Zwemmen in een zwembad

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
toscak
Speurneus
Speurneus

Zwemmen in een zwembad

Ongelezen bericht door toscak »

Vraagje, kan een hond gewoon een duik nemen in het zwembad (buiten) of is het beter dat niet te doen?

We gaan een weekje naar een huis in Noord Spanje met zwembad en ik wil even weten of we beter aan de andere kant van het huis in de tuin kunnen zitten :)
Natascha

Ongelezen bericht door Natascha »

Dat klink goed!!!! Volgens mij kan het geen kwaad, want je heb ook zwembaden die 1 keer per jaar speciaal open zijn voor honden. Charlie & Lola zitten al een week verlekkerd te kijken naar het enorme zwembad dat onze nieuwe overburen in de tuin hebben laten aanleggen..... ben bang dat het bij kijken blijft :D .

Jullie heel veel plezier!!!!!!
Ine55

Ongelezen bericht door Ine55 »

Wij hebben een zwembad in de tuin en ik moet zeggen ze staan er wel bij te kijken maar ze springen er niet in ondanks ze toch altijd in elke plas die ze tegen komen moeten liggen rollen en elke sloot denken ze ook te moeten hebben.
Vermoedelijk trekt de gloor lucht hun niet aan,of het water is te schoon :D :D

Ine
Esmeralda
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esmeralda »

Ligt er aan of er gloor in zit.. Dat is niet zo best voor honden als ze dat binnen krijgen...
Groetjes van Esmeralda & een poot van Senna
Zipya

Ongelezen bericht door Zipya »

Wij hebben ook een zwembad in de tuin en onze honden mogen bij heel warm weer ook af en toe een rondje meezwemmen.

Let er wel op dat er inderdaad niet te veel chloor in het water zit (je mag het chloor eigenlijk niet ruiken, dan is de verhouding goed) en dat je hond geen zwemwater drinkt.

Kijk ook goed of je hond zelf uit het zwembad kan komen, indien niet, laat hem dan nooit alleen bij het zwembad als hij al een keertje mocht zwemmen. De kans is dan nl. aanwezig dat hij een duik neemt als jullie dat niet zien.
toscak
Speurneus
Speurneus

Bedankt voor de tips!
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

zou het ook even navragen bij de eigenaren van het huis, wie weet zijn die wel niet zo blij met een hond in hun zwembad?
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
toscak
Speurneus
Speurneus

quote="sbientje"]zou het ook even navragen bij de eigenaren van het huis, wie weet zijn die wel niet zo blij met een hond in hun zwembad?[/quote]

Zijn kennissen van ons :wink:

Ik wil hem ook liever niet in het zwembad, maar ja nu is geen sloot meer veilig en was benieuwd of het misschien gevaarlijk kon zijn. Weet ik wat te doen als hij erin springt :)
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

toscak schreef:
sbientje schreef:zou het ook even navragen bij de eigenaren van het huis, wie weet zijn die wel niet zo blij met een hond in hun zwembad?
Zijn kennissen van ons :wink:

Ik wil hem ook liever niet in het zwembad, maar ja nu is geen sloot meer veilig en was benieuwd of het misschien gevaarlijk kon zijn. Weet ik wat te doen als hij erin springt :)
oh zo... ik dacht dat je hem dag in dag uit wilde laten zwemmen :) dan begrijp ik het :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

In Arendonk (België) schijnt er een zwembad te zijn waar je als baasje samen met je hond kan zwemmen..... :D

Leuk initiatief, maar zou je echt als baasje met je eigen hond en met honden om je heen gaan zwemmen? Vind ik voor mijn gevoel niet zo hygiënisch?

(Sorry geen echte toevoeging maar dacht er aan toen ik dit las :oops: .. )
Mark
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Mark »

Dit is de Klaverhoeve in Arendonk, is wel enkel zwemmen voor de hond en niet voor de baas.
Hier de link;
http://www.hondenzwembad.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

een keer kan geen kwaad maar zowel Max als Cooper geven er niets om en waren/zijn beiden waterratten :wink:. Het is te schoon denk ik en het kan ook aan de lucht liggen.
Marcail
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcail »

Wanneer een publiek zwembad een inspringdag organiseert voor de honden dan zetten ze de chloor en zoutzuurpomp uit. Er komen daarna toch geen mensen meer in de zwemmen.
Wanneer je veel chloor ruikt, staat de zoutzuur toevoer iets te hoog en is de PH waarde uit zijn balans.
Deze twee stoffen zijn niet zo goed voor de huid van de hond. Je merkt zelf ook als je uit een zwembad komt dat je huid droger is.
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
toscak
Speurneus
Speurneus

He! Topic is weer omhoog gehaald. Zwembad was geweldig voor Bob. Ze hebben zelf ook een labrador die altijd ligt op het trapje, dus houden sowieso rekening met chloor enzo.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Wij gaan binnenkort eens met Ziva in Arendonk zwemmen kijken hoe ze dat vindt :D
Plaats reactie