alweer een ontstoken oor

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

pff... uiteindelijk zojuist geprobeerd met heel veel smeerkaas, zodat de pil helemaal bedekt was, maar nee hoor... hij is niet gek

Dus uiteindelijk de manier van Roos maar uitgevoerd, snel en pijnloos
Wat hij daarna nog voor lekkers in zijn bak kreeg werd uitvoerig geinspecteerd, de slimmerik :D

@ Anp; doe maar chique met die kangaroe en hert :D
Nee, even serieus, ik ga het overwegen. En gluten- + granenvrij klinkt goed!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door ilseF »

misschien een tip, maar onze sam had ook doorlopend oorontstekingen,
de ene AB kuur na de andere (en hij kreeg al jaren nrv)
totdat de DA bedacht om zijn oren te testen op gisten....
daar zat-ie dus vol mee :shock: en dat is dus een prima voedingsbodem voor bacterien.... Na een keer Surolan druppels nooit geen problemen meer gehad, de gisten waren verdwenen en dus hadden bacterien ook geen kans meer.
Wie weet helpt t jullie woefjes!

groetjes, Ilse
groetjes, Ilse en een lik van Qajo
esmoezie
Speurneus
Speurneus

ilseF schreef:misschien een tip, maar onze sam had ook doorlopend oorontstekingen,
de ene AB kuur na de andere (en hij kreeg al jaren nrv)
totdat de DA bedacht om zijn oren te testen op gisten....
daar zat-ie dus vol mee :shock: en dat is dus een prima voedingsbodem voor bacterien.... Na een keer Surolan druppels nooit geen problemen meer gehad, de gisten waren verdwenen en dus hadden bacterien ook geen kans meer.
Wie weet helpt t jullie woefjes!

groetjes, Ilse
Bedankt voor de tip Ilse, maar Surolan- druppels gebruik ik nu ook al enkele weken. Ook in juni/juli gebruikt bij de vorige ontsteking. Zijn oor wordt ook al wel wat beter, maar het is tamelijk hardnekkig :(
groetjes Juliette

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Je zou dat Engelse spulletje eens kunnen proberen: thornit poeder. Dat wil ook nog wel eens helpen bij hardnekkige oorontstekingen. Alleen moet je dat wel in Engeland bestellen, maar dat gaat prima, lukt bij mij ook altijd :)
ff googlen en je weet precies wat het is, het is op basis van zink :)

Hanneke
chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door chrissy »

Laboriginals schreef:Je zou dat Engelse spulletje eens kunnen proberen: thornit poeder. Dat wil ook nog wel eens helpen bij hardnekkige oorontstekingen. Alleen moet je dat wel in Engeland bestellen, maar dat gaat prima, lukt bij mij ook altijd :)

Hanneke
Lees met veel intresse dit topic of er een nieuwe tip bij zit ,Dempsey heeft namelijk al maanden last van zijn oren van alles geprobeerd er zit elke dag bruine bagger in zijn oor het is ook op de kweek gezet het is geen schimmel of bacterie .

@Hanneke dat Engelse spul Thornit poeder gaat dat dan niet klonteren in het oor ? Wil het proberen te bestellen maar ik ben bang dat zijn oor helemaal dicht gaat zitten door het poeder.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Je hoeft per keer maar heel weinig te gebruiken, een mespuntje. Eigenlijk moet je het ook niet in het oor doen, maar meer in de oorschelp, maar ik kiep het er wel gewoon in. Bij mijn honden gaat het in ieder geval niet klonteren, maar dat is geen garantie voor bij een ander natuurlijk :)
Lees maar eens wat reacties op internet over het spulletje. De meeste mensen zijn er erg enthousiast over :klasse:
Als je alles al hebt geprobeerd, zou ik denken: wie weet en baat het niet, dan schaadt het niet :)

Hanneke
chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door chrissy »

Het is het proberen waard thanx :)
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Laboriginals schreef:Je zou dat Engelse spulletje eens kunnen proberen: thornit poeder. Dat wil ook nog wel eens helpen bij hardnekkige oorontstekingen. Alleen moet je dat wel in Engeland bestellen, maar dat gaat prima, lukt bij mij ook altijd :)

Hanneke
dank voor de tip, ik ga het ook eens googlen :)
groetjes Juliette

Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Hoi,

Foofer heeft er ook last van... Ik gebruik Otoclean als ik het ruik en rood zie worden. Foofer heeft ver in zijn gehoorgang huiduitstulpingen zitten waar de bacteriën achter blijven zitten...
Maar met de Otoclean voorkom ik een ooronsteking. Het werkt alle bruinige prut naar buiten en dan kan ik het met watjes en wattenstaafjes de oorschelp schoonmaken. En dan heeft Foofer er geen last meer van. Ik hoop dat je voor Keo ook de voor jullie beste methode kan vinden! :)
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marga »

Na een eerdere tip van Hanneke ook Thornit besteld en m'n eigen hond was zo klaar, die had ook geen erg vuile oren, maar verder beetjes weggegeven aan buur- en vriendenhonden. Een paar met gigantische problemen en het was binnen de kortste keren weg.
Echt superspul!!!
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Hanneke
Ik ga er ook eens op googlen.
Noah zijn oortjes zijn ook nog steeds iets ontstoken...
Heb Puur oor al besteld en sinds gisteren in huis, ik hoop dat ik het laatste beetje daarmee kan verhelpen.
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Nogmaals beterschap Keo! Je krijgt een dikke knuffel van Noah (die weet hoe jij je voelt :wink:)
Afbeelding

esmoezie
Speurneus
Speurneus

Nienke & Foofer schreef:Hoi,

Foofer heeft er ook last van... Ik gebruik Otoclean als ik het ruik en rood zie worden. Foofer heeft ver in zijn gehoorgang huiduitstulpingen zitten waar de bacteriën achter blijven zitten...
Maar met de Otoclean voorkom ik een ooronsteking. Het werkt alle bruinige prut naar buiten en dan kan ik het met watjes en wattenstaafjes de oorschelp schoonmaken. En dan heeft Foofer er geen last meer van. Ik hoop dat je voor Keo ook de voor jullie beste methode kan vinden! :)
Ik heb nu epi-otic als cleaner en de vorige keer Otoclean gehad van de dierenarts. Maar ik heb ook gehoord en gelezen dat je oorcleaners onder geen beding mag gebruiken bij vieze, al ontstoken oren, dan zou het verergeren. Alleen als onderhoud om schone oren schoon te houden :confused:
Dit ook aan mijn dierenarts voorgelegd, maar die wist van niets...
Dus ik moet eerlijk zeggen dat ik de cleaner zeer weinig heb gebruikt nu, omdat ik niet zeker weet of ik daar goed aan doe, maar wel trouw de Surolan-druppels.

Soms weet ik het niet hoor en heel vervelend, maar ik heb geen 100% vertrouwen in mijn dierenarts. Maar ik ken ook geen DA in de omgeving waar ik heel veel goeds over hoor.
groetjes Juliette

esmoezie
Speurneus
Speurneus

sharon66057 schreef:Nogmaals beterschap Keo! Je krijgt een dikke knuffel van Noah (die weet hoe jij je voelt :wink:)
Knuffel terug hoor Noah :groteknuffel:
eigenlijk zouden we elkaars oren maar beter moeten likken :D
groetjes Juliette

sharon66057
Speurneus
Speurneus

esmoezie schreef:
sharon66057 schreef:Nogmaals beterschap Keo! Je krijgt een dikke knuffel van Noah (die weet hoe jij je voelt :wink:)
Knuffel terug hoor Noah :groteknuffel:
eigenlijk zouden we elkaars oren maar beter moeten likken :D
:D
Afbeelding

Plaats reactie