Akka en haar jachtinstinkt.....
-
Tilly
- Speurneus

- Contacteer:
Akka en haar jachtinstinkt.....
Vanmiddag lekker gewandeld in Reeuwijk en daar was een honden training bezig, dummy etc.
Wat hebben we gelachen met Akka...die ruikt konijnendummpies op afstand en rennen joh... Een paar mannen die daar stonden te wachten vonden het wel super en ik moest er zeker wat mee gaan doen.
Natuurlijk liet Akka de dummy niet los, er raakte zelfs een vachje los en mevrouw begon dat heerlijk op te smullen (oeps)....
Die mannen maar roepen en Akka lang leve de lol. Ach.. het gaf niks maar zeiden ze wil echt werken, ik moet daar wat meedoen.
Nu trainen zij elke dinsdagavond in Reeuwijk van April tot half augustus.
Dus jullie snappen het al.... in april gaan wij beginnen denk ik. Vanavond nog even met Louis bespreken maar het is niet in een weekend en Akka wilt echt werken.
Ik moet nu een konijnendummy kopen (gewone hebben we al en die of een bal brengt ze netjes bij ons) en met die konijnendummy thuis trainen. In huis, brengen en los.
Van het weekend even naar hun website kijken of het wat is en dan even bellen voor volgend jaar April. Dat ze dan 3 jaar is, was in haar geval misschien gunstig want ze was qua karakter nog erg jong en speels en zeer vrolijk en ondeugend....
Dus, wie weet... ga ik met Akka op jachttraining.
Pootje van Gina & Akka
Wat hebben we gelachen met Akka...die ruikt konijnendummpies op afstand en rennen joh... Een paar mannen die daar stonden te wachten vonden het wel super en ik moest er zeker wat mee gaan doen.
Natuurlijk liet Akka de dummy niet los, er raakte zelfs een vachje los en mevrouw begon dat heerlijk op te smullen (oeps)....
Die mannen maar roepen en Akka lang leve de lol. Ach.. het gaf niks maar zeiden ze wil echt werken, ik moet daar wat meedoen.
Nu trainen zij elke dinsdagavond in Reeuwijk van April tot half augustus.
Dus jullie snappen het al.... in april gaan wij beginnen denk ik. Vanavond nog even met Louis bespreken maar het is niet in een weekend en Akka wilt echt werken.
Ik moet nu een konijnendummy kopen (gewone hebben we al en die of een bal brengt ze netjes bij ons) en met die konijnendummy thuis trainen. In huis, brengen en los.
Van het weekend even naar hun website kijken of het wat is en dan even bellen voor volgend jaar April. Dat ze dan 3 jaar is, was in haar geval misschien gunstig want ze was qua karakter nog erg jong en speels en zeer vrolijk en ondeugend....
Dus, wie weet... ga ik met Akka op jachttraining.
Pootje van Gina & Akka
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka
*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
Pootje van Gina & Akka
*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
-
Tilly
- Speurneus

- Contacteer:
Manlief lijkt het ook wel wat.
We gaan ervoor en ons in jan.2009 inschrijven.
Ik heb er zin in. Zelfs manlief wilde het met haar gaan doen maar ik denk dat ik het zelf ga doen. Hij kan wel mee met Gina en toekijken
Misschien kan Gina ook een proefje doen...
Pootje van Gina & Akka
We gaan ervoor en ons in jan.2009 inschrijven.
Ik heb er zin in. Zelfs manlief wilde het met haar gaan doen maar ik denk dat ik het zelf ga doen. Hij kan wel mee met Gina en toekijken
Misschien kan Gina ook een proefje doen...
Pootje van Gina & Akka
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka
Pootje van Gina & Akka
-
Tilly
- Speurneus

- Contacteer:
Ik denk dat ze het nodig heeft Margre. Het duurt nog een paar maanden maar in Aug. gaan we een konijnendummy kopen en op de veluwe in de tuin oefenen... hopelijk wilt ze graag
Pootje van Gina & Akka
Pootje van Gina & Akka
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka
Pootje van Gina & Akka
-
Anca
- Speurneus

- Contacteer:
-
Tilly
- Speurneus

- Contacteer:
Krijgt Akka dat niet los dan want nu had ze ook alleen het velletje en dummy liet ze liggen. Ze eet het namelijk op dus het moet wel HEEL stevig vast zitten.Anca schreef:Wij hebben nog wel een konijnenvelletje liggen![]()
Om een dummy heen binden en klaar
Pootje van Gina & Akka
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka
Pootje van Gina & Akka
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
-
shadow2005
- Speurneus

-
Tilly
- Speurneus

- Contacteer:
Vandaag had ik een mailtje terug en ze geven mijn naam door aan het secretariaat. Nu is het wachten op Januari 2009. Inschrijven en oefenen maar.
Ik denk wel dat ze het leuk vindt en ik ook, zeker als ze gaat snappen dat ze het niet moet opeten maar bij mij moet brengen
Hopelijk hebben we geen voor diploma's nodig want alles wat Akka weet heb ik haar geleerd. We zijn dus niet naar school gegaan toen ze pup/puber was.
Maar... we gaan ervoor. Nu wachten tot april 2009 en kijken wat de 1e les gaat brengen

Ik denk wel dat ze het leuk vindt en ik ook, zeker als ze gaat snappen dat ze het niet moet opeten maar bij mij moet brengen
Hopelijk hebben we geen voor diploma's nodig want alles wat Akka weet heb ik haar geleerd. We zijn dus niet naar school gegaan toen ze pup/puber was.
Maar... we gaan ervoor. Nu wachten tot april 2009 en kijken wat de 1e les gaat brengen
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka
Pootje van Gina & Akka
-
frits
he super!
ik ga ook proberen in het nieuwe seizoen te starten met bart
weet alleen niet zo of ie wel wil werken! hij is nog zo jong
maar denk dat het wel goed zit.
en ik ga ook zeker oefenen.
wie weet zie ik je daar
en bart heeft ook nog geen diploma's(erkende)
maar volgens mij is dat geen probleem als ie maar goed onder apel staat!
succes

ik ga ook proberen in het nieuwe seizoen te starten met bart
weet alleen niet zo of ie wel wil werken! hij is nog zo jong
maar denk dat het wel goed zit.
en ik ga ook zeker oefenen.
wie weet zie ik je daar
en bart heeft ook nog geen diploma's(erkende)
maar volgens mij is dat geen probleem als ie maar goed onder apel staat!
succes
-
Tilly
- Speurneus

- Contacteer:
Wie weet tot ziens Frist en Bart.
Wij oefenen nu volop met een piepbeestje, breng, af en liggen, ding weg gooien en zoek... Gaat super (zoals Gina geen muisjes, konijntjes aan het opgraven is, want op een gegeven moment vindt ze Gina toch wel interessanter
).
Veel succes en wie weet tot April 2009.
Wij oefenen nu volop met een piepbeestje, breng, af en liggen, ding weg gooien en zoek... Gaat super (zoals Gina geen muisjes, konijntjes aan het opgraven is, want op een gegeven moment vindt ze Gina toch wel interessanter
Veel succes en wie weet tot April 2009.
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka
Pootje van Gina & Akka
-
Ursulinda
Luuk en ik volgen ook jachttraining, nu even zomerstopje, maar in oktober weer aan de slag. Het is echt een aanrader... als je eenmaal begint, wil je niet meer anders. Mag ik eenieder wel een tip geven... geef je hond geen zachte dingen om mee te spelen, ook geen dingen met piepjes. Probeer te voorkomen dat ze gaan 'kauwen', anders heb je kans dat ze het wild kapot maken. Succes allemaal
gr. Ursulinda
gr. Ursulinda
-
Anca
- Speurneus

- Contacteer:
Dat is onzin.Ursulinda schreef:Luuk en ik volgen ook jachttraining, nu even zomerstopje, maar in oktober weer aan de slag. Het is echt een aanrader... als je eenmaal begint, wil je niet meer anders. Mag ik eenieder wel een tip geven... geef je hond geen zachte dingen om mee te spelen, ook geen dingen met piepjes. Probeer te voorkomen dat ze gaan 'kauwen', anders heb je kans dat ze het wild kapot maken. Succes allemaal
gr. Ursulinda
Bodi is een jachthond (dus de echte jacht) , heeft altijd zachte speeltjes gehad en heeft nooit, maar dan ook nooit in die 3 jaar dat hij apporteert wild kapot gemaakt
Groetjes Anca

-
Tilly
- Speurneus

- Contacteer:
Anca schreef:Dat is onzin.Ursulinda schreef:Luuk en ik volgen ook jachttraining, nu even zomerstopje, maar in oktober weer aan de slag. Het is echt een aanrader... als je eenmaal begint, wil je niet meer anders. Mag ik eenieder wel een tip geven... geef je hond geen zachte dingen om mee te spelen, ook geen dingen met piepjes. Probeer te voorkomen dat ze gaan 'kauwen', anders heb je kans dat ze het wild kapot maken. Succes allemaal
gr. Ursulinda
Bodi is een jachthond (dus de echte jacht) , heeft altijd zachte speeltjes gehad en heeft nooit, maar dan ook nooit in die 3 jaar dat hij apporteert wild kapot gemaakt
Gelukkig zegt Anca wat anders
Up Date....
Het gaat goed. Vorige week pakte ze een flesje sap uit de handen van een mevrouw... ik Akka hier...kom dan... opeens ging mijn knopje om.. Akka breng en ja hoor...na 3x breng vragen (bij Akka moet je niet gillen want dan loopt de nog dollender weg...) bracht ze het.
We hebben nog 9 maanden dus we gaan ervoor.
Normale Dummy gaat ook goed. Plastic bal gaat super... we gaan lekker
Net als blijf, weg lopen en op afstand liggen zeggen...super (als ze zin heeft).
Pootje van Gina & Akka
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka
Pootje van Gina & Akka