Een reu
-
Evolv
- Snuffelneus

ja sorry lunatic ik en mijn vriendin werken beiden wat jij waarschijnlijk niet voltijds doet dus wij zijn een hele tijd niet thuis. En ja dan kunnen wij de reu toch niet even van het teefje afhalen als we niet thuis zijn he. Maarja swat niet iedereen werkt voltijds. Mijn reu is nog intact en toch hebben er al een paar reutjes op proberen te rijden dus veel verandert er niet echt met zijn ballen eraf als de andere reutjes die we binnekort nog tegenkomen manieren hebben. En denk wat jullie willen, ik ben naar de GT geweest op jullie aanraden en nu zijn jullie toch nog altijd betere GT's dan een echte GT die mijn hond heeft gezien. Wat zijn jullie allemaal toch slimme mensen. Het beste nog allemaal. Maar mij zie je hier nooit iets meer posten. Groetjes.
-
HennyH
- Speurneus

Helaas wordt je snel boos en ik kan dat aan de ene kant ook best begrijpen. Je bezoekt een GT op aandringen van het forum. Het is natuurlijk super dat je een GT hebt opgezocht. Maar ik ben met de anderen eens dat er een paar opmerkelijke adviezen tussen zitten.Evolv schreef:ja sorry lunatic ik en mijn vriendin werken beiden wat jij waarschijnlijk niet voltijds doet dus wij zijn een hele tijd niet thuis. En ja dan kunnen wij de reu toch niet even van het teefje afhalen als we niet thuis zijn he. Maarja swat niet iedereen werkt voltijds. Mijn reu is nog intact en toch hebben er al een paar reutjes op proberen te rijden dus veel verandert er niet echt met zijn ballen eraf als de andere reutjes die we binnekort nog tegenkomen manieren hebben. En denk wat jullie willen, ik ben naar de GT geweest op jullie aanraden en nu zijn jullie toch nog altijd betere GT's dan een echte GT die mijn hond heeft gezien. Wat zijn jullie allemaal toch slimme mensen. Het beste nog allemaal. Maar mij zie je hier nooit iets meer posten. Groetjes.
Castratie is iets wat de sexuele driften onderdrukt maar dan ben je er nog niet. Dat kan ook weer heel andere problemen opleveren dus daar 130 euro voor betalen is heel gemakkelijk verdiend.
Het advies om je hond maar even te laten afsnauwen door een stel bitches is echt vreemd. Eerst moet je maar een dergelijke hond opzoeken en die 2x per week je eigen hond laten "behandelen" voor zijn probleem. Denk je echt dat het helpt? Ja, bij die bitch die hem afsnauwt maar al die andere lieve teefjes? Nee, daar gaat hij zich nog steeds bij misdragen.
Jammer genoeg heb je geen advies gekregen om te werken aan je eigen gedrag en aan dat van je reu. De GT heeft zich er heel gemakkelijk van af gemaakt. En nee, ik ben geen GT maar heb me het afgelopen jaar wel in ongewenst gedrag en agressie verdiept en heb er ervaring mee.
Maar zoals je zelf al schrijft, jullie werken hele dagen. Wanneer zou je dan ook aan je hond moeten werken.......Jammer voor je hond, gemiste kans.
-
Marga/Noa
- Middelgrote hondenneus

Ik kan me deze reactie goed voorstellen, eerst wordt hier aangeraden naar een gt te gaan, dan doe je dat, ben je nog zo netjes om daar verslag v uit te brengen, en dan krijg je dit. Ik vind de toon v dat forum regelmatig onprettig. Zelf heb ik niet al te veel vragen, maar lees heel graag mee, om tips te krijgen. De toon die ik vaak lees, past niet bij mij. Ik denk er ook over hiermee te stoppen.
Succes met je hondjes!
Succes met je hondjes!
Noa 09-09-2012
-
Evolv
- Snuffelneus

Ik heb 2u bij de gt gezeten. En ik kan moeilijk dus heel die 2u hier neerzetten. Dus ik zeg de belangrijkste punten maar rond die punten hangt nog een hele hoop. Dus ge kunt er niet zelf via dit forum over oordelen. Net zoals mijn probleem met mijn reu dat ik hier heb gepost. Dat is maar een deel en daar hangt nog zoveel rond. Dus niemand van hier op het forum kan zeggen of het goed of fout is van de gt. Tenzij je eens komt kijken bij mij thuis. Succes allemaal. Zal nog wel eens laten weten hoe het gaat binnen een maand of 2-3. Bedankt en het doet me goed dat er toch nog mensen zijn die me begrijpen.
-
roelien
Bedankt voor de complimenten, en als je iemand ergens van beschuldigd, zou het aardig zijn er even bij te zetten waar ik me nog meer 'misdragen' heb. Ipv zoiets er neer te zetten alsof het een vaststaand feit is. Dus roep maar waar ik nog meer commentaar heb gehad.Evolv schreef: Maarja misschien kan jij beter GT worden roelien. Jij hebt altijd commentaar heb ik al in verschillende forums gemerkt. Jij heb mijn reu niet gezien en hoe hij met ons teefje omgaat en andere honden ook niet.
Ik ga nu lekker even niet naar jouw commentaar luisteren want jij hebt juist niets gezien.
Ik vind dat jij behoorlijk fel reageert op mijn post, waarin ik alleen maar mijn mening geef.
En nee ik heb idd je reu en teef niet gezien, en daarom is advies geven ook altijd lastig via een forum.
Maar ook al heb ik ze niet gezien, een net 1 jarige reu is gewoon te trainen, als je bij een goede trainer zit.
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
Bowie
- Speurneus

Dat was ook mijn gedachte Sbientje, als je om wat voor reden dan ook niet bij je honden bent en dus niet kunt corrigeren dan zou ik het ongewenste gedrag voorkomen door ze in verschillende ruimtes gescheiden van elkaar te laten verblijven en alleen samen te laten zijn wanneer ik erbij ben en kan corrigeren.sbientje schreef:ja maar dan laat je ze toch niet bij elkaar zitten, bedoel ik? als je weet dat dat gebeurt?Evolv schreef:Lezen kan wonderen doen. Ik ben voltijds werken net zoals mijn vriendin.
-
Bowie
- Speurneus

Over lezen gesproken.
Ik heb geen bench genoemd.
2 Verschillende ruimtes kunnen een keuken en een huiskamer zijn bv.
Maar je zit voor mijn gevoel zo in de verdediging dat je niet meer openstaat voor ervaringen of adviezen van anderen.
Ik ben geen tegenstander van castratie, in sommige situaties is dat een goede keuze, maar met alleen castratie ben je er nog niet.
Ook dan zal jij als baas moeten blijven duidelijk maken aan je hond wat jij gewenst gedrag vindt en wat niet.
En als je er niet bij bent en hij kan ongestoord z'n gang (blijven) gaan dan heb je nog een lange weg te gaan.
Ik wens je alle succes toe, vooral voor je honden.
Ik heb geen bench genoemd.
2 Verschillende ruimtes kunnen een keuken en een huiskamer zijn bv.
Maar je zit voor mijn gevoel zo in de verdediging dat je niet meer openstaat voor ervaringen of adviezen van anderen.
Ik ben geen tegenstander van castratie, in sommige situaties is dat een goede keuze, maar met alleen castratie ben je er nog niet.
Ook dan zal jij als baas moeten blijven duidelijk maken aan je hond wat jij gewenst gedrag vindt en wat niet.
En als je er niet bij bent en hij kan ongestoord z'n gang (blijven) gaan dan heb je nog een lange weg te gaan.
Ik wens je alle succes toe, vooral voor je honden.
-
Haasje
- Middelgrote hondenneus

Evolv, ik begrijp dat de belerende toon hier irritant over kan komen. Ik heb er zelf vaak moeite mee als iemand kritiek heeft op de manier waarop ik met mijn hond omga, in mijn geval kreeg ik een te magere hond uit het asiel (kritiek kreeg ik bij hondentraining) die uiteindelijk een kilo te zwaar werd omdat ik het niet fijn vond dat mensen dachten dat ik hem uithongerde oid (weer kritiek, je moet de ribben duidelijker kunnen voelen). Als er een probleem is met je hond en je post het hier moet je voorbereid zijn op een lading ongevraagde kritiek want je bent als baas immers verantwoordelijk voor het gedrag van je hond. Er is niemand die gaat zeggen 'oh wat vervelend dat je zo'n lastige hond hebt'. Het is jammer want uiteindelijk zitten er waardevolle adviezen bij vind ik mbt tot je teefje.
Je GT heeft je verteld dat het rijden een gewoonte is geworden en dus niet ten goede komt aan de omgang met andere honden. De oplossing lijkt dan duidelijk. In die zin heeft iedereen hier en de GT zelf hetzelfde punt toch?
Verder zeg ik aandacht voor jou, aandacht voor jou, aandacht voor jou, want jij bent belangrijk, zo kan jij het probleem oplossen. Een andere hond is niet belangrijk en kan ook niet het probleem voor jou oplossen. Mijn hond is gecastreerd en (lang verhaal) is eens op een rottweiler afgerend en die werd niet alleen gecorrigeerd maar bijna doodgebeten om maar aan te geven met een extreem voorbeeld dat je de situatie niet moeten laten afhangen van het gedrag van een onbekende andere hond.
Edit: ik kreeg een bijzonder opdringerige herplaatser en ondanks dat hij thuis nergens op rijdt doet hij het nog steeds bij bepaalde grote rassen als hij de kans krijgt (krijgt hij niet want mijn aandacht, de bal en voertjes zijn veel leuker en anders aan de riem).
Je GT heeft je verteld dat het rijden een gewoonte is geworden en dus niet ten goede komt aan de omgang met andere honden. De oplossing lijkt dan duidelijk. In die zin heeft iedereen hier en de GT zelf hetzelfde punt toch?
Verder zeg ik aandacht voor jou, aandacht voor jou, aandacht voor jou, want jij bent belangrijk, zo kan jij het probleem oplossen. Een andere hond is niet belangrijk en kan ook niet het probleem voor jou oplossen. Mijn hond is gecastreerd en (lang verhaal) is eens op een rottweiler afgerend en die werd niet alleen gecorrigeerd maar bijna doodgebeten om maar aan te geven met een extreem voorbeeld dat je de situatie niet moeten laten afhangen van het gedrag van een onbekende andere hond.
Edit: ik kreeg een bijzonder opdringerige herplaatser en ondanks dat hij thuis nergens op rijdt doet hij het nog steeds bij bepaalde grote rassen als hij de kans krijgt (krijgt hij niet want mijn aandacht, de bal en voertjes zijn veel leuker en anders aan de riem).
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
-
Evolv
- Snuffelneus

-
HennyH
- Speurneus

Poeh, een pittig kereltje is dat reutje van jou. Volgens mij verveeld hij zich de pleuris!!
De labrador is wel een werkhond en als ze niet actief kunnen zijn dan zoeken ze wel iets om te doen. Alles kapot bijten bijvoorbeeld.
Een andere optie is een hondenuitlaat die de honden ophaalt zodat hij daar zijn energie kwijt kan. Een hond van net een jaar die 9 uur zich zit te vervelen is bijna vragen om ellende.
De labrador is wel een werkhond en als ze niet actief kunnen zijn dan zoeken ze wel iets om te doen. Alles kapot bijten bijvoorbeeld.
Een andere optie is een hondenuitlaat die de honden ophaalt zodat hij daar zijn energie kwijt kan. Een hond van net een jaar die 9 uur zich zit te vervelen is bijna vragen om ellende.
-
Lunatic
- Speurneus

Leuk dat je boos word hoor, schiet alleen zo weinig op!Evolv schreef:ja sorry lunatic ik en mijn vriendin werken beiden wat jij waarschijnlijk niet voltijds doet dus wij zijn een hele tijd niet thuis. En ja dan kunnen wij de reu toch niet even van het teefje afhalen als we niet thuis zijn he. Maarja swat niet iedereen werkt voltijds. Mijn reu is nog intact en toch hebben er al een paar reutjes op proberen te rijden dus veel verandert er niet echt met zijn ballen eraf als de andere reutjes die we binnekort nog tegenkomen manieren hebben. En denk wat jullie willen, ik ben naar de GT geweest op jullie aanraden en nu zijn jullie toch nog altijd betere GT's dan een echte GT die mijn hond heeft gezien. Wat zijn jullie allemaal toch slimme mensen. Het beste nog allemaal. Maar mij zie je hier nooit iets meer posten. Groetjes.
Of ik wel of niet werk doet er niet toe, als jullie geen tijd hebben om honden op te voeden, neem er dan of geen 2 of geen reu en teef, of scheid ze als jullie weggaan. Waarom moet je teef de dupe zijn van het feit dat jullie geen tijd hebben om in de honden te steken?
Nogmaals, de GT klinkt als een wassenneus en castratie is geen vervanging van opvoeding!
Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi