Mankheid Pien
-
sharon66057
- Speurneus

-
toscak
- Speurneus

Jep, ik liep al met Bob bij Krooshof. Krooshof vertelde mij inderdaad hetzelfde. Alhoewel een heel klein beetje anders, bij Bob zouden we aankijken hoe hij erop reageerde en als hij weer wat moeilijker zou opstaan dan zou de tweede prik volgen. De tweede prik viel dus in haar vakantie, haar vervanger dr Brocks. Brocks gaf aan dat er evt een scheur in de pees zou kunnen zitten en dat zij daarom geen prik durft te zetten en minder vertrouwd is met de preciezie van het zetten dan Krooshof. Zij was bang dat ze wellicht in die scheur zou prikken en we dan verder van huis zijn. Ik was wel blij dat ze dat eerlijk zei en niet roekeloos een prik in die pees zou zetten. Overigens vinden ze die prik geen pretje!jolien schreef: @Tosca, jeetje zeg, met Bob is dus inmiddels ook een verhaal zonder eind, enorm frustrerend he?! Ben jij ook bij Kroosof geweest met hem?
En wat ik van Krooshof begreep, zou die prednison injectie dan drie keer herhaald moeten worden, steeds met drie weken ertussen. Of dit nog zo is weet ik niet, dat zullen we volgende week vast van haar horen. Fysio zal ik ook eens bij haar aankaarten, dat is misschien nog wel een idee inderdaad. Alleen wordt dat toch niet zomaar overal gedaan? Ik weet eerlijk gezegd niet goed hoe je kunt vinden waar je hiervoor terecht kan. Is daar misschien een site voor of iets dergelijks?
En hoe doe jij het nu qua beweging met Bob? Dit is misschien ook weer verschillend per hond, maar bij Pien heb ik juist het idee dat heel weinig beweging juist ook weer niet goed voor haar is, dat ze daar alleen maar manker van gaat lopen... En heb jij soms ook het idee bij Bob dat hij het er tijdens het wandelen een soort van uitloopt? Het is gewoon zo lastig om te zien wat nu het beste is..
Brocks stuurde me door naar de fysio. Op haar aanraden ben ik terecht gekomen bij Elma Bakker (Kamerik, dicht bij Woerden). Elma gaf aan dat Bob momenteel meer last heeft van alle spieren erom heen dan de pees zelf. Omdat hij op een andere manier is gaan lopen zit alles vast. Dit bleek ook tijdens de acupunctuur, zelfs in zijn rug ging Bob al vreselijk piepen
En voor wat betreft de hoeveelheid beweging en zijn kreupelheid kan ik me helemaal in vinden, als Bob een dag niets doet staat hij even slecht of slechter op dan wanneer hij goed gewandeld heeft. Bovendien bevestigd de afgelopen drie weken wel mijn gevoel, want na Elma zijn we 2x 30 minuten aangelijnd gaan lopen, doen we rek- en strekoefeningen, gaat hij altijd mee met boodschappen doen, massages etc en het goed nu echt stukken beter met Bob. Dus rust is goed, maar sla alsjeblieft niet te ver door want ook bij Bob werkte dat echt neit.
Vandaag bij de fysio was zij erg te spreken over zijn rug en borst. Er was nog 1 spier (heb de naam echt niet onthouden, ergens achter het schouderblad
Bob heeft overigens nooit mank gelopen wel mank opgestaan. Momenteel staat hij niet meer mank op maar soms nog wel stijf. Dus we gaan de goede kant op maar ik vind het gewoon nog niet goed genoeg.
-
jolien
- Hele grote hondenneus

Vandaag weer terug geweest met Pien bij dr. Krooshof. Helaas weet ze nog steeds niet goed wat het nou precies is wat ze heeft. Omdat er gewoon niks te vinden is op zowel de botscan als de rontgenfoto's gooit ze het op een peesontsteking, maar of dat het ook echt is weet je natuurlijk nooit zeker omdat het ook niet te zien is. Ook zet zet tijdens het lopen haar voorpoot wat naar buiten neer. Vooral binnen merk je dit goed omdat je dit op een laminaat vloer bijvoorbeeld ook hoort, je hoort haar dan een soort van wegglijden met haar poot. En ook vandaag weer met klinisch onderzoek gaf ze geen enkele reactie, terwijl echt duidelijk te zien is met het lopen dat er iets niet goed is. Redelijk dramatisch dus...
Ze heeft nu toch maar een prednison injectie gegeven, omdat de eerdere pijnstilling/ontstekingremmer ook niet hielp. Met deze injectie moeten we binnen een week verbetering zien. Als dit zo is moeten we over ongeveer drie weken weer terug om nog een injectie te laten zetten. Zien we geen verbetering, tsja, dan weet ik het ook even niet. Het is gewoon zo frustrerend dat er nergens iets uitkomt!
Hoop dus echt dat het vanaf nu ook echt beter gaat, dat dit misschien het 'wondermiddel' is.. Soms denk ik zelfs, was er maar iets van lpc te zien op de foto zodat we dat konden opereren en het daarna zeg maar weer goed komt. Maar nu is het gewoon zo ontastbaar dat je ook bijna niks kunt doen!
Over fysio hebben we het ook nog even gehad, maar ze wil het liefst nu eerst even aankijken hoe ze reageert op deze injectie voordat we allerlei dingen door elkaar gaan doen, wat ook begrijpelijk is. Afwachten dus maar weer..!
Hoop dus echt dat het vanaf nu ook echt beter gaat, dat dit misschien het 'wondermiddel' is.. Soms denk ik zelfs, was er maar iets van lpc te zien op de foto zodat we dat konden opereren en het daarna zeg maar weer goed komt. Maar nu is het gewoon zo ontastbaar dat je ook bijna niks kunt doen!
Over fysio hebben we het ook nog even gehad, maar ze wil het liefst nu eerst even aankijken hoe ze reageert op deze injectie voordat we allerlei dingen door elkaar gaan doen, wat ook begrijpelijk is. Afwachten dus maar weer..!
-
rimanime
- Speurneus

Heel soms is een los stukje bot zo minuscuul, dat het op een foto niet is te zien, maar pas tijdens een (kijk)operatie. Ik acht Krooshof kundig genoeg om dit te kunnen inschatten maar wil dit toch even neerschrijven. Ook zou ik de tip van Bowie meenemen. Action liep en loopt bij tijd en wijle ook mank. Op de rontgenfoto niets te zien. Niet in zijn ellenbogen en ook niet in zijn voetjes/teentjes. Prachtig schoon. Uit een bloedonderzoek kwam naar voren (destijds afgenomen bij Crama Rotterdam) dat onze man gewrichts- en spierreuma heeft die met goede medicatie (niet het hele jaar door) goed te doorstaan is.jolien schreef: Hoop dus echt dat het vanaf nu ook echt beter gaat, dat dit misschien het 'wondermiddel' is.. Soms denk ik zelfs, was er maar iets van lpc te zien op de foto zodat we dat konden opereren en het daarna zeg maar weer goed komt. Maar nu is het gewoon zo ontastbaar dat je ook bijna niks kunt doen!

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
-
toscak
- Speurneus

Jolien heeft ook een botscan met Pien gedaan, zie een paar pagina's terug. Daarop zou dan wel een LPC te zien moeten zijn, maar dat was niet zo.rimanime schreef:Heel soms is een los stukje bot zo minuscuul, dat het op een foto niet is te zien, maar pas tijdens een (kijk)operatie. Ik acht Krooshof kundig genoeg om dit te kunnen inschatten maar wil dit toch even neerschrijven. Ook zou ik de tip van Bowie meenemen. Action liep en loopt bij tijd en wijle ook mank. Op de rontgenfoto niets te zien. Niet in zijn ellenbogen en ook niet in zijn voetjes/teentjes. Prachtig schoon. Uit een bloedonderzoek kwam naar voren (destijds afgenomen bij Crama Rotterdam) dat onze man gewrichts- en spierreuma heeft die met goede medicatie (niet het hele jaar door) goed te doorstaan is.jolien schreef: Hoop dus echt dat het vanaf nu ook echt beter gaat, dat dit misschien het 'wondermiddel' is.. Soms denk ik zelfs, was er maar iets van lpc te zien op de foto zodat we dat konden opereren en het daarna zeg maar weer goed komt. Maar nu is het gewoon zo ontastbaar dat je ook bijna niks kunt doen!
-
sharon66057
- Speurneus

He bah, vreselijk dat je nu eigenlijk nog niks weet... die onzekerheid is echt killing! Sterkte maar weer
Knuffel voor je meisje 

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
Roos
-
jolien
- Hele grote hondenneus

Bloedonderzoek is nog niet gedaan. Volgende week donderdag heb ik telefonisch overleg met Yolande om aan te geven hoe het dan gaat met Pien. Mocht het dan nog steeds niet beter gaan kan ik dit altijd bij haar aangeven of dat misschien nog een optie is om eens te kijken. Dank voor de tip!Bowie schreef:Is er al eens bloed-onderzoek gedaan naar bv auto-immuunziektes?
Bowie loopt soms ook mank (heeft dan (kleine) peesontstekingen veroorzaakt door Lupus (een auto-immuunziekte).
-
jolien
- Hele grote hondenneus

Een botscan hebben we inderdaad juist al laten doen omdat er uit de rontgenfoto's niks te zien was. Normaal gesproken moeten dit soort dingen juist wel op een botscan naar voren komen, omdat deze natuurlijk veel gedetailleerder is. Yolande had het er vandaag ook nog over om eventueel uiteindelijk toch nog een CT Scan te laten uitvoeren, maar dat zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten. Voornamelijk ook omdat wij in augustus op advies van Yolande juist voor een botscan hebben gekozen omdat deze nog gedetailleerder is dan een gewone CT Scan. Dus ik betwijfel dan ook of er iets uit een CT Scan zal komen dat niet op een botscan is gezien. Daarbij hebben verschillende artsen in Utrecht en tevens verschillende artsen in Hilversum naar de scan's gekeken en niemand weet helaas wat het kan zijn...toscak schreef:Jolien heeft ook een botscan met Pien gedaan, zie een paar pagina's terug. Daarop zou dan wel een LPC te zien moeten zijn, maar dat was niet zo.rimanime schreef:Heel soms is een los stukje bot zo minuscuul, dat het op een foto niet is te zien, maar pas tijdens een (kijk)operatie. Ik acht Krooshof kundig genoeg om dit te kunnen inschatten maar wil dit toch even neerschrijven. Ook zou ik de tip van Bowie meenemen. Action liep en loopt bij tijd en wijle ook mank. Op de rontgenfoto niets te zien. Niet in zijn ellenbogen en ook niet in zijn voetjes/teentjes. Prachtig schoon. Uit een bloedonderzoek kwam naar voren (destijds afgenomen bij Crama Rotterdam) dat onze man gewrichts- en spierreuma heeft die met goede medicatie (niet het hele jaar door) goed te doorstaan is.jolien schreef: Hoop dus echt dat het vanaf nu ook echt beter gaat, dat dit misschien het 'wondermiddel' is.. Soms denk ik zelfs, was er maar iets van lpc te zien op de foto zodat we dat konden opereren en het daarna zeg maar weer goed komt. Maar nu is het gewoon zo ontastbaar dat je ook bijna niks kunt doen!
-
rimanime
- Speurneus

Sorry......Ik heb de botscan gemist in mijn herinnering 

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Roos
Ik was aan de telefoon helaas, dus weet niet hoe precies het in elkaar zit, maar ik heb met een half oog een mankende lab voorbij zien komen vanavond in Dieren op spreekuur van SBS 6.
Deze is bij de osteopaat terecht gekomen, misschien is het zinnig voor jou om deze uitzending eens te bekijken via uitzending gemist?
Of misschien dat iemand dit wel heeft gevolgd?
Probeer even met je mee te denken hoor, het lijkt mij echt frustrerend om een mankende hond te hebben en niet te weten waar het vandaan komt
Hoe gaat het met haar, zie je al resultaat van de prik?
Deze is bij de osteopaat terecht gekomen, misschien is het zinnig voor jou om deze uitzending eens te bekijken via uitzending gemist?
Of misschien dat iemand dit wel heeft gevolgd?
Probeer even met je mee te denken hoor, het lijkt mij echt frustrerend om een mankende hond te hebben en niet te weten waar het vandaan komt
Hoe gaat het met haar, zie je al resultaat van de prik?
-
jolien
- Hele grote hondenneus

Ik heb het programma gisteren helaas maar half gezien, net het einde dat over de bruine Labrador ging dus heb eigenlijk ook geen idee wat de precieze klachten waren. Maar ik ga het inderdaad nog een keertje terugkijken, wie weet hebben we er iets aan!
Met Pien gaat het redelijk. De dag na de injectie zagen we duidelijk vooruitgang, ze mankte zo goed als niet meer. Nu bijna een week later mankt ze af en toe nog wel wat, maar af en toe loopt ze ook stukjes heel netjes en mankt ze eigenlijk niet. Maar helemaal weg is het helaas nog niet.
Donderdag heb ik telefonisch contact met Yolande Krooshof en dan beslissen we wat we verder doen. Als zij denkt dat het genoeg werkt moeten we waarschijnlijk over een week of 2/3 nog een vervolginjectie halen. Nog even afwachten dus..
Met Pien gaat het redelijk. De dag na de injectie zagen we duidelijk vooruitgang, ze mankte zo goed als niet meer. Nu bijna een week later mankt ze af en toe nog wel wat, maar af en toe loopt ze ook stukjes heel netjes en mankt ze eigenlijk niet. Maar helemaal weg is het helaas nog niet.
Donderdag heb ik telefonisch contact met Yolande Krooshof en dan beslissen we wat we verder doen. Als zij denkt dat het genoeg werkt moeten we waarschijnlijk over een week of 2/3 nog een vervolginjectie halen. Nog even afwachten dus..