Dat er gerichter op red fox fokkers wordt gezocht vind ik persoonlijk een enge ontwikkeling.
Als ik bv. kijk naar Roosje (foto's volgen nog), duidelijk Stefans en mijn favoriet bij de fokker maar nu nog te jeugdig om mee te fokken dan vind ik het geweldig om Indra te krijgen, op te mogen voeden, mee te mogen gaan trainen.
Wij willen heel graag een 2e er bij hebben in de toekomst. Als het dan een teefje mag worden van Roosje dan teken ik er voor. Maar dit ligt dan niet aan haar kleur (alhoewel die ook werelds is), niet aan haar bouw maar aan haar enorme lieve karakter.
Dat heb ik bij Leska ook heel duidelijk gevoeld. Met leska had ik ook meer dan met Freya.
Kortom kleur is mooi, heel erg leuk meegenomen maar karakter vind ik persoonlijk belangrijker.
Dat wil dus niet zeggen dat ik het vanuit het standpunt van de fokker niet kan begrijpen (integendeel).
Ik snap jouw punt echter ook
Terra5 schreef: Ik heb HEAO gedaan, snap dus wel iets van dat vraag en aanbod![]()
Maar dan blijft het dus, dat het komt omdat de fokker "er mee weg kan komen". Er is voldoende vraag en de kopers zijn bereid zulke bedragen te betalen. Kosten nemen niet toe, er moeten geen extra dingen geregeld worden voor zulke nestjes. De winst neemt daarentegen dus wel toe. En daar ligt mijn puntEr zullen, is mijn vrees, meer fokkers zich gaan richten op deze variant geel. Ook de fokkers die het minder nauwkeurig nemen met de regels, alleen omdat er meer winst te behalen is op deze labjes. Uiteindelijk zal het aanbod ook gaan toenemen en het risico op een hype.
Ik vind het nu al opvallend dat je ook op het forum toch wat vaker leest dat er echt op deze specifieke kleur naar fokkers gezocht wordt. Dat er nu nog maar 2 fokkers zijn die deze kleur fokken, zegt mij nog niet dat er geen hype kan ontstaan.