Sinds anderhalve week heb ik een schat van een labje, weet iemand waar, en mag je met je lab zwemmen in de omgeving van Sliedrecht?
Mag ook best wat uit de buurt zijn want we kunnen veilig (Dream netjes in de gordel )met de auto er naar toe.
In R'dam heb je het Hoge en Lage Bergsche Bos, compleet met waterpartijen en al.
Kijk ook even in de erop uit hoek, staan ook wat leuke tips in deze omgeving op!
de avelingen in gorichem of bij de rivier in hardinxveld-giessendam of in het kraaienbos maar dat is meer slootjes wandelgebeuren of in de giessen in hardinxveld bij de tennisbanen heb je een een mooi parkje
Bedankt voor de tips, ook via http://www.losloopgebied" onclick="window.open(this.href);return false; ben ik al wat wijzer geworden, moet er wel even voor in de auto stappen maar dat is geen punt. Tja...bootje ligt hier in de haven, vaarbewijs heb ik, maar om in mijn eentje naar een strandje toe te varen ben ik te schijterig voor en in het weekend als manlief kan dan is het telkens minder weer!
Zwemmen hier in de buurt is best lastig.. Baal ik in ieder geval wel flink van Vroeger gingen we met Terra naar de Merwelanden, kon ze in de rivier zwemmen. Maar daar liggen allemaal van die grote vierkante stenen, niet echt bevorderlijk voor pootjes zullen we maar zeggen..
Terra is dus in de zomer vooral van vieze slootjes Of we gaan dan echt naar zee of zwemplekken verder weg.
Ik lees in ieder geval nog even mee of er nog meer tips komen
Tamara, Danouk en Sanna
In loving memory Terra
Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014) Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009 Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
[quote="Dream"]Bedankt voor de tips, ook via http://www.losloopgebied" onclick="window.open(this.href);return false; ben ik al wat wijzer geworden, moet er wel even voor in de auto stappen maar dat is geen punt. Tja...bootje ligt hier in de haven, vaarbewijs heb ik, maar om in mijn eentje naar een strandje toe te varen ben ik te schijterig voor en in het weekend als manlief kan dan is het telkens minder weer![/quote
heb je een dieptemeter op de boot dan is het wel doen. als je alleen de rivier op ga naar een strandje want dan weet je wanneer het ondiep genoeg is om uit te stappen.ik ga ook af een toe is door de weeks met storm in de rubberboot bijbootje (heb geen vaarbewijs) de rivier op naar de overkant en lekker op het strandje met de hond
Bedankt allemaal, al met al zijn er nog aardig wat leuke plekjes hier in de buurt. Ik ga ze, samen met Dream, allemaal eens uit proberen. En nu maar hopen dat ze wil zwemmen want dat weet ik nog niet!
In Zwijndrecht vlak bij de Kijkhoek (rangeerterrein) ligt het prachtige Develbos. Het is vrij nieuw, met heel veel ruimte om te wandelen en lekker zwemwater voor de hond. Ze kunnen zo het water inlopen. Is wel handig, want veel hondjes die nog niet vaak gezwommen hebben, durven nog niet te springen. Je kunt er zeker een paar uurtjes vertoeven met je hondje. Het is er redelijk rustig, weinig wandelaars en andere honden. Je komt er soms een ruiter tegen en het is een gebied met heel veel vogels.
Ik kom er iedere dag, kan het je echt aanraden!
Groetjes,
Karin en Sam
P.S. Sandelingen bij Hendrik-Ido-Ambacht is inderdaad ook heerlijk. Wel veel drukker met andere honden, maar heel schoon water.
Karin en Sam schreef:In Zwijndrecht vlak bij de Kijkhoek (rangeerterrein) ligt het prachtige Develbos. Het is vrij nieuw, met heel veel ruimte om te wandelen en lekker zwemwater voor de hond. Ze kunnen zo het water inlopen. Is wel handig, want veel hondjes die nog niet vaak gezwommen hebben, durven nog niet te springen. Je kunt er zeker een paar uurtjes vertoeven met je hondje. Het is er redelijk rustig, weinig wandelaars en andere honden. Je komt er soms een ruiter tegen en het is een gebied met heel veel vogels.
Ik kom er iedere dag, kan het je echt aanraden!
Groetjes,
Karin en Sam
P.S. Sandelingen bij Hendrik-Ido-Ambacht is inderdaad ook heerlijk. Wel veel drukker met andere honden, maar heel schoon water.
Hé thanx voor de tip van dat Develbos.
Heb je ook een straatnaam toevallig? Dan weet ik precies waar ik moet wezen.
Groetjes: Mariëlle & Yari
~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
Hoi,
Als je vanaf Sandelingen naar zwijndrecht rijdt, passeer je eerst 2x een stoplicht. Daar ga je steeds rechtdoor. Totaan de rotonde bij de BP en de manege. Je neemt daar de afslag rechts naar de manege en blijft rechts aanhouden. Dan rijdt je zo naar het natuurgebied toe.
Bij de eerste bocht links. Na een paar honderd meter heb je dan een kleine parkeerplaats. Als je daar de straat over steekt loop je zo het natuurgebied in.
Je kunt ook de weg blijven volgen tot langs het kerkje van kijfhoek. Daar heb je ook diverse parkeerplaatsen. Het natuurgebied ligt dan aan beide zijden van de weg. Het is er nooit zo druk en heerlijk wandelen (hond kan prima los mee).
Veel plezier, hoop dat je het kunt vinden.
Groetjes,
Karin
Karin en Sam schreef:Hoi,
Als je vanaf Sandelingen naar zwijndrecht rijdt, passeer je eerst 2x een stoplicht. Daar ga je steeds rechtdoor. Totaan de rotonde bij de BP en de manege. Je neemt daar de afslag rechts naar de manege en blijft rechts aanhouden. Dan rijdt je zo naar het natuurgebied toe.
Bij de eerste bocht links. Na een paar honderd meter heb je dan een kleine parkeerplaats. Als je daar de straat over steekt loop je zo het natuurgebied in.
Je kunt ook de weg blijven volgen tot langs het kerkje van kijfhoek. Daar heb je ook diverse parkeerplaatsen. Het natuurgebied ligt dan aan beide zijden van de weg. Het is er nooit zo druk en heerlijk wandelen (hond kan prima los mee).
Veel plezier, hoop dat je het kunt vinden.
Groetjes,
Karin
Thanx voor je snelle reactie en dat gaat zeker wel lukken zo!
Groetjes: Mariëlle & Yari
~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
vanmorgen op zoek gegaan naar het Develbos, op de tom tom, Kijfhoek in Zwijndrecht ingetoetst........ehhh...ik werd naar de tennisclub gestuurd!
Daar weer aan iemand gevraagd waar het Develbos was en naar de parklaan gereden. Nou dat was een leuk park (bos) om te wandelen, maar nergens waar de hond zo het water in kon lopen om te zwemmen. Dream stapte zo te water maar kon er bijna niet meer uit komen door de verhoging langs de waterkant! Ach...ik weet iniedergeval dat ze niet bang is voor water.
Maar als er iemand een duidelijke route voor mij heeft? Ik kom vanaf Sliedrecht
Jammer dat je het niet hebt gevonden. Als je een tomtom hebt kun je Munnikensteeg 15 intoetsen. Die brengt je dan naar de manege tegen over het BP tankstation.
Bij de rotonde voor de manege neem je de afslag rechts en gaat gelijk met de weg mee naar rechts voorbij de manege. Als je de volgende afslag links neemt ligt het natuurgebied langs de weg aan je rechterhand.
Moet nu echt lukken denk ik. Als je het nu nog niet kunt vinden wil ik wel met je afspreken. Rijd ik je er naar toe. Het is echt een hele mooie plek.
Groetjes,
Karin