Hoe zit het nou precies in België ??
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Hoe zit het nou precies in België ??
Lees veel verhalen van mensen die met de hond(en) naar de Ardennen ed gaan in België om daar een weekje te vertoeven
Ook lees ik op internet dat de honden in België eigenlijk nergens los mogen lopen...
Weet iemand hoe het precies zit ????
Ook lees ik op internet dat de honden in België eigenlijk nergens los mogen lopen...
Weet iemand hoe het precies zit ????
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
Esmeralda
- Speurneus

- Contacteer:
Wij hebben geboekt bij Dogsincluded, daar stond bij:
één ding is zeker: wandelen, loslopen en zwemmen gaat altijd lukken. Soms is alles naast de deur en soms moet je er iets verder voor rijden. Vaak wijst alles zich vanzelf ! De huiseigenaar kan je ook goede tips geven. Maar onze ervaring is wel dat je voor de leukste wandelingen en de meest actuele specifieke informatie toch ter plekke bij de locale vvv of toeristeninformatie moet zijn.
Ook heb ik gevraagd aan iemand die hier ook is geweest hoe het zat met loslopen, maar die zei ook dat je de plekken moet zoeken waar het mag, en die zijn er genoeg...
één ding is zeker: wandelen, loslopen en zwemmen gaat altijd lukken. Soms is alles naast de deur en soms moet je er iets verder voor rijden. Vaak wijst alles zich vanzelf ! De huiseigenaar kan je ook goede tips geven. Maar onze ervaring is wel dat je voor de leukste wandelingen en de meest actuele specifieke informatie toch ter plekke bij de locale vvv of toeristeninformatie moet zijn.
Ook heb ik gevraagd aan iemand die hier ook is geweest hoe het zat met loslopen, maar die zei ook dat je de plekken moet zoeken waar het mag, en die zijn er genoeg...
Groetjes van Esmeralda & een poot van Senna
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
-
Karlien
- Speurneus

- Contacteer:
In principe mag een hond hier nergens los; behalve in hondenlosloopweiden, maar die zijn er niet zo veel.
Op veel plaatsen heb je een gedoogbeleid. Het mag dus niet, maar men ziet het door de vingers. Maar voor hetzelfde geld houden ze je tegen en moet je een boete betalen.
Mijn jongens zijn altijd los als we gaan wandelen. Ik kies gebieden waar zelden iemand komt en ik hou steeds in de gaten of er mensen aankomen.
Ze komen ook goed terug als ik roep.
Op veel plaatsen heb je een gedoogbeleid. Het mag dus niet, maar men ziet het door de vingers. Maar voor hetzelfde geld houden ze je tegen en moet je een boete betalen.
Mijn jongens zijn altijd los als we gaan wandelen. Ik kies gebieden waar zelden iemand komt en ik hou steeds in de gaten of er mensen aankomen.
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Hmmm tja dat maakt het voor ons dus erg moeilijkKarlien schreef:In principe mag een hond hier nergens los; behalve in hondenlosloopweiden, maar die zijn er niet zo veel.
We wilde een weekje België doen met Kay maar ik weet zeker dat ik weer de klos den die aangehouden wordt met een fikse prent
In NL vind ik het toch wat makkelijker (veiliger) dan
Dus we gaan maar voor Friesland, Limburg of Drenthe
Bedankt voor de tips mensen !
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
Karlien
- Speurneus

- Contacteer:
Als je tegengehouden wordt door een boswachter of iets dergelijks kan je natuurlijk nog altijd aanhalen, dat je niet uit België komt en het dus niet wist. Wat te begrijpen is, want borden die honden verbieden kennen ze hier dan ook weer niet.Kay schreef:Hmmm tja dat maakt het voor ons dus erg moeilijkKarlien schreef:In principe mag een hond hier nergens los; behalve in hondenlosloopweiden, maar die zijn er niet zo veel.
We wilde een weekje België doen met Kay maar ik weet zeker dat ik weer de klos den die aangehouden wordt met een fikse prent![]()
In NL vind ik het toch wat makkelijker (veiliger) dan
Dus we gaan maar voor Friesland, Limburg of Drenthe![]()
Bedankt voor de tips mensen !
't is ook niet zo dat er achter elke boom iemand je staat op te wachten!
-
fmsijtsma
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.p ... au&t=48886" onclick="window.open(this.href);return false;