Zo trots op mijn meisje!

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Gefeliciteerd met je B :klasse: Knap gedaan hoor. En die punten.. acht, mij persoonlijk zou dat een worst wezen, binnen is binnen. Als ik je een tip mag geven... nu je een diploma hebt, ga workingtesten lopen :wink: Die zijn veel leuker om te doen en daar tellen die extra commando´s niet zo zwaar :) Alleen moet je nu dan wel meten WT´s op B-niveau gaan doen, omdat ze een B-diploma heeft en die zijn best heel pittig.
Als ik ooit weer wedstrijden ga lopen (na mijn pensioen :D ) ga ik het weer doen zoals ik vroeger deed: een c´tje halen, dan eerst een paar WT´s op C-niveau, dat is al best pittig en dan proberen een b-diploma te halen en gaan oefenen voor de B WT´s.
Niet dat ik zoveel ervaring heb hoor, maar ik vond de workingtesten wel vele malen leuker om te doen dan diplomadagen, dus voor mij was het diploma een eenmalig noodzakelijk kwaad om daarna het leuke werk te kunnen gaan doen :)

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Nou, ik ga over twee weken nog 1 KNJV proef doen, in Kampen. En dan trainen we weer de hele winter. Beetje meer op de afwerking he. En we zijn met dirigeren begonnen nu.

Ik heb nog nooit een WT gedaan, maar kan altijd eens kijken volgend jaar. Vind de KNJV proeven ook wel leuk eigenlijk. Steeds ergens anders, geeft voor de hond ook weer uitdagingen, ander terrein immers en ze zetten de proeven ook overal net een beetje anders uit.

Nu had ze de markeer bijvoorbeeld echt als een streep, precies op het goede moment neus omlaag. De proef hiervoor was ze er met een rotvaart aan voorbij gedenderd. Een nul dus. Je weet het van te voren eigenlijk nooit, wat de dag gaat brengen. :)

En wie weet krijg ik haar ooit nog op A niveau? (Vage droom hoor :hahaha: ).
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Workingtesten zijn meer op de jachtpraktijk gericht. Je krijgt 5 proeven die altijd uit meerdere apporten bestaan, bijvoorbeeld (een proef die ik me kan herinneren met Tinkle) je loopt met de keurmeester mee naar het midden van het veld, de hond moest netjes los volgen. Dan moest de hond blijven zitten en liepen de KM en ik nog een eindje door. Daarna legde hij de proef uit en mocht ik de hond influiten. Toen kregen we eerst een verre markeer op rechts en direct erachteraan een verloren zoek in de bosrand links. Al het wild of dummy´s moeten binnenkomen, maar je bent redelijk vrij hoe je je hond dat laat doen. Er zitten altijd leuke elementen in, bijvoorbeeld (kan ik me herinneren van een WT met Cayenne) een weiland waar ze een aantal lokganzen hadden neergezet en daar moet je de hond langs of tussendoor sturen. Of je moet eerst zelf een apport gaan halen terwijl je hond netjes moet blijven wachten. Het schietkonijn wil ook nog weleens langsschieten als de hond op de terugweg is. Zulk soort grappen :D Je weet nooit precies van tevoren wat je krijgt, maar alle elementen van de training zitten er wel in, appèl, steadiness, markeren, memory, vooruitsturen, verloren zoek, waterwerk, enz.
Er zijn 20 punten per proef te verdienen, dus 100 in totaal en je mag nergens een nul hebben. Mijn beste resultaat ooit, was 14-18-13-18-17 punten met Cayenne en daar was ik toen hartstikke tevreden mee, hoewel dat natuurlijk zeker geen topniveau is.
Ik vond het i.i.g. altijd heel leuk om te doen zo´n dag. Het is wat minder strak gereglementeerd dan een diplomadag, het gaat er meer om dat je hond mooi werk laat zien en minder dat je alles keurig volgens de regeltjes doet.

Maar je moet natuurlijk doen waar je je zelf het lekkerste bij voelt :)

Hanneke
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Goed gedaan! Gefeliciteerd! :applaus:

Ik vind workingtesten ook veel leuker dan diplomadagen, die zou ik zeker doen!
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Plaats reactie