@Saskia: Je ziet voornamelijk verschil in bouw. Cedro zijn vetlaag is dunner en hij heeft meer bespiering. Het was voor mij in die zin leuk om te zien omdat ik gewoon nieuwsgierig was in hoeverre ik het zou kunnen zien.
Janneke schreef:Nee hoor onze hondjes waren niet binnen .
@Saskia: Je ziet voornamelijk verschil in bouw. Cedro zijn vetlaag is dunner en hij heeft meer bespiering. Het was voor mij in die zin leuk om te zien omdat ik gewoon nieuwsgierig was in hoeverre ik het zou kunnen zien.
allereerst, geweldige foto"s! Wat een lol kunnen broer en zussen hebben zeg! Cedro zal wel uitgevoerd zijn geweest
Wat betreft het voeren en verschil in bouw, heeft dat ook niet heel veel te maken met verschil reu - teef? Ik denk nl van wel, mijn reuen zijn ook gespierder en minder vet dan de teef van mijn vriendin. En alledrie krijgen ze rauw.
leuke foto's..
Ik denk dat je het verschil ook niet kunt zien tussen brokken en vers.... Misschien alleen bij de glans...Als ik hem zo zie zou ik eerder denken dat ie aan brokken zit want ik vond hem zo mager.. Ik denk dat de andere gewoon hun honden wat beter voeren in verhouding met brokken.........
Bowy zat ook op vlees en daar kon je echt niet aan zien dat hij op vlees zat qua bouw.
En Nova, die op KVV zit doet ook echt niet onder aan zijn broers en al helemaaaal niet aan zijn zusen.
De bouw/bespiering van een hond is van zoveel factoren afhankelijk:
de genen (ook honden uit hetzelfde nest kunnen enorm verschillend zijn), geslacht reu of teef, mate van beweging en de manier van bewegen, actief of wat minder actief, de hoeveelheid eten en uiteraard zal het voer ook meespelen maar om nu de conclusie te trekken dat Cedro beter bespierd is doordat hij vers voer krijgt, nee dus.
En ja, ik vind hem ook echt veel te mager maar daar zijn de meningen nu eenmaal over verdeeld en die discussie wil ik eigenlijk ook niet weer opnieuw starten.
Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005 Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Mooie plaatjes van een geslaagde reunie
Leuk ook om te zien hoeveel schakeringen bruin er onderling zijn (en dan bedoel ik natuurlijk niet Joppe).
Cedro plast nog op z'n puppies Liefffff
Groetjes van Brigitte & Zoo
Bedankt Marjolein, hij is top!
Annette schreef:De bouw/bespiering van een hond is van zoveel factoren afhankelijk:
de genen (ook honden uit hetzelfde nest kunnen enorm verschillend zijn), geslacht reu of teef, mate van beweging en de manier van bewegen, actief of wat minder actief, de hoeveelheid eten en uiteraard zal het voer ook meespelen maar om nu de conclusie te trekken dat Cedro beter bespierd is doordat hij vers voer krijgt, nee dus.
En ja, ik vind hem ook echt veel te mager maar daar zijn de meningen nu eenmaal over verdeeld en die discussie wil ik eigenlijk ook niet weer opnieuw starten.
ik deel helemaal die mening, bespiering hangt van veel meer af dan enkel van de voeding die ze krijgen
Laatst gewijzigd door Yoran99 op 31 dec 2009, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
Cedro mager?? Nou zakt toch werkelijk mijn broek op de enkels... van een foto weet iedereen maar wat graag te vertellen dat een hond niet te dik is, en dan zien we een prachtige reu, die als hij gestrekt staat geen zichtbare ribben heeft (en dus duidelijk NIET te mager is) en dan wordt er gesuggereerd dat hij te weinig voer zou krijgen
Oké, ik geloof dat ik beter op mijn handen kan gaan zitten
Janneke, je blubberkind is prachtig en goed op gewicht, waren alle labbies maar zo!! Het kan dus wel degelijk toppie!!
Lupos schreef:Cedro mager?? Nou zakt toch werkelijk mijn broek op de enkels... van een foto weet iedereen maar wat graag te vertellen dat een hond niet te dik is, en dan zien we een prachtige reu, die als hij gestrekt staat geen zichtbare ribben heeft (en dus duidelijk NIET te mager is) en dan wordt er gesuggereerd dat hij te weinig voer zou krijgen Oké, ik geloof dat ik beter op mijn handen kan gaan zitten
Janneke, je blubberkind is prachtig en goed op gewicht, waren alle labbies maar zo!! Het kan dus wel degelijk toppie!!
Inderdaad Dorine, vastplakken die handen, heb ik ook gedaan, werkt goed! (Verder zijn we het uiteraard erg eens maar dat wisten we al )
Groetjes van Brigitte & Zoo
Bedankt Marjolein, hij is top!
Toevallig heb ik ooit gezien wat Jannekes hondjes te eten krijgen en laat ik jullie zeggen dat was niet verkeerd! Daarbij zien ze prachtig en stevig gespierd uit.
Nadat mijn Murphy heel erg ziek geweest is (Corona-virus en op een haartje na gewoon dood) heeft mijn DA geadviseerd om haar ook op rauw te zetten, ze heeft nog nooit zo goed uit gezien als nu, eerst was ze ook gewoon te dik, wat heel slecht was voor haar geopereerde knietjes en nu is ze slanker en een stuk fitter.
Mika is ook een slanke lab, daar feliciteerde mijn DA me met de goede keuze. Ze zit lekker in haar vel is vrolijk en actief.
Maar natuurlijk, ieder zijn ding we hoeven niet allemaal het zelfde mooi of belangrijk te vinden, een gezonde lab daar doen we het toch voor?