Pups op Marktplaats

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
XXX

Ongelezen bericht door XXX »

Laboriginals schreef:
XXX schreef:
Laboriginals schreef: Dat is inderdaad héél krap aan. Het kan nét. Reu is in juni 1 geworden, met 12 maanden kunnen er HD en ED foto´s worden gemaakt en opgestuurd. Het duurt meestal toch wel een paar weken voordat je de uitslag hebt. Stel dat hij van begin juni is, dan kunnen eind juni de uitslagen binnen zijn. Als er nu al een nest van hem geboren is, moet hij meteen een teef gedekt hebben, want de draagtijd is twee maanden. Zoals gezegd, het kan allemaal nét.

Hanneke
De reu is van 27 juni 2010
Dat maakt het nog krapper, maar het kan nog steeds. Van wanneer is het nest?

Hanneke
12 juli
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Lupos schreef:
Laboriginals schreef:
Lupos schreef: Ja precies, tenzij iemand daar zelf mee instemt. Dus aangesloten willen zijn bij de NLV? steekproef controles toegestaan. Maar dat zal nooit gebeuren, daar de NLV wordt geregeerd door fokkers, en die gaan echt niet in eigen vlees snijden 8) maar goed, da's een andere discussie... misschien iets voor de discussiehoek?
Hoe kom je erbij dat de NLV geregeerd wordt door fokkers? De LKN is niet voor niks opgericht.

Hanneke
Labrador Kring Nederland? Die niet zeker :lol:
Hou nou toch op. Als je als lid naar een vergadering komt en niet fokt wordt je bijna weggekeken. Maar goed ik laat me verassen de 29e 8)
De NLV idem dito, evenals die andere nieuwe vereniging de LRCN. Alles komt onder de veren van de fokker vandaan. En tot zover, dit topic gaat over marktplaats, met de pups va de kruisvliethoeve die bij de NLV is aangesloten :eusashhh:
Toch nog even off topic: je begrijpt me denk ik verkeerd. Ik wilde juist zeggen dat die tweede rasvereniging er is gekomen omdat de (show)fokkers zich juist niet gehoord voelen bij de NLV. De NLV heeft van oudsher de naam er meer te zijn voor de jachtmensen en de gewone eigenaren, dan voor de (show)fokkers, of dat nou terecht is of niet, die naam hebben ze wel. Het verwijt was juist dat er op de NLV-vergaderingen teveel niet-fokkers mede het beleid bepalen, daarom is de Fokkerskring er gekomen, waaruit nu de LKN is opgericht. Ik begrijp niet goed hoe je erbij komt dat je als niet-fokker op een NLV-vergadering wordt weggekeken. Dat is absoluut niet waar, daar zitten juist altijd heel veel niet-fokkers. En dat is altijd al zo geweest, dus dat ligt dan echt aan jouw beleving. Wat betreft de 29e: dat is fokkerijberaad en als het goed is, zitten daar dus wel meer fokkers. Maar ook daar is iedere belangstellende welkom.
En dan nu maar weer on topic :)

Hanneke
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

XXX schreef:
Laboriginals schreef:
XXX schreef: De reu is van 27 juni 2010
Dat maakt het nog krapper, maar het kan nog steeds. Van wanneer is het nest?

Hanneke
12 juli
Dat kan dus NIET. Dan zit er iets fout. Als het nest van 12 juli is, is er half mei gedekt. Een reu kan niet voor zijn eerste verjaardag geldige HD, ED en ooguitslagen hebben, dat kan pas vanaf 12 maanden. Dus nou klopt er iets niet meer.

Hanneke
XXX

12 juli[/quote]

Dat kan dus NIET. Dan zit er iets fout. Als het nest van 12 juli is, is er half mei gedekt. Een reu kan niet voor zijn eerste verjaardag geldige HD, ED en ooguitslagen hebben, dat kan pas vanaf 12 maanden. Dus nou klopt er iets niet meer.

Hanneke[/quote]

ED uitslagen zijn van 2/8/11
HD uitslagen zijn van 26/7/2011
XXX

De dekreu staat ook vermeld op de lijst van de LKN
marina
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door marina »

Ik denk dat het een eindeloze discussie is zolang er zo makkelijk gekeken word over de aanschaf van een :ras:hond en wij dus een hond zien als een meubelstuk dus vervangbaar wanneer jij wil,blijven wij deze discussie houden.Mijn mening is fokkers die hun waar aanbieden via mp meteen royeren als ze een pup met stamboom aanbieden ,een goede fokker kan altijd z,n pups kwijt zij het niet via de eigen website dan wel door collega fokkers.Ook de leeftijd van een teefje wat mag werpen mag van mij echt naar 3 jaar en stoppen bij 5 jaar,maar nogmaals dit is mijn mening.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

XXX schreef:De dekreu staat ook vermeld op de lijst van de LKN
Dat is oké, maar als deze reu inderdaad de vader is van het nest van 12 juli, dan was hij bij de dekking half mei nog geen 11 maanden. Dan kan hij nooit geldige uitslagen gehad hebben. Bij de fokregels van de NLV geldt de datum van dekking, op die datum moeten de uitslagen in orde zijn. Dus óf die reu is niet de vader van het nest óf hij heeft veel te vroeg gedekt óf ze hebben jou de verkeerde informatie gegeven. Maar iets klopt er niet.

Hanneke
XXX

Laboriginals schreef:
XXX schreef:De dekreu staat ook vermeld op de lijst van de LKN
Dat is oké, maar als deze reu inderdaad de vader is van het nest van 12 juli, dan was hij bij de dekking half mei nog geen 11 maanden. Dan kan hij nooit geldige uitslagen gehad hebben. Bij de fokregels van de NLV geldt de datum van dekking, op die datum moeten de uitslagen in orde zijn. Dus óf die reu is niet de vader van het nest óf hij heeft veel te vroeg gedekt óf ze hebben jou de verkeerde informatie gegeven. Maar iets klopt er niet.

Hanneke
Je hebt een PB'tje
XXX

marina schreef:Ik denk dat het een eindeloze discussie is zolang er zo makkelijk gekeken word over de aanschaf van een :ras:hond en wij dus een hond zien als een meubelstuk dus vervangbaar wanneer jij wil,blijven wij deze discussie houden.Mijn mening is fokkers die hun waar aanbieden via mp meteen royeren als ze een pup met stamboom aanbieden ,een goede fokker kan altijd z,n pups kwijt zij het niet via de eigen website dan wel door collega fokkers.Ook de leeftijd van een teefje wat mag werpen mag van mij echt naar 3 jaar en stoppen bij 5 jaar,maar nogmaals dit is mijn mening.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

XXX schreef:Je hebt een PB'tje
Het is een andere fokker dan ik dacht. Ik dacht, net als Dorine, dat het om de Kruisvliethoeve gaat, maar dat is dus niet zo.
In het kader van de oproep om man en paard noemen, gooi ik het gewoon in de groep: het gaat om een nest van kennel Kingsforest. Nou weet ook meteen iedereen, waarom dit nest op Marktplaats staat en waarom het niet via de NLV bemiddeld kan worden: het voldoet niet aan de NLV fokregels. De reu kan geen geldige gezondheidsuitslagen gehad hebben toen hij dekte, omdat hij toen pas 10 maanden was. En je kan pas officieel HD, ED en ogen laten controleren vanaf 12 maanden.
Als deze redenering niet klopt, moeten de eigenaren dit hier maar komen rechtzetten, maar op basis van de gegevens op hun eigen site en op de reuenlijst van de LKN, klopt deze redenering.
En zo komen we toch weer on topic, namelijk dat er met zogenaamde NLV-nesten op Marktplaats heel vaak iets aan de hand is. Een goede fokker die volgens de regels fokt, hoeft zijn pups niet op Marktplaats te zetten.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
pipster

Ongelezen bericht door pipster »

Laboriginals schreef:
Het is een andere fokker dan ik dacht. Ik dacht, net als Dorine, dat het om de Kruisvliethoeve gaat, maar dat is dus niet zo.
In het kader van de oproep om man en paard noemen, gooi ik het gewoon in de groep: het gaat om een nest van kennel Kingsforest. Nou weet ook meteen iedereen, waarom dit nest op Marktplaats staat en waarom het niet via de NLV bemiddeld kan worden: het voldoet niet aan de NLV fokregels. De reu kan geen geldige gezondheidsuitslagen gehad hebben toen hij dekte, omdat hij toen pas 10 maanden was. En je kan pas officieel HD, ED en ogen laten controleren vanaf 12 maanden.
Als deze redenering niet klopt, moeten de eigenaren dit hier maar komen rechtzetten, maar op basis van de gegevens op hun eigen site en op de reuenlijst van de LKN, klopt deze redenering.
En zo komen we toch weer on topic, namelijk dat er met zogenaamde NLV-nesten op Marktplaats heel vaak iets aan de hand is. Een goede fokker die volgens de regels fokt, hoeft zijn pups niet op Marktplaats te zetten.

Hanneke
maw. er is een ongelukje gebeurd, en meneer de pup heeft zich gestort op een loopse teef, hetgeen natuurlijk niet de bedoeling was. Slordig maar kan gebeuren en achteraf blijkt dan dat de uitslagen van de hond ok zijn. Dan zou je dus ook kunnen zeggen dat er met die pups waarschijnlijk niets mis is. Toch?
Cor
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cor »

Laboriginals schreef:[(...) En zo komen we toch weer on topic, namelijk dat er met zogenaamde NLV-nesten op Marktplaats heel vaak iets aan de hand is. Een goede fokker die volgens de regels fokt, hoeft zijn pups niet op Marktplaats te zetten.

Hanneke
Ze schermen niet met een NLV lidmaatschap, maar met NLV garantie (wat dat ook mag zijn). Moeders is Lacey van de Kruisvliethoeve, en zo zie je lijntjes toch weer bij elkaar komen....
KVH fokt nestjes met en zonder stamboom, vandaar dat die niet op mijn fokkers-pagina staat.
(En ik ben blij te constateren dat deze kennel en de eigenaar van de reu ook niet bij mij voorkomen. Mijn neus is nog steeds goed...)
:!:
Labrador Startpagina, alles op een rijtje!
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door brigitte064 »

Met jouw neus is weinig mis Cor :D

Inmiddels zijn er eigenlijk drie topics waarbij over hetzelfde wordt gesproken.

de tros radar uitzending
de pups op marktplaats
de agressie op shows

De onderwerpen die hierin terugkomen zijn

het beleid van de rasverenigingen
het beleid van de raad van beheer
het beleid van de fokkers

Misschien handiger om er 1 topic van te maken?
Afbeelding
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

pipster schreef:
Laboriginals schreef:

Hanneke
maw. er is een ongelukje gebeurd, en meneer de pup heeft zich gestort op een loopse teef, hetgeen natuurlijk niet de bedoeling was. Slordig maar kan gebeuren en achteraf blijkt dan dat de uitslagen van de hond ok zijn. Dan zou je dus ook kunnen zeggen dat er met die pups waarschijnlijk niets mis is. Toch?
Lijkt me sterk, de reu is afkomstig van de Peppelenbosch en dat is toch echt een andere kennel dan Kingsforest.
De reu komt dus uit Ruurlo en de teef uit Koningsbosch... lijkt me sterk dat dit een "oeps" gevalletje is. 8)
Overigens staat de reu al maanden op marktplaats als dekreu aangeboden, niet sinds kort, dus er is meer aan de hand daar :wink:
Ondanks de speculaties staat de reu in elk geval op de dekreuenlijst van de LKN en dat suggereert dus dat er niets aan de hand is met het nest. 8)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Toevallig is de kennel van Kingsforest bij mij bekend, aangezien mijn Mexx daar vandaan komt.
Er word goed met de pups en honden omgegaan, maar ik zou er never nooit meer een pup kopen. Aangezien zij zich inderdaad niet aan de regels houd. En echt met verkeerde kennels "samenwerkt" ( Kruisvliethoeve, Kraanhoeve etc.. ).
Toen ik daar steeds meer achter kwam en ze daar op aan heb gesproken, kreeg ik niks meer te horen, ook niet toen bleek dat Mexx behoorlijke allergiën heeft 8)

Mijn Mexx heeft daar een goede start gehad, maar daar is ook alles mee gezegd.

Bij Bearke hebben wij dan ook heel wat meer gezocht voor dat we een beslissing hebben genomen :wink:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Plaats reactie