jaarlijkse spuit gehad

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

jaarlijkse spuit gehad

Ongelezen bericht door Aileen »

Vanmorgen zijn we op afspraak naar de dierenarts geweest en Buddy heeft weer zijn jaarlijkse spuit gehad.

qua gewrichten keek de dierenarts wel een beetje zuur op en we kregen best veel vragen over hoe hij het deed tijdens het wandelen (snel moe, gaat ie liggen? hoelang kan hij nog lopen, wat hij voor eten kreeg enz). Dit natuurlijk ivm zijn artrose en ouderdom.

Verder is hij nog overal nagekeken en Buddy's hart is nog zo gezond als een vis :)

Maar........ wat mij in de laatste paar jaar heel erg opvalt is dat wanneer Buddy in de auto moet dat iedereen in de buurt heel nieuwsgierig naar buiten kijken met zo'n blik; het gaat vast niet goed met hem of hij wordt vast ingeslapen :?

Gebeurt dat bij jullie ook? :oops:
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

nee, maupie gaat zo vaak in de auto dat dat geen doen zou zijn ;) stond om de dag de hele straat vol mensen ;)

maar gelukkig is buddy's hartje nog goed :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Re: jaarlijkse spuit gehad

ohja!!
Buddy wilt de laatste tijd savonds, zijn laatste poep/plas ronde niet meer mee wandelen. na 6 keer roepen komt hij uiteindelijk toch mee maar wel een beetje met tegenzin en hij wilt weer zo snel mogelijk weer thuis zijn.

Dit heeft hij de afgelopen 12 jaar nog nooit gehad!!

Smorgens en rond etenstijd wilt ie ook zo snel mogelijk thuis zijn maar dat is omdat hij zijn eten wilt :oops: :lol:

Maar smiddags vertikt ie het gewoon om naar huis te gaan, dan moet je hem echt mee trekken.

Ik hoop dat het meer aan lui-heid ligt dan ouderdom :)
Afbeelding
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

sbientje schreef:nee, maupie gaat zo vaak in de auto dat dat geen doen zou zijn ;) stond om de dag de hele straat vol mensen ;)

maar gelukkig is buddy's hartje nog goed :)
gelukkig maar :lol:
Afbeelding
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

maupie moet ik savonds ook echt wakker maken hoor :D maar ze komt wel naar 1 keer roepen. nu ligt ze weer te ronken, heeft vanavond lekker gewandeld met 2 jonge goden (Chester en Massi)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
JvH

Ongelezen bericht door JvH »

Kan wel een beetje ouder dom zijn,s morgens opstarten ,en ligt zijn piek rond de middag,en daarna weer lekker luiere :)
retriever resort
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door retriever resort »

Tja, hoe ouder hoe eigenwijzer :), dat merkte ik ook heel erg aan Aranka :) . En geef hem eens ongelijk, ik denk als ik hoogbejaard ben en niet zo soepel meer loop, dat ze mij ook niet meer kunnen porren voor een flinke wandeling.

groetjes Jeannette
groetjes Jeannette
JvH

retriever resort schreef:Tja, hoe ouder hoe eigenwijzer :), dat merkte ik ook heel erg aan Aranka :) . En geef hem eens ongelijk, ik denk als ik hoogbejaard ben en niet zo soepel meer loop, dat ze mij ook niet meer kunnen porren voor een flinke wandeling.

groetjes Jeannette
Maar toch zou ik Glucosamine-Chondroïtine onder een oudere hond leggen (gewoon in het voer dan).
Als ik zie hoe bij Cas geholpen heeft,hij heeft zijn poten nog nooit zo hoog opgetild tijdens het lopen.
Cas is wel jonger,maar denk dat oudere senioren er veel baat bij kunnen hebben,ook voor soepelere spieren, als ik het totaal beeld/plaatje bekijk.
Wordt wel altijd naar de been gewrichten gekeken,maar zijn rug is ook veel soepeler geworden,eigenlijk als je het zo bekijk, heel zijn lichaam.
Daarbij kan hij ook beter een stootje of een misplaatste stap,bij een misplaatste stap zij ik een jaar geleden sjit,zag de bui alweer hangen.
Dus het creëert ook nog eens een buffer.
Dus nu heb ik zo iets van ja hoog bejaard, mag je er dan vanuit gaan dat een lange wandeling wel auto minder wordt.
een jaar geleden had ik volmondig ja gezegd,maar nu ben ik daar niet zo zeker meer van.
retriever resort
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door retriever resort »

JvH schreef:
retriever resort schreef:Tja, hoe ouder hoe eigenwijzer :), dat merkte ik ook heel erg aan Aranka :) . En geef hem eens ongelijk, ik denk als ik hoogbejaard ben en niet zo soepel meer loop, dat ze mij ook niet meer kunnen porren voor een flinke wandeling.

groetjes Jeannette
Maar toch zou ik Glucosamine-Chondroïtine onder een oudere hond leggen (gewoon in het voer dan).
Als ik zie hoe bij Cas geholpen heeft,hij heeft zijn poten nog nooit zo hoog opgetild tijdens het lopen.
Cas is wel jonger,maar denk dat oudere senioren er veel baat bij kunnen hebben,ook voor soepelere spieren, als ik het totaal beeld/plaatje bekijk.
Wordt wel altijd naar de been gewrichten gekeken,maar zijn rug is ook veel soepeler geworden,eigenlijk als je het zo bekijk, heel zijn lichaam.
Daarbij kan hij ook beter een stootje of een misplaatste stap,bij een misplaatste stap zij ik een jaar geleden sjit,zag de bui alweer hangen.
Dus nu heb ik zo iets van ja hoog bejaard, mag je er dan vanuit gaan dat een lange wandeling wel auto minder wordt.
een jaar geleden had ik volmondig ja gezegd,maar nu ben ik daar niet zo zeker meer van.
Ik denk wel dat Aileen alle mogelijke voedingssupplementen heeft uitgeprobeerd met Buddy. En vergeet niet, Cas is 7jr, Buddy is al 12,5jr. Na hun 10e jaar zie je toch heel duidelijk dat ze het wat rustiger aan gaan doen. Neemt niet weg dat de supplementen idd veel goed kunnen doen bij gewrichtsproblemen bij de oudere hond en dat je soms idd je hond niet terug herkent. Maar zoals gezegd, ik denk dat dat hier niet aan de orde is.

groetjes Jeannette
groetjes Jeannette
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

retriever resort schreef:
JvH schreef:

groetjes Jeannette
Ik denk wel dat Aileen alle mogelijke voedingssupplementen heeft uitgeprobeerd met Buddy. En vergeet niet, Cas is 7jr, Buddy is al 12,5jr. Na hun 10e jaar zie je toch heel duidelijk dat ze het wat rustiger aan gaan doen. Neemt niet weg dat de supplementen idd veel goed kunnen doen bij gewrichtsproblemen bij de oudere hond en dat je soms idd je hond niet terug herkent. Maar zoals gezegd, ik denk dat dat hier niet aan de orde is.

groetjes Jeannette
Dank je wel Jeannette
JvH ook voor je tips ;), weet alleen niet hoe je heet :wink: :lol: Buddy krijgt vanaf zijn 10e, meteen nadat we weten dat hij artrose heeft glucosamine-Chondroitine. Het heeft heel veel baat gehad, maar in het laatste jaar is hij flink achteruit gegaan en het helpt op een gegeven moment niet meer. Hij heeft artrose aan zijn rechterschouder, artrose knobbels aan zijn voetjes, artrose in de rug en aan zijn achterpoten. We hebben nog andere voedingssuplementen uitgeprobeerd maar we hebben niet meer het idee dat het helpt. Ik heb van Yari ook veel tips gekregen om nog te kunnen proberen. Buddy's artrose is helaas zo erg geworden dat het niet meer helpt. Rimadyl is het enige wat hem nog kan helpen. Hij krijgt het regelmatig omdat wij niet willen dat hij pijn moet hebben. De wandel-rondjes die we nog maken met hem is nog maar 10 minuten per keer. Vorig jaar konden we gemakkelijk 3 kwartier, in een rustige tempo wandelen. Verder is hij nog erg gelukkig, hij straalt nog (goed teken dus), hij is bijna constant speels en daagt je uit. Dus ik speel elke dag extra meer met hem en maak ook altijd een kong voor hem of een nina ottosson spel, zo vermaakt hij zich tenminste nog.
Maar ja, Hij wordt er niet jonger op he :wink: over 3 maandjes wordt ie al 13. Weet natuurlijk niet eens of hij het haalt, maar ik geniet nu van dag naar dag van hem :)
Afbeelding
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Aileen schreef:
retriever resort schreef:
JvH schreef:Maar toch zou ik Glucosamine-Chondroïtine onder een oudere hond leggen (gewoon in het voer dan).

groetjes Jeannette
Dank je wel Jeannette
JvH ook voor je tips ;), weet alleen niet hoe je heet :wink: :lol: Buddy krijgt vanaf zijn 10e, meteen nadat we weten dat hij artrose heeft glucosamine-Chondroitine. Het heeft heel veel baat gehad, maar in het laatste jaar is hij flink achteruit gegaan en het helpt op een gegeven moment niet meer. Hij heeft artrose aan zijn rechterschouder, artrose knobbels aan zijn voetjes, artrose in de rug en aan zijn achterpoten. We hebben nog andere voedingssuplementen uitgeprobeerd maar we hebben niet meer het idee dat het helpt. Ik heb van Yari ook veel tips gekregen om nog te kunnen proberen. Buddy's artrose is helaas zo erg geworden dat het niet meer helpt. Rimadyl is het enige wat hem nog kan helpen. Hij krijgt het regelmatig omdat wij niet willen dat hij pijn moet hebben. De wandel-rondjes die we nog maken met hem is nog maar 10 minuten per keer. Vorig jaar konden we gemakkelijk 3 kwartier, in een rustige tempo wandelen. Verder is hij nog erg gelukkig, hij straalt nog (goed teken dus), hij is bijna constant speels en daagt je uit. Dus ik speel elke dag extra meer met hem en maak ook altijd een kong voor hem of een nina ottosson spel, zo vermaakt hij zich tenminste nog.
Maar ja, Hij wordt er niet jonger op he :wink: over 3 maandjes wordt ie al 13. Weet natuurlijk niet eens of hij het haalt, maar ik geniet nu van dag naar dag van hem :)
Oh ja, hij krijgt nog altijd voedingssuplementen, voor het geval dat het toch een klein beetje helpt bij hem :)
Afbeelding
JvH

Ging me niet om de hond over te zetten op een ander voer in zijn geheel.
Ging me er meer om in algemene zin.
Ik zie hier vaak oudere honden lopen,en lopen dan zo beetje als Cas een jaar geleden, dan denk ik, vaak nu, zonde van die honden er valt vaak wat meer uit te halen.
Terwijl het vanzelf sprekend wordt aan genomen ,van ja, hij is al oud en van laat maar.
Ben het ook meer gaan zien als preventie middel,dus niet eerst wachten tot je hond wat heb,maar het al bij 6 a 7 jaar gaan geven.
Neem aan als die balans optimaal is,artrose en slijtage nihil zullen zijn of minder in vorm zullen toe nemen.
JvH

JvH schreef:Ging me niet om de hond over te zetten op een ander voer in zijn geheel.
Ging me er meer om in algemene zin.
Ik zie hier vaak oudere honden lopen,en lopen dan zo beetje als Cas een jaar geleden, dan denk ik, vaak nu, zonde van die honden er valt vaak wat meer uit te halen.
Terwijl het vanzelf sprekend wordt aan genomen ,van ja, hij is al oud en van laat maar.
Ben het ook meer gaan zien als preventie middel,dus niet eerst wachten tot je hond wat heb,maar het al bij 6 a 7 jaar gaan geven.
Neem aan als die balans optimaal is,artrose en slijtage nihil zullen zijn of minder in vorm zullen toe nemen.
Oja heet trouwens Jan staat net boven de foto :)
Plaats reactie