Vlakbij de bouwmarkt kwam er een Rhodesian Ridgeback de hoek om gerend met zijn lijn over de grond slepend en viel Boya aan. Omdat het voor Boya heel onverwacht kwam was hij bang en rende om mijn vriendin heen waardoor ze verstrikt raakte in zijn lijn en ten val kwam.
Normaal gesproken is Boya wat dominant, en gromt wel eens, maar valt nooit uit. Voor het eerst zag mijn vriendin dat hij zijn staart tussen zijn benen had, piepte en trilde van angst. Mijn vriendin is overeind gekropen en heeft middels het trekken aan zijn lijn hem onder de veel grotere Rhodesian vandaan kunnen krijgen! Kort hierna kwam een vrouw aangelopen (het baasje van de Rhodesian) en zei dat ze hem niet meer hield. Mijn vriendin was erg geschrokken en is doorgelopen omdat ze uit de buurt van die hond wilde blijven.
Even later ging ze even stil staan om te zien of Boya er niets aan had over gehouden, dat was niet het geval al stond hij nog wel erg te trillen op zijn benen en was dus erg geschrokken. Het is dus goed afgelopen maar de schrik zat er bij Boya en mijn vriendin goed in!