Vandaag zouden Pandora en ikke weer beginnen met behendigheid, gezellig met Rocky, maar... Pandoor kan ff niet want die is geblesseerd (klein scheurtje in haar kruisband

) en waarschijnlijk kan Pandora nooit meer want ze wordt ook verdacht van LPC. Zwaar balen dus.
Nu hebben de buren een Australian Cattle Dog waar ze niks mee doen en die dus steeds neurotischer gaat doen. Dit leek me een goed moment om daar wat verandering in te brengen

Dus ben ik vanochtend met Aussie en buuv naar de KVVP getogen om es te proberen hoe dat zou gaan

Nou daar hebben we echt vrienden gemaakt

want iedereen liep in een boog om ons heen omdat dat beest blaft en 'uitvalt' naar alles wat beweegt

Maar ja, ze heeft in die tijd die we daar waren dan ook meer honden gezien dan in de rest van haar leven bij elkaar dus dat is ook even wennen
We waren expres vroeg gegaan want ik had de buuv al voorbereid dat het misschien minstens een half uur zou duren voor we binnen waren om ons aan te melden

En inderdaad... ik ben een aantal keer het hek weer uitgelopen voor ze in de gaten had dat zich iets anders diende te gedragen omdat we anders weer weg gingen, en dat was ook weer niet de bedoeling want ze vond het allemaal machtig interessant.
We mochten het gelukkig een lesje proberen en gaandeweg begon ze toch te wennen en iets rustiger te worden

Ze vond het helemaal fantastisch om te doen hoewel we alleen nog maar sprongetjes hebben gemaakt en de wip hebben geoefend
Maar wat een gigantisch verschil is er tussen het trainen met een Labrador zoals Pandora en een ACD zoals dit!

Ze leert wel verschrikkelijk snel en ik heb goede hoop dat dit helemaal leuk gaat worden.