Af en toe wat 'BARF' dingetjes erbij?
-
Denver
Hallo..., ik realiseer me dat de voorgaande berichten al wat ouder zijn, maar vond het erg leuk om te lezen...
Wat ik me afvroeg, mijn vriendin heeft kippen en eendennekken voor oscar mee genomen...Hij is nu iets ouders als 10 weken...mag hij dat al of is dat nog wat vroeg?
Hij eet volledig KVV, Lotgering...
Bedankt alvast
Wat ik me afvroeg, mijn vriendin heeft kippen en eendennekken voor oscar mee genomen...Hij is nu iets ouders als 10 weken...mag hij dat al of is dat nog wat vroeg?
Hij eet volledig KVV, Lotgering...
Bedankt alvast
-
Roos
-
Denver
Bedankt voor het antwoordRoos schreef:Dat kun je hem gerust geven hoor, hij is nu nog zo klein dat hij het ws rustig zal opknagen, maar mocht je het toch eng vinden kun je ze wel platslaan met de hamer.
Niet teveel geven, anders krijgt hij ws te harde ontlasting.
En niet teveel geven, moet ik het na verloop van tijd weer afpakken of...hem door het midden hakken ofzo...?
-
Roos
Nee, dat zou zielig zijn, ik bedoel meer in de trand van niet alle dagen geven.Denver schreef:Bedankt voor het antwoordRoos schreef:Dat kun je hem gerust geven hoor, hij is nu nog zo klein dat hij het ws rustig zal opknagen, maar mocht je het toch eng vinden kun je ze wel platslaan met de hamer.
Niet teveel geven, anders krijgt hij ws te harde ontlasting.![]()
En niet teveel geven, moet ik het na verloop van tijd weer afpakken of...hem door het midden hakken ofzo...?
Maar je kunt even aanzien hoe zijn ontlasting er op reageert, blijft dat stevig maar niet hard dan is het goed, wordt het hard dan krijgt hij teveel.
Als je het even oppakt met een zakje en dan fijn knijpt kun je ook goed voelen of hij het goed verteert, voel je nog veel stukjes bot dan lukt hem dat nog niet zo best.
-
Denver
Wederom bedanktRoos schreef:Nee, dat zou zielig zijn, ik bedoel meer in de trand van niet alle dagen geven.Denver schreef:Bedankt voor het antwoordRoos schreef:Dat kun je hem gerust geven hoor, hij is nu nog zo klein dat hij het ws rustig zal opknagen, maar mocht je het toch eng vinden kun je ze wel platslaan met de hamer.
Niet teveel geven, anders krijgt hij ws te harde ontlasting.![]()
Maar je kunt even aanzien hoe zijn ontlasting er op reageert, blijft dat stevig maar niet hard dan is het goed, wordt het hard dan krijgt hij teveel.
Als je het even oppakt met een zakje en dan fijn knijpt kun je ook goed voelen of hij het goed verteert, voel je nog veel stukjes bot dan lukt hem dat nog niet zo best.
Nog een vraagje (denk ik)
-
Roos
-
Denver
-
Lunatic
- Speurneus

Ik zou het in plaats van een maaltijd geven.
Zinzi is een week jonger dan Oscar, eet 3 keer per dag, waarvan 's morgens en 's avonds kvv en tussen de middag krijgt ze altijd iets te knagen, dus een kippennek, stukje pens of spiervlees, visje, dat soort dingen, ze krijgt dan zo'n 100 gram "knaagwerk" en dat gaat van de daghoeveelheid kvv af
Zinzi is een week jonger dan Oscar, eet 3 keer per dag, waarvan 's morgens en 's avonds kvv en tussen de middag krijgt ze altijd iets te knagen, dus een kippennek, stukje pens of spiervlees, visje, dat soort dingen, ze krijgt dan zo'n 100 gram "knaagwerk" en dat gaat van de daghoeveelheid kvv af
Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi
-
Denver
Bedankt voor je antwoord...Lunatic schreef:Ik zou het in plaats van een maaltijd geven.
Maar krijgt Zinzi al 3x per dag eten...ik dacht dat dat vanaf 3 of 4 maanden was? Hoeveel KVV geef jij dan 's morgens en 's avonds?
Hoe zwaar is Zinzi....?
En mag ik vragen waar jij je knaagwerk koopt...spiervlees/pens en visjes
-
Lunatic
- Speurneus

Zinzi woog vanmorgen 7,4 kilo (toevallig gewogen)
Ze krijgt 5% van haar lichaamsgewicht, dus ong. 350/375 gram per dag.
Edit, iets vergeten....
Het vlees koop ik op verschillende plekken, Lupa, slagerij west, op de markt, dat soort plekken.....al mijn honden eten vers, dus heb een vriezer vol
Edit, iets vergeten....
Het vlees koop ik op verschillende plekken, Lupa, slagerij west, op de markt, dat soort plekken.....al mijn honden eten vers, dus heb een vriezer vol
Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi
-
Denver
-
Lunatic
- Speurneus

Denver schreef:Oke..Lunatic schreef:Zinzi woog vanmorgen 7,4 kilo (toevallig gewogen)![]()
Waar koop je je vlees e.d. ?
Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi
-
Denver
-
Denver
Ik heb dus eenden en kippennekken gekregen maar er staat niet op wat wat is...Je heb lange en korte...welke is wat?Denver schreef:Thanks...Lunatic schreef:Denver schreef: Oke..
Waar koop je je vlees e.d. ?Ik had m'n post nog aangepast, was het vergeten, zie boven dus
De lange wegen gem 125gr per stuk en de kleintjes 20 a 30 gr