Aangevallen

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Enver

Aangevallen

Ongelezen bericht door Enver »

Vandaag was mijn vriendin samen met Boya een stukje gaan lopen. Een ander rondje dan anders, want er moest een bezoekje gebracht worden aan de bouwmarkt.

Vlakbij de bouwmarkt kwam er een Rhodesian Ridgeback de hoek om gerend met zijn lijn over de grond slepend en viel Boya aan. Omdat het voor Boya heel onverwacht kwam was hij bang en rende om mijn vriendin heen waardoor ze verstrikt raakte in zijn lijn en ten val kwam.

Normaal gesproken is Boya wat dominant, en gromt wel eens, maar valt nooit uit. Voor het eerst zag mijn vriendin dat hij zijn staart tussen zijn benen had, piepte en trilde van angst. Mijn vriendin is overeind gekropen en heeft middels het trekken aan zijn lijn hem onder de veel grotere Rhodesian vandaan kunnen krijgen! Kort hierna kwam een vrouw aangelopen (het baasje van de Rhodesian) en zei dat ze hem niet meer hield. Mijn vriendin was erg geschrokken en is doorgelopen omdat ze uit de buurt van die hond wilde blijven.

Even later ging ze even stil staan om te zien of Boya er niets aan had over gehouden, dat was niet het geval al stond hij nog wel erg te trillen op zijn benen en was dus erg geschrokken. Het is dus goed afgelopen maar de schrik zat er bij Boya en mijn vriendin goed in! :kots:
Dream

Ongelezen bericht door Dream »

Pfff wat zal je vriendin geschrokken zijn zeg!
Gelukkig zijn ze er goed vanaf gekomen
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Pff wat schrikken zeg! Hopelijk heeft die vrouw van de ridgeback er ook wat van geleerd :mad:
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

aangevallen

Ongelezen bericht door luckylabrador »

Onze Chester en Bolton zijn ook ooit aangevallen door een hond.
Hond liep los Chester en Bolton netjes aangelijnd.
Baas van de hond lachtte er onderhand mee, maar toen ik hem even op zijn nummer zette was hij snel verdwenen, wetend dat hij fout was.
Gelukkig niets ernstig gebeurd maar je kunt maar nooit weten.
En wie moet je aangeven, je hebt geen naam of niets....
Mensen als je hond agressief is houd hem aan de lijn, voorkomt veel ellende.
Had op deze site gelezen van een teckeltje die werd doodgebeten, waarom??? :eusashhh:
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Amai dat is idd serieus schrikken! Gelukkig is het goed afgelopen! Heeft je vriendin toch niets overgehouden aan de valpartij?
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Wij doen vaak wandeltochten in de Ardennen met de honden en dan komen we in de buurt van boerderijen vaak erfhonden tegen die op ons af stormen omdat wij de honden bij ons hebben. Dat is best schrikken ook omdat ze vaak vervaarlijk blaffen en grommen.

Wat wij doen is het terrein passeren aan de overkant van de weg (zo ver mogelijk weg dus), de honden kort naast ons en wij tussen de honden en het terrein in. Als die hond eraan komt stormen geef ik een enorme BRRRRRULLL met een zo laag mogelijke stem richting de andere hond en meestal komen ze dan niet dichterbij.
Onze honden weten dit al precies en lopen aan mijn been geplakt met me mee, erop vertrouwend dat ik het voor ze regel.

Vanmiddag bij de vijver liep Ramses de stoere jongen uit te hangen tot hij in de gaten kreeg dat die Border Collie veel stoerder was dan hij. Toen kwam hij snel terug, plakte naast mijn been en zo liepen we samen die BC voorbij. Mijn held op sokken :D

Gewoon hard brullen dus zodat je hond leert dat hij dit niet hoeft op te lossen maar op jou kan vertrouwen als het gaat om zijn veiligheid.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

Jeetje, ik kan me voorstellen dat ze erg geschrokken zijn (allebei). Gelukkig maar dat er geen letsel is opgelopen.
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Ahh wat zielig... Gelukkig in ieder geval dat hij er niets aan over heeft gehouden en je vriendin ook niet!
Aliki

Ongelezen bericht door Aliki »

Hier heb ik het ook gehad. Charlie liep aan de lijn en een rhodesian los waar het niet mocht. Rhodesian viel Charlie aan en de eigenaar stond stom te glimlachen. Tja toen Charlie losgemaakt en ik heb de Rhodesian een mep op zijn achterste gegeven met mijn flexlijn (het harde deel dan he). Hij schrok en liet Charlie verder met rust. En Charlie... tja was zelf ook al aan het terug snauwen.
Plaats reactie