speurneus

sbientje schreef:Je hebt toch ook zon pijnstiller die een maand werkt ofzo? Of mag zE dat ook niet ivm de slokdarmverlamming? Lastig lastig allemaal
Ja, klopt.. Vandaag moest ik weer even bij DA zijn, moest een receptje ophalen. De DA zat toevallig achter de toonbank en nog een hele tijd zitten praten over de mogelijkheden. Van de week was dat middel al ter sprake gekomen, maar ik had begrepen dat het om injecties ging. Maar dit middel zijn ook tabletjes, eerste keer zit er 2 weken tussen en daarna werkt het een maand. Het middel heet Trocoxil.

Het punt zit hem daar dan dus in dat het een maand werkt :roll: Mochten we namelijk voor die slokdarmverlamming in moeten grijpen, dan beperkt dat je mogelijkheden op korte termijn weer qua medicatie die je voor de slokdarm kunt gebruiken.. Dan zouden we eerst moeten wachten tot die Trocoxil uitgewerkt is.

Het is inderdaad erg lastig, dat vindt de DA ook wel. Gelukkig denken ze daar allemaal erg met ons mee en zoeken ook dingen uit enzo, dat is wel prettig :klasse:

We geven nu even de huidige combinatie van medicatie een kans en hopelijk gaat dat mijn dame snel helpen. Wat mij wel opviel, is dat ze meer last ondervindt als ze last heeft van d'r slokdarm dan dat ze lijdt onder de artrose.. Dat maagzuur en maagpijn zorgt er echt voor dat ze binnen down is. Op dit moment gaat het in ieder geval wel iets beter met haar maag denk ik, ze voelt zich binnen weer iets beter :klasse: Lopen wil ze wel, maar echt geweldig vind ik nog niet dat het gaat.. We lopen nu nog steeds zo'n 20 minuutjes per keer, in een rustig tempo.

Afbeelding
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

:groteknuffel: ppff wat moeilijk, zeker omdat je bij terra echt moet zoeken van wat kan wel en wat kan niet. Dikke knuffel van ons
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Och arme Terra. Ik hoop dat het snel weer beter gaat met haar.
Succes ermee.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Terra5
Speurneus
Speurneus

Helaas gaat het nog niet echt beter met Terra.. We hebben stap terug moeten doen met wandelen, nog maar 10 minuutjes. Gisteravond stopte ze na 5 minuten en keerde om, duidelijk teken dat ze niet meer verder wilde wandelen. Om toch wat andere plekken te zien dan het rondje om het huis, ben ik vanavond weer naar het bos gereden. Auto illegaal geparkeerd voor het hek, zodat we die 10 minuutjes in ieder geval heel de tijd in het bos lopen ;-)

Vandaag weer naar de DA geweest, ik geloof dat we een bijbaantje moeten nemen speciaal voor Terra ;-) Madame heeft last van d'r oren. Gelukkig geen oorontsteking, maar pijn heeft ze er wel aan. Ook weer even overlegd over d'r pootjes. Ik denk dat ik volgende week een andere pijnstilling ga proberen, dat mag dan zonder met haar langs te komen.

Al met al schiet het nog niet echt op hier :-( Ze heeft zelf wel zin om te wandelen en haar oogjes staan gelukkig nog steeds goed. Maar ik gun het mijn Terraristje zo om gewoon lekker te kunnen wandelen en dan ook zonder andere kwaaltje.. Maar goed, we doen ons best en gaan ervoor zorgen dat ze nog een aantal jaartjes zonder pijn Terra kan zijn :-)

Afbeelding
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Ah sneu meis.... :( Weet gewoon niet goed wat ik moet zeggen. :(
Hopelijk doet die andere pijnstilling wat meer. 10 minuten wandelen is echt weinig en omkeren om terug te gaan.... :cry:
Gelukkig zit je zo in het bos, kun je toch een aantal keer per dag met haar de natuur in.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

ach Terra toch :(
hopelijk helpt de pijnstilling idd
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

:knuffel: :bloem:
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Wat vervelend dat het nog steeds niet goed gaat met Terra :( Hopelijk slaan die andere pijnstillers aan, want dit schiet ook niet op zo.

Sterkte! :groteknuffel:
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Wat naar om te lezen dat het maar niet beter met Terra wil gaan.
Dikke knufff.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

He bah wat naar, hopelijk werken de andere pijnstillers wel voor je meisje :groteknuffel:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Terra5
Speurneus
Speurneus

Bedankt voor alle knuffels :-)

Ik ben net weer even met haar naar een ander stukje bos gereden. Ze had er net gelukkig erg veel zin in en het lopen ging ook vrij redelijk :klasse: Ik heb tussendoor heel eventjes gepauzeerd en toen keek ze me echt met genietende oogjes aan, dat was erg fijn om te zien :verliefd1: We hebben nu 15 minuten gelopen, dat ging dus vrij goed. Het wisselt blijkbaar heel erg per dag en dan ook nog per moment op de dag. Ik hoop dat ze zich morgen ook weer goed voelt. Thuis slaapt ze wel erg veel, maar ze is ook wel vrolijk vandaag :-)

Afbeelding
Plaats reactie