nieuwe halsband naar de vaantjes :-(

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
ankef

nieuwe halsband naar de vaantjes :-(

Ongelezen bericht door ankef »

Häsel was gisteren en vandaag een zalige hond. Rustig in huis, ze volgde me overal in huis (wat ik wel leuk vind ), rustig met de kindjes, flink op de wandelingen, tijdens de trainingsmomenten deed ze het heel goed,... Zalig gewoon! Daarnet nog eens gaan wandelen. Soms vrij, soms wat oefenen. Het ging heel goed. De eerste uitdaging waren de paardjes die normaal gezien achteraan in de wei staan, maar nu met z'n allen aan de draad van de straatkant stonden. Maar, met veel en intens met Häsel bezig te zijn, is het ons gelukt om zonder problemen voorbij de paardjes te gaan.
Maar dan... Op ongeveer 100 meter van ons huis gekomen, zie ik onze buurman uit de straat komen met zijn labrador. Häsel ziet hem van ver en die oortjes stonden direct in de 'baasje-baasje-ik-heb-iets-gezien-stand'. Dus ik keer om en pas als ze terug aandacht heeft voor mij, keer ik me opnieuw om. Dit moet ik verschillende keren herhalen. Tot ze plots zo hard trekt aan de leiband, dat haar nieuwe halsband (een mooie leren paarse halsband die ik vanmorgen gekocht had op de show in Leuven ) gewoon knakt, het leder gewoon over. Dus Häsel is los. Ze loopt (allé, vliegt ) direct naar die labrador, gaat daar even dag zeggen, en gaat dan verder op verkenning. Na veel gedoe (lopen door de tuinen, roepen,...) heb ik haar eindelijk terug. Maar ze heeft dus geen halsband meer aan, dus bij het eerstvolgende interessante dat ze zag, was er weer geen houden aan en was ze terug weg. Uiteindelijk is ze terug bij mij dankzij het commando 'kom hier' en veel gerammel met het koekjeszakje. Ik ben praktisch rond haar hals blijven hangen tot we thuis waren.
En op zo'n momenten zou ik zo beginnen wenen, hé...
soraya

Ongelezen bericht door soraya »

Als labjes elkaar zien is er inderdaad geen houden meer aan... Al luisteren ze nog zo goed... zodra ze een soort genootje zien is vaak het hek van de dam!!!

Zonde van haar nieuwe halsband...
Gelukkig zijn jullie wel heel huids thuisgekomen...
maximum

Ongelezen bericht door maximum »

jeetje, dat zo'n halsband gewoon knakt: ik zou zeggen terug gaan om een nieuwe te vragen!! En idd lastig als je geen halsband hebt. Wat je soms kan doen is de riem als ene soort halsband gebruiken (maar daar is natuurlijk niet elke riem geschikt voor...
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Oooo, wat een boef is dat!
Jammer van je nieuwe halsband, heb je geen garantie? Hij was niet Lompelabjesproof :D
Volgende keer (ik hoop het niet voor je) kan je een lus maken van je leiband en die de rest van de wandeling om haar hals doen :wink:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Balen van de halsband! Heb je geen garantie? Ik vind het aardig snel dat hij stuk gaat.. een halsband moet tegen een stootje kunnen :)
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

O wat jammer. :( De volgende keer dat zoiets gebeurt inderdaad de riem door het handvat en de lus om haar nek, dan heb je toch controle met haar huis lopen. Al hoop ik niet voor je dat ze er een gewoonte van maakt om haar halsbanden aan gort te trekken. :roll:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Balen is dat hè?
Ik heb dat een keer met Luna gehad in Bennekom op de grote NLV show, ze zag op de parkeerplaats een labje en knak zei haar gloednieuwe riem :shock: Gelukkig hadden ze daar standjes waar ik een nieuwe riem kon kopen :D
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

:D moet wel even lachen :D
maar ik zou we even kijken of ik een nieuwe riem terug kon krijgen :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

:lol: het liep goed af gelukkig,maar leuk is anders ja :roll:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
mugo
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door mugo »

Lastig hoor, maar had je dan de riem (neem aan dat ze aangeleind was) of een riem uit je broek niet als halsband om kunnen doen?
Afbeelding
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

pff wat balen zeg! Ging het zo goed bij de paardjes,
krijg je daarna materiaalpech :S
misschien toch even terug met dat kapotte ding, want deze was niet geschikt als halsband, terwijl hij daar toch voor verkocht was :shock:
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
Cami

Ongelezen bericht door Cami »

Heb het ooit een keer gehad me een flex-lijn ... Gelukkig had Maxx nog zijn halsband om en kon ik hem aan de halsband naar huis meepakken ...

Heb je nog niet aan een U-lead gedacht ? Toen ik minder controle over Maxx had, was dit de ideale oplossing.
Als ik nu met hem ga wandelen en ik weet op voorhand dat ik veel andere honden aan de leiband zal tegenkomen, doe ik hem uit vorzorg de U-lead nog om.
ankef

Ongelezen bericht door ankef »

Cami schreef:Heb het ooit een keer gehad me een flex-lijn ... Gelukkig had Maxx nog zijn halsband om en kon ik hem aan de halsband naar huis meepakken ...

Heb je nog niet aan een U-lead gedacht ? Toen ik minder controle over Maxx had, was dit de ideale oplossing.
Als ik nu met hem ga wandelen en ik weet op voorhand dat ik veel andere honden aan de leiband zal tegenkomen, doe ik hem uit vorzorg de U-lead nog om.
Hoe werkt een U-lead?
Cami

Ongelezen bericht door Cami »

Beste,

Een U-lead is een anti-trek-tuig. Ik heb me altijd laten wijsmaken, dat je hen hiermee geen schade kan berokkenen. Ze trekken zich dus echt omver wanneer ze toch uit de bol gaan.

Ik heb hem indertijd gekregen van de trainer die hier kwam om mij en Maxx op te voeden.

Ik gebruik hem niet vaak meer, enkel als ik echt weet dat ik heel veel andere honden zal tegenkomen of wanneer ik met 2 honden (lab van mijn vriendin) alleen op stap ga. Ik kan hen, wanneer ze allebei hun U-lead aan hebben, perfect onder controle houden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een U lead kost ongeveer 15 euro en is echt een oplossing.

Ik zie dat je uit Mechelen bent, ik weet niet of ze het in Mechelen verkopen, ik weet wel een adres in Kontich waar je hem kan vinden.

Veel succes nog.
Plaats reactie