Galderse meren
-
Zonda
Galderse meren
Galdere meren.. echt een aanrader!
Wij gaan elke zondagochtend, en maken dan een wandeling om de 2 meren heen.
Dit is heel goed te doen, en Zonda kan dat lekker rennen en zwemmen.
Op zondagochtend zijn er vooral veel Labradors,
lekkere speelhonden!
Ik vind het altijd leuk om te zien dat ze toch d'r eigen soort uitzoeken om meet te rennen.
(niet dat hij niet met andere rassen speelt hoor)
Wij gaan elke zondagochtend, en maken dan een wandeling om de 2 meren heen.
Dit is heel goed te doen, en Zonda kan dat lekker rennen en zwemmen.
Op zondagochtend zijn er vooral veel Labradors,
lekkere speelhonden!
Ik vind het altijd leuk om te zien dat ze toch d'r eigen soort uitzoeken om meet te rennen.
(niet dat hij niet met andere rassen speelt hoor)
-
Zonda
-
Milou
-
Amnda
-
Zonda
-
Milou
Het is een vrolijke labradorpup,
die willen allemaal doorgaan!!
ze geven niet aan wanneer ze moe zijn, dat komt over een paar jaar wel, als ze last hebben van hun heupen.
met een pup moet je rustig aan doen, al zou je bijv. 1x in de maand een rondje om het meer doet, is al beter dan elke week!!
denk eraan, een pup groeit, kan verkeerd groeien door verkeerd bewegen, en als je zo jong begint met zulke wandelingen, kan je die over 5 jaar neit meer maken omdat je hond last heeft van zijn heupen!!
ze zeggen dat je voor elke week dat je pup oud is, een minuut erbij moet doen met wandelen,
dan kom jij uit op een half uur, en dan is het een rustige wandeling, en dus niet door zand, water en spelen,
want als je dat erbij doet, nou dan mag het ongeveer maar 20 minuten zijn!!
we geven je alleen tips, van mij mag je hoor, maar we zeggen het alleen voor de welzijn van de hond
die willen allemaal doorgaan!!
ze geven niet aan wanneer ze moe zijn, dat komt over een paar jaar wel, als ze last hebben van hun heupen.
met een pup moet je rustig aan doen, al zou je bijv. 1x in de maand een rondje om het meer doet, is al beter dan elke week!!
denk eraan, een pup groeit, kan verkeerd groeien door verkeerd bewegen, en als je zo jong begint met zulke wandelingen, kan je die over 5 jaar neit meer maken omdat je hond last heeft van zijn heupen!!
ze zeggen dat je voor elke week dat je pup oud is, een minuut erbij moet doen met wandelen,
dan kom jij uit op een half uur, en dan is het een rustige wandeling, en dus niet door zand, water en spelen,
want als je dat erbij doet, nou dan mag het ongeveer maar 20 minuten zijn!!
we geven je alleen tips, van mij mag je hoor, maar we zeggen het alleen voor de welzijn van de hond
-
Zonda
-
kristies
- Speurneus

-
Helmy
Allebei de meren rond, is inderdaad behoorlijk ver......je hond rent op en neer, speelt en doet, water in, water uit, rennen door het zand, veel spelen met andere honden. Het is heel anders wandelen, dan gewoon een wandeling van een half uurtje door het bos, is mijn ervaring.
Mijn Joy is nog een maandje ouder dan Zonda, en is een paar weken geleden voor het eerst pas mee geweest naar de Galderse Meren. De keren daarvoor had ze huisarrest
, en mocht alleen Quinty mee.
Ik wil zo 1x in de maand eens gaan, en dan lopen we maar net de helft, en keren dan terug.......is echt genoeg geweest hoor.
En nee, Joy geeft dan niet de indruk dat ze moe is,....voor haar kan het niet lang genoeg zijn. Maar met het oog op haar gezondheid, haar pootjes, heupjes......en de zware belasting die zo'n wandeling vergt, gaat ze dus zonder pardon na een half rondje weer braaf mee naar huis
. In Mei wordt Joy een jaar, dus ze heeft vette pech...pas als in Oktober de GM weer geopend worden voor honden, mag ze een hele ronde mee. Pffff, streng baasje he
Ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe lang je deze rondjes al maakt met Zonda???
??:
Mijn Joy is nog een maandje ouder dan Zonda, en is een paar weken geleden voor het eerst pas mee geweest naar de Galderse Meren. De keren daarvoor had ze huisarrest
Ik wil zo 1x in de maand eens gaan, en dan lopen we maar net de helft, en keren dan terug.......is echt genoeg geweest hoor.
En nee, Joy geeft dan niet de indruk dat ze moe is,....voor haar kan het niet lang genoeg zijn. Maar met het oog op haar gezondheid, haar pootjes, heupjes......en de zware belasting die zo'n wandeling vergt, gaat ze dus zonder pardon na een half rondje weer braaf mee naar huis
Ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe lang je deze rondjes al maakt met Zonda???
-
Milou
mijn reactie was ook normaal bedoelt hoor,Zonda schreef:Rustig maar, was ook niet stom bedoeld.
Ik had er geen idee van,zal het dan maar iets gaan minderen.
Als je inderdaad beter een half uurtje maar kan lopen dan is dit inderdaad veel te veel,
het is natuurlijk best intensief door dat zand en met het zwemmen
maar het is voor het bestwil van je hond
- kim
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
Nienke
-
Dushi
- Speurneus

Drie kwartier lopen door mul zand en ook nog spelen is te lang voor een hondje van een half jaar met HD. Je zal een aantal leefregels in acht moeten nemen wil je er voor zorgen dat je hondje niet te veel pijn gaat krijgen. Ik neem aan dat je orthopeed je daar op gewezen heeft?
Groetjes van Monique
Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
-
Bowy
- Speurneus

- Contacteer:
Ik loop met bowy ook Hooguit 3kwartier a een uur en dat is volgens de minuut regel ok te lang bij bowy... en die is 10 maanden... ik merk ook niet aan bowy wanneer hij moe is maar als ik hem dan na de wandleing ff in de bench doe of in de mand laat liggen valt ie als een blok in slaap maar geen haar in zn hoofd die er aan denkt om langzamer te rennen..