Loslopende hond in de straat zonder baas

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Loslopende hond in de straat zonder baas

Ongelezen bericht door Saskia »

Hier in de straat loopt al tijden een grijs hondje.
Er is geen baas bij, hij loopt gewoon los, en is waarschijnlijk gewoon de straat op geschopt, en krijgt thuis wel eten.
Kun je waarschijnlijk meteen verzinnen wat voor mensen dat zijn :?
Met hen praten heeft geen zin.
In de afgelopen week ben ik het kreng 3 keer tegen gekomen, en 3 keer heeft hij gehapt naar Benco.
Die daar enorm van schrok, maar er gelukkig niets van over heeft gehouden.
Van de week belde ik al de dierenambulance, maar die willen hem alleen ophalen als hij vastzit. En ik heb niet zo'n behoefte aan om hem te vangen.
De wijkagent kon me ook niet helpen.
Toen ik de naam van die mensen noemde wist hij al genoeg. :shock:
En hij dacht idd dat ik geen poot aan de grond zou krijgen, maar raadde met toch aan om eerst met hen te praten.
Als er dan geen verandering in komt kan ik 'hem bij zijn nek pakken' 'aanlijnen' en de dierenambulance bellen. En zeggen dat ik níet weet van wie hij is.
Maarja, als de DA hen belt weten ze natuurlijk al láng dat ik dat geweest ben, en heb ik de poppen aan het dansen!
ik heb nog niks gedaan nu.
Wat zouden jullie doen of me aanraden? Ik wil het niet zover laten komen dat Benco straks wel een bijtwond heeft en ik naar de DA kan. (en van een kale kip - hen dus, kun je ook niet plukken....)

dankjewel!
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik zou het niet weten, maar wel erg vervelend :mad:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

Ik zou hoe moeilijk je dat ook vind toch de hond aanlijnen en de dierenambulance bellen. Misschien dat ze het hondje weghalen bij die mensen als hij verwaarloosd word. Succes en ik hoop inderdaad dat jouw hondje niet de dupe word van dat loslopertje....... :(
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Berdien schreef:Ik zou hoe moeilijk je dat ook vind toch de hond aanlijnen en de dierenambulance bellen. Misschien dat ze het hondje weghalen bij die mensen als hij verwaarloosd word. Succes en ik hoop inderdaad dat jouw hondje niet de dupe word van dat loslopertje....... :(
Eens! Dat hondje is hier gewoon de dupe van, dadelijk wordt hij aangereden ofzo!
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

nee hoor wanneer jij hem op laat halen door de dierenambulance geven ze niet door wie het hondje heeft gevonden, en anders vraag je toch of ze je naam niet door willen geven
al me kinders uitgevlogen
Aliki

Ongelezen bericht door Aliki »

Totdat er een mens (kind) wordt gebeten.... Dan treden ze wel op omdat ze bang worden dat men eigen rechter gaat spelen zullen we maar zeggen 8)
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

het is ook raar dat de wijkagent niks doet. Want honden mogen niet zomaar los lopen alleen op de aangegeven gebieden. Dus het minste wat hij kan doen is steeds een boete geven als die hond weer losloopt.
Ik neem aan dat als ze vaak een boete krijgen ze de hond niet meer los op straat laten lopen.

Je kan ook de dierenbescherming informeren kijken wat hun zeggen dat je het beste kan doen want een dierenambulance is toch weer anders dan de dierenbescherming.

Hoe is het hondje verder naar mensen toe? Is die daar wel normaal tegen of hapt die dan ook?
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Ik zou het hondje vangen en naar het asiel brengen. Zeggen dat het dier al dagen in de buurt over straat zwerft. En dat je niet weet waar het beestje thuis hoort.

Ik heb ook wel eens een loslopende hond aangelijnd tot we de baas konden localiseren. En 1 keer een stafford in mijn auto gestopt die midden op de autoweg liep. Naar huis meegenomen en het asiel gebeld. Die wisten overigens uit de beschrijving al van wie het dier was. Die smeerde hem vaker. De eigenaresse was heel blij dat ik hem meegenomen had trouwens. :D

Als de eigenaar van dit hondje er al om komt, zullen ze vast niet vertellen wie hem gevonden heeft (en anders duidelijk aangeven dat je niet wilt dat je naam genoemd wordt).

Bij ophalen uit het asiel moet je ook betalen he, DA onderzoek, entingen en verblijfs kosten. Dat zal ze dan leren :twisted: en komen ze er niet om krijgt het dier tenminste een normaal thuis na verloop van tijd. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Michiel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Michiel »

Ik zou in een situatie zoals jij omschrijft ook niet twijfelen en de hond meenemen of ergens vastzetten zodat de dierenambulance zich over het dier kan ontfermen. Ik vind het niet normaal dat mensen zo met een huisdier omgaan en dat hondje verdient dus ook een betere baas.
Ook een vreemd verhaal dat de wijkagent niets wil ondernemen...zoals Renate al aangeeft mogen honden alleen op de daartoe aangewezen plekken los lopen ( tenminste, dat is in Den Haag zo en ik neem aan dat elke gemeente wel zo zijn eigen regelgeving heeft op dat gebied ). De wijkagent kan dus boetes uitschrijven als de hond los aangetroffen wordt.
Ik hoop dat het allemaal goed komt. Zeker voor dat arme hondje...

Michiel
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Hier is het ook zo dat je hond niet los mag lopen,
maar ik denk dat de wijkagent ook denkt dat het allemaal geen zin had.
Toen ik de naam van die mensen noemde
wist hij al genoeg.
en van een kale kip kun je niet plukken.
En het risico dat als die wijkagent hier komt, de hond net weggelopen is.
Ik kijk het nog even aan,
vandaag ben ik hem verder niet tegen gekomen...
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Saskia schreef:Hier is het ook zo dat je hond niet los mag lopen,
maar ik denk dat de wijkagent ook denkt dat het allemaal geen zin had.
Toen ik de naam van die mensen noemde
wist hij al genoeg.
en van een kale kip kun je niet plukken.
En het risico dat als die wijkagent hier komt, de hond net weggelopen is.
Ik kijk het nog even aan,
vandaag ben ik hem verder niet tegen gekomen...
nou ja, het lijkt me toch de taak van een wijkagent om iig met zulke mensen te gaan praten!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
stefmail

Ongelezen bericht door stefmail »

speurneus carola schreef:nee hoor wanneer jij hem op laat halen door de dierenambulance geven ze niet door wie het hondje heeft gevonden
Dit is niet waar...Ook wij zijn via het asiel er achter gekomen, Bo is 's nachts daar opgevangen geweest, waar Bo destijds heen was gelopen en opgevangen.
Dus mocht je dit doen dan moet je je naam en adres niet prijs geven.
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Nadat het een tijdje rustig is geweest was het vandaag weer raak.
Die hond kwam aanlopen. Ik riep: wegwezen
en met dat ik even de andere kant op keek kwam hij eraan en beet Benco in zijn hals. Benco piepen natuurlijk.
Ik heb een brul gegeven, en toen ging 'ie weg.
Nu heeft iemand het gezien, dus ik heb een getuige.
Benco heeft niks.

Vorige week heb ik die vrouw gevraagd om die hond vast te houden. Er kwam een vaag verhaal, over dat hij 'van hem' (haar ex) is, en dat ik idd gelijk had dat het niet zo hoort dat die hond alleen buiten is. Maar volgens haar was het te ingewikkeld om zo even uit te leggen.

En vandaag was het dus weer raak.

Ik ben er echt van geschrokken en behoorlijk pissed of.
Maar ik weet niet wat ik er nou mee aanmoet.
:evil: :evil: :evil:
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

aangifte doen, ze zijn verplicht om het op te nemen, verklaring van die getuige ff opschrijven gegevens erbij zetten en laten teken en meenemen (kopie), dat je hondje is aangevallen eventueel naar de da en de rekening (kopie) erbij doen en laten verhalen op eigenaar van hondje
al me kinders uitgevlogen
Elz

Ongelezen bericht door Elz »

Lastig en vervelend inderdaad.
Zo liep er hier ook een paar keer een hondje alleen. De tweede keer heb ik geprobeerd om te kijken of er een naam en telefoonnummer aan z'n halsbandje hing en dat kostte me bijna een paar vingers. Later bleek hij stokoud, verward en doof te zijn, dus blijkbaar was ie van me geschrokken. Na zo'n anderhalf uur door de regen met 'm te hebben gelopen en overal gevraagd te hebben, kon ik 'm uiteindelijk thuis afleveren. Er kon niet eens een bedankje vanaf! :mad: Daar snap ik echt niks van, als iemand zoveel moeite zou doen om mijn hond thuis te brengen, zou ik ze de volgende dag flink in de bloemetjes zetten
Plaats reactie