Storm gaat 5 april voor zijn c diploma op.
ben nu al zenuwachtig wat me allemaal te wachten staat.
het is de eerste keer
hoe gaat zo dag in zijn werking????
neem je ook stoelen mee om te zitten als je niet aan de buurt,hebben ze daar toiletten, en kraampjes om wat dingen te kunnen kopen,moet je stamboom mee,
sorry voor de rare vragen
Probeer rustig te blijven, want de onrust breng je over op je hond, haha en dat zeg ik, die de eerste keer dat ik naar een clubdiploma dag ging geen hap door m'n keel kreeg.
Meestal is het wel ergens waar ze toiletten hebben en waar je iets van koffie kan kopen.
Wij nemen meestal wel koffie en broodjes mee en een krukje/stoeltje.
Ga op tijd en laat je hond nog even in de buurt rennen en voor elk onderdeel even "warm"lopen, wat korte oefeningen van volg en zit...
Alvast heel veel succes!
Dank je wel Anca Daisy (2-4-1997 - 29-4-2004) Tess (2-6-2004 -25-02-2013) Tjinta( 2-6-2004 - 14-9-2016) Stars and Tails Black Lola 28-10-2013
Thomas en ik gaan 4 juli in Borculo op voor het JPC-C,.....gelukkig is het nog ver weg . We zijn druk bezig met trainen en er zijn nog heel wat dingen waar aan gewerkt moeten worden. Vooruit sturen, pff, lastige oefening, maar goed we hebben nog even.
Ik heb me ook ingeschreven. Ik ga ook op voor de C. Hoewel ik er een hard hoofd in heb of dit gaat lukken.
Vorig jaar ging het goed maar sinds de winterstop is mevrouw aan het klieren met terugkomen. Vandaag ging het redelijk op de training. Maar bij het uit water gaan gaat ze eerst als een idioot rond hollen en rollen en schudden. En dan komt ze de dum uiteindelijk wel brengen. Eigenlijk houdt ze helemaal niet van water. Ze vindt het vreselijk als ze nat is. Ook regen vind ze niks. En afliggen op een natte ondergrond...............
Efin, Ik ga voor de ervaring en eens zal het gaan lukken. We trainen geduldig verder en ik probeer mezelf wijs te maken dat het niet nodig is om zenuwachtig te zijn
Meestal kun je wel gebruik maken van een WC en soms kun je ook eten en drinken kopen op de locatie. Dat laatse niet altijd.
En een krukje of klapstoeltje is handig omdat je bij de meeste proeven een tijdje moet wachten voor je aan de beurt bent.
O ja, Je stamboom hoeft niet mee. Als het goed is heb je een kopie opgestuurd toen je je opgaf.
En hoe het in z,n werk gaat verder. Als je op het terein aankomt is er eerst controle door een dierenarts. Deze doet een snel onderzoekje. (of er zichtbaar loopsheid is en of een reu zijn ballen nog heeft/ingedaald zijn. Verder ogen/oren etc.
Dan meld je je aan bij het secretariaat ter plaatse. Hier krijg je het programmaboekje en je nummer. Je ziet dan met welke proef je moet beginnen. Daar ga je dan als eerst heen. Bij de proef let je goed op wanneer je aan de beurt bent. Dit gaat op volgorde van nummer. Als je bijna aan de beurt bent ga je even inlopen. (hond onder appel en aandacht voor de baas). Als je bij de keurmeester komt geeft deze je vaak een hand ter begroeting en deze zegt vaak ook even wanneer je de hond mag sturen. Hij/zij vraagt ook vaak of alles duidelijk is. Als je iets niet weet, zeg dit dan ook (dit is tenminste mijn ervaring). De meeste keurmeesters zijn er niet om je af te laten gaan.
Afijn ik heb nu nog makkelijk praten maar als ik zondagochtend vroeg in de auto zit, gieren de zenuwen weer door mijn keel
Wie weet. Ik heb nog geen bevestiging gehad maar ben nu op mijn werk dus die is er dan wellicht vanmiddag of morgen. Mijn hond heet officieel Kira dus in het programmaboekje kun je zien welk nummer ik heb. Wellicht tot zondag
vergeet geen speld ofzo om je nummer op te spelden,bakje en water voor je hond. tekentang,handdoek. verder ervoor zorgen dat je er bovenal plezier in hebt, als je niet slaagt gaat toch dezelfde kanjer met je mee terug naar huis Dus geniet van het samen werken met je hond.Succes
Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet
vergeet geen speld ofzo om je nummer op te spelden,bakje en water voor je hond. tekentang,handdoek. verder ervoor zorgen dat je er bovenal plezier in hebt, als je niet slaagt gaat toch dezelfde kanjer met je mee terug naar huis Dus geniet van het samen werken met je hond.Succes
hij gaat op dan gelijk op marktplaats als hij zijn best niet doet
nee hoor dat nooit ik ga er gewoon van genieten en bedank voor je tip (speld)
Mij zie je a.s. zondag toch niet. Omdat jij gisteren schreef dat je je bevestiging binnen had ben ik gaan mailen met het secretariaat van de JPC. En vandaag kreeg ik telefonisch antwoord op mijn mail; Het wedstrijdsecretariaat van de JPC is sinds vorige week vrij plotseling overgegaan naar iemand anders. Toen deze meneer mijn inschrijfformulier had opgezocht, bleek mijn inschrijving voor Son en Breugel te zijn vastgeniet aan de achterzijde van mijn inschrijfformulier voor Delft. Daardoor is, bij het indelen van de clubdiplomadag van zondag a.s, mijn inschrijving voor die dag over het hoofd gezien.
En omdat alles al was ingedeeld en reeds gedrukt is, is het niet gelukt mij er alsnog tussen te plaatsen. Dus helaas doe ik zondag niet mee.
Voor Delft wordt ik zeker geplaatst. Dus ik kan nog een maandje verder trainen en dat is op dit moment maar goed ook. Hopelijk is er dan iets veranderd aan de afwerking van het apport uit diep water.
o zonde hoor.
ik ben gezakt helaas.
apport diep water 9
apport te land 10
af en blijf 10
volgen en los 8
vooruitsturen 0
ik baal er echt van hij ging 20 meter vooruit en toen ging hij naar rechts hij moest in een rechte lijn.
volgende keer beter
balen hoor ik ben zaterdag gezakt voor mijn B .Maar ik dacht eigenlijk dat het niet zo erg is als hij schuin weggaat als het maar 30 mtr is.Bij ons was vooruit sturen ook heel moeilijk .Hij moest stoppen waar bossen en struiken begonnen.
saskia kroon schreef:o zonde hoor.
ik ben gezakt helaas.
apport diep water 9
apport te land 10
af en blijf 10
volgen en los 8
vooruitsturen 0
ik baal er echt van hij ging 20 meter vooruit en toen ging hij naar rechts hij moest in een rechte lijn.
volgende keer beter
Vraagje: Ik denk dat dit de proeven waren voor een C proef,moet je de hond dan vooruitsturen ?? Ik dacht dat het voldoende was om hem gewoon vrij te geven en niet speciaal in een rechte lijn ergens heen sturen ?klopt dit ?
saskia kroon schreef:o zonde hoor.
ik ben gezakt helaas.
apport diep water 9
apport te land 10
af en blijf 10
volgen en los 8
vooruitsturen 0
volgende keer beter
Vraagje: Ik denk dat dit de proeven waren voor een C proef,moet je de hond dan vooruitsturen ?? Ik dacht dat het voldoende was om hem
gewoon vrij te geven en niet speciaal in een rechte lijn ergens heen sturen ?klopt dit ?
ja ging op voor mij C diploma maar die man wou wel een rechte lijn zien.
er hebben een hoop voor dat onderdeel een 0 gehaald die ik gesproken heb.