Wandelen en zwemmen omgeving Bergen op Zoom

Plaats hier leuke wandelplekken.
Legend Hessel
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Wandelen en zwemmen omgeving Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door Legend Hessel »

Wij moeten van de week in de buurt van Bergen op Zoom zijn en nu willen wij Hessel meenemen en daar in de buurt wandelen / zwemmen. Is het al mogelijk om daar in de zee te zwemmen? Iemand leuke tips?
Groetjes Bert en Marjolein
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

bij tholen kan je geloof ik de zee in, dat is ietsie verder.. verder weet ik dat je bij 't appeltje in bergen op zoom in het bos kan wandelen... misschien weet ester (ester en max) iets, volgens mij ging die daar weleens wandelen... succes! en doe breda de groetjes als je daar langs komt :D
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Legend Hessel
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

sbientje schreef:bij tholen kan je geloof ik de zee in, dat is ietsie verder.. verder weet ik dat je bij 't appeltje in bergen op zoom in het bos kan wandelen... misschien weet ester (ester en max) iets, volgens mij ging die daar weleens wandelen... succes! en doe breda de groetjes als je daar langs komt :D
ja! komen wij eens bij jou in de buurt, zit jij aan de andere kant van het land! :D
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

tsja :D
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

als je echt in de buurt van Bergen wilt wandelen en ook water wilt hebben kun je qua bos het beste naar de Oesterdam (Tholen) maar daar kun je niet echt lang wandelen en als het warm is (en dat wordt het komende week 8) ) zitten er veel mensen met kinderen. In het bos tegenover het crematiorium (moet je even het adres opzoeken maar daar heb je een parkeerplaats tegenover de overgang van de snelweg). Daar kun je een rondwandeling maken waar je water tegenkomt.

In Bergen op Zoom heb je verder niet echt veel gebieden met water waar je ook goed met de hond kunt komen. Volgens mij kun je beter op de terugweg over Raamsdonksveer rijden (De Put) is echt een heerlijke plek voor honden 8)
Esmeralda
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esmeralda »

Je kan ook op de terugweg langs mij rijden :roll: :oops: :D
Brug over en je bent er 8)
Groetjes van Esmeralda & een poot van Senna
Legend Hessel
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Esmeralda schreef:Je kan ook op de terugweg langs mij rijden :roll: :oops: :D

ha! ja! dat is ook een goed idee! :-D

Maar waarschijnlijk gaat het niet meer door! Had iets gezien op marktplaats, maar we kunnen het nog niet eens worden! :roll:
Esmeralda
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esmeralda »

Legend Hessel schreef:
Esmeralda schreef:Je kan ook op de terugweg langs mij rijden :roll: :oops: :D

ha! ja! dat is ook een goed idee! :-D

Maar waarschijnlijk gaat het niet meer door! Had iets gezien op marktplaats, maar we kunnen het nog niet eens worden! :roll:
He verdikkie!! :? Wordt het dan maar gauw eens!! :D
Groetjes van Esmeralda & een poot van Senna
Annemiek

Ongelezen bericht door Annemiek »

ester en max schreef:als je echt in de buurt van Bergen wilt wandelen en ook water wilt hebben kun je qua bos het beste naar de Oesterdam (Tholen) maar daar kun je niet echt lang wandelen en als het warm is (en dat wordt het komende week 8) ) zitten er veel mensen met kinderen. In het bos tegenover het crematiorium (moet je even het adres opzoeken maar daar heb je een parkeerplaats tegenover de overgang van de snelweg). Daar kun je een rondwandeling maken waar je water tegenkomt.

In Bergen op Zoom heb je verder niet echt veel gebieden met water waar je ook goed met de hond kunt komen. Volgens mij kun je beter op de terugweg over Raamsdonksveer rijden (De Put) is echt een heerlijke plek voor honden 8)
Ik woon in Halsteren (gemeente Bergen op Zoom, waar ik woon loop ik 200 meter om in Bergen op Zoom te komen).

Het leukste wandelgebied vind ik De Melanen. Dit is een natuurgebied met grote open velden, 2 watertjes (de Grote Melanen en de Kanovijver). Op 1 van de velden mogen honden los. Verder laat ongeveer 80% van de hondeneigenaren hun honden los in het hele gebied. Ik niet, omdat ze daar in mijn ogen nog net niet goed genoeg voor luisteren. Het is een heel rustig gebied. Alleen op zaterdag/zondag zijn er wat meer wandelaars. Mensen met kinderen zie je er weinig omdat er geen faciliteiten bij zijn als een paviljoen o.i.d. Afentoe een hardloper, een fietser, een ruiter, maar verder rust.

In de Grote Melanen laat ik ze niet zwemmen, maar in de Kanovijver wel.

Vanuit de Melanen kun je doorlopen naar Fort de Rovere en als je oversteekt heb je daar nog een groot bos.

Afbeelding

Hmz poging gedaan met googlemaps en printscreen. Had er ook 2 P's in gezet waar je kunt parkeren.. alleen is het nu niet zo groot meer lol.

Het dorpje dat je links ziet is Halsteren (de grote witte vlek linksonder is de Intratuin)
De onderste gele lijn is de ring van Bergen op Zoom.

De oesterdam ben ik ook wel eens geweest met Kayla, maar de grote weg die er vlak langs loopt schrikt me af om haar makkelijk los te laten daar.

Verder ga ik ook wel eens naar het bos bij het Appeltje, maar dat is behoorlijk druk in het weekend en ik wandel graag in rustige gebieden.

Een ander leuk gebied vind ik de Heide. Dat ligt in Bergen op Zoom meer aan de kant van Heerle.
Annemiek

Ongelezen bericht door Annemiek »

Even een toevoeging aan mijn bovenstaande bericht.

Ze zijn de boel op de Melanen op dit moment flink aan het renoveren.
Het gebied eromheen is de Bergse Waterlinie, met o.a. Fort de Roovere en Fort Pinsen. Ze zijn de Forten aan het herstellen. Daar zijn de bomen al flink gekapt, maar het eerste veld waar ze los mogen zijn ze nu druk bezig met bomen planten :cry: . Eigenlijk zonde, het was op deze manier zo fijn. Ik kon in het midden van het veld staan, ver van de wegen, overzicht op de paden die er op uit komen.

Het grote open veld wordt dan een gebied met veel bomen en wat paden er doorheen zoals ik het op een bestemmingsplan zag op de site van de gemeente. Achterin, aan de kant van de weg blijft een stukje open veld...maarja dicht bij de weg vind ik niks eigenlijk om ze los te laten.

Als het klaar is op zich wel weer een fijne wandelplek denk ik, maar gisteren baalde ik wel even. Kayla was loops geweest en zo goed als klaar, dus ik dacht ik ga daar even heen overdag als er verder niemand is... waren ze op dat veld druk bezig met machines en zo'n 15 werkmannen in fel oranje pakkies (Jayda stuiterde zowat hihi).

Het was eventjes niet echt begaanbaar zonder goede kaplaarzen :D en niet handig tussen de machines door, dus ik ben maar omgekeerd.
Plaats reactie