Het gaat eindelijk goed

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Het gaat eindelijk goed

Ongelezen bericht door Pandora »

Ik ben onlangs van jachttraining veranderd en ik heb het zo naar mijn zin :)

Pandoortje doet het echt heel leuk. We mochten een paar keer meetrainen met een groepje dat zich voorbereidt op een A-diploma omdat dit met mijn werktijden anders niet uit kwam (mijn Beppie heeft slechts een clubdiploma C) maar ze deed niet onder voor de rest, in tegendeel. Ikke apenootjesfier natuurlijk! :hehehe:
Ze trok goed door op de veel langere lijnen, over slootjes in een diagonale lijn was 'no problemo' , de lange sleep liep ze keurig af (ze nam alleen de gans niet mee maar ze liep wel keurig voor me uit de sleep opnieuw om mij naar de gans te brengen :D ).
En braaf dat ze is :shock: , ze zit/loopt de hele les los naast me en komt alleen van haar plaats als ze van mij een commando krijgt. Het is echt een genot om met haar te werken momenteel :liefde:

Ramses is en blijft een idioot :gekkebek: . Hij wil zo graag dat hij er zelf niet altijd raad mee weet. De spanning loopt bij hem zo hoog op dat hij soms helemaal zit te shaken, te gapen en te zeuren. Als hij dan eindelijk mag, zeker bij de eerste oefeningen, dan rent hij als een kip zonder kop rond om de spanning eruit te rennen en als hij dan eindelijk de dummie heeft plast hij de laatste stress nog even weg :? Na 1 of 2 oefeningen is dit over en gaat hij goed werken.
We hebben nu wel een trainster die weet in te schatten hoe hij in elkaar zit en die vooral ook feeling heeft met reuen. Met haar aanwijzingen zie ik ook mijn Rammesie vooruit gaan en dat is heel prettig.
Tot nu toe kreeg ik bij Ramses als aanwijzing: Je moet hem goed op zijn donder geven want hij is ondeugend :zweep: maar daar bereikte ik alleen mee dat hij niet bij mij wilde komen :( . Ramses is namelijk best wel eens puberaal ondeugend maar vooral onbeholpen en onzeker.
Nu zie ik zijn aangeboren werkkwaliteiten steeds beter uit de verf komen en heb ik goede hoop dat wij dit jaar een diplomaatje gaan binnenslepen :klasse: .

Ik ben dus gewoon heel blij met deze nieuwe input en ik geniet ervan dat het zo goed aanslaat bij mij, Pandora en Ramses :)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Esmeralda
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esmeralda »

Helemaal super!! Geniet ervan met z'n 3tjes!! :)
Groetjes van Esmeralda & een poot van Senna
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Wow geweldig zeg, en ook dat je je honden zo kan zien genieten!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Heerlijk dat je zo je stekkie hebt gevonden. Ik vind jou heel mooi werken met beide hondjes en Ramses :verliefd1: tja die vind ik echt geweldig! Hij doet alles stuiterend, maar wel volledig voor jou! Hij wil zooooooo graag en hij brengt toch maar mooi alles binnen terwijl hij zo stuitert hihi
En Pandora... tja... ik kijk altijd met verbazing hoe netjes ze alles afwerkt, misschien niet zo mega snel als Ramses, maar wel mooi. Genot om naar te kijken en zeker leuk om af en toe samen te trainen, want ik kan er nog veel van leren!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door brigitte064 »

Fijn dat jullie je stekkie gevonden hebben Brigietje :klasse:
Pandora
Speurneus
Speurneus

brigitte064 schreef:Fijn dat jullie je stekkie gevonden hebben Brigietje :klasse:
Ja, da´s fijn hoor Brigietje :D
Afbeelding
Pandora
Speurneus
Speurneus

Lupos schreef:Heerlijk dat je zo je stekkie hebt gevonden. Ik vind jou heel mooi werken met beide hondjes en Ramses :verliefd1: tja die vind ik echt geweldig! Hij doet alles stuiterend, maar wel volledig voor jou! Hij wil zooooooo graag en hij brengt toch maar mooi alles binnen terwijl hij zo stuitert hihi
En Pandora... tja... ik kijk altijd met verbazing hoe netjes ze alles afwerkt, misschien niet zo mega snel als Ramses, maar wel mooi. Genot om naar te kijken en zeker leuk om af en toe samen te trainen, want ik kan er nog veel van leren!
Ja, het verschil in werken tussen die twee is erg groot :lol: Maar beide heeft zijn leuke kanten.

Ramses heeft veel potentie maar om dat allemaal te reguleren is niet gemakkelijk. Rustig blijven is de boodschap. (Met Junaatje zal je een beetje het zelfde hebben :wink: )
Afbeelding
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door saskia burghout »

fijn dat het zo goed gaat met je honden.
wanneer gaat je op voor een diploma met Ramses en welke?
(ben nieuwgierig)
was ramses die hond die je gisteren mee had?
ik vind het een mooie hond om te zien.. :verliefd1:
succes met trainen verder.
Pandora
Speurneus
Speurneus

saskia kroon schreef:fijn dat het zo goed gaat met je honden.
wanneer gaat je op voor een diploma met Ramses en welke?
(ben nieuwgierig)
was ramses die hond die je gisteren mee had?
ik vind het een mooie hond om te zien.. :verliefd1:
succes met trainen verder.
Ja, dat was Ramses gisteren. Waar was die van jou?
Ik wil in augustus/september proberen om met beide een B te halen. Pandora misschien al eerder want dan kunnen we MAP's gaan doen.
Afbeelding
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Leuk om te lezen dat het zo lekker gaat......Als ie maar niet teveel stuiterd :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Pandora
Speurneus
Speurneus

rimanime schreef:Leuk om te lezen dat het zo lekker gaat......Als ie maar niet teveel stuiterd :wink:
Dan kan hij niet beloven :D
Afbeelding
thomasenjasper
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door thomasenjasper »

Geweldig Brigitte, ik ga het woensdag met eigen ogen bekijken
hoe jouw duo werkt, kan choco en ik nog een hoop van leren :wink:
Groetjes Sandra, Choco & James
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

in de auto zat hij was al klaar.
ik was in de groep voor jou geweest is mijn eigen vast groepje.
marianne houd wel van kletsen he jullie moesten wel lang wachten voor je begon?.

dus je train nog niet zo heel lang bij marianne?
ik ben vorig jaar april begonnen bij der en vind het erg fijn om van haar les te krijgen.
ze kijk echt naar je hond want bij iedereen geef ze weer ander advies om je hond wat te leren.
had eerst prive les om de basis dingen te leren van jachttraining en in september naar een groepje gegaan.

ga 5 april voor een c (via de labradorverenigiging) en daarna proberen augustus/september voor een b.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Trainen jullie bij Marianne van Soest? Daar train ik namelijk ;) ik heb net de route uitgeprint: vandaag training in oosterhout :D
Maar ik train met Juna in privé les. Bewust hoor, omdat ik dat zelf prettiger vindt (en de tijd me beter uitkomt) maar dat hef ik dan weer op door af en toe met nestgenoten en nu ook met Brigitte en Sandra te trainen :D
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

ja daar trainen we bij?
gaaf dat jij daar ook bij zit?
Plaats reactie