Spannend

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Spannend

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Vanmiddag met mijn drietal gewandeld in een park. Zonnetje scheen, leek wel voorjaar.
Lekker snuffelen, rennen, geinen met elkaar. Alle geurtjes onderzoeken en dan je eigen geurtje achterlaten.
Gewoon, lekker relaxed, tot ....
Vanuit een pad aan de linker kant, in het begin nog verscholen door bossage komt de hondenuitlaat met 10 verschillende honden lopen. Nino had ze meteen in het vizier, ze waren ook al op ongeveer 25 meter ons pad genaderd.
Nino gaat langzaam het pad in. Vanuit de groep komt een reu, onbekend ras, maar net zo groot als Nino
Als 2 gladiatoren blijven ze even staan. De antennes gaan omhoog en met stramme voorpoten gaan ze elkaar tegemoet.
De rest van de groep blijft op afstand, evenals Toosje en Nulay. Dat het spannend was merkte ik aan Nulay, want die kan blijkbaar goed "lezen" , die bleef achter mijn benen staan en loerde om mijn knie heen.
Ik bleef ook staan en hield uit mijn ooghoeken het tweetal in de gaten maar zei niets.Ook de mevrouw die de honden uitliet bleef op afstand staan bij haar groep.
Langzaam , meter voor meter kwamen de twee mannen in elkaars buurt. Nog steeds beide staarten recht omhoog, beiden hadden zich groot gemaakt en op afstand kon ik ook zien dat in ieder geval Nino licht aan het borstelen was.
De stappen die hij maakte waren , even als de stappen van de andere reu stram en sterk.
In mijn achterhoofd zei een stemmetje zachtjes" O , O :? maar ik bemoeide mij nergens mee. Het was wel heel spannend.

Op ongeveer 3 meter afstand zag ik het gebeuren. Nino zijn staart ging een fractie omlaag. Een stap verder, de staart hing nu ongeveer halverwege, nog een stap verder en de staart hing bijna en als je goed keek zag je een korte zachte kwispel.
Toen bleef Nino staan. De andere hond liep , nog steeds met antenne omhoog richting Nino , die op zijn beurt het hoofd boog en schuin hield.
Nu waren ze bij elkaar. Nino bleef staan , de andere hond liep meteen naar zijn "poeperd". En toen was de lucht geklaard.
Voorzichtig liep de hond terug naar de groep, Nino ging achter hem aan en zonder dat ik iets zei, renden Toosje en Nino ook naar de groep.
We hebben ongeveer een half uur samen gelopen. De reuen gingen ieders hun eigen ding doen, het jonge spul speelde met elkaar, de oudere teven liepen bij ons of snuffelden iets in het rond.
Het was mooi geweest om dit op film vast te leggen, al moet ik toegeven dat ik heel zachtjes een zucht van verlichting gaf.
molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door molletje »

prachtig hè, dat gedrag :)
En ik herken het "oh oh-gevoel" maar ook, hoe minder je je er mee bemoeit, hoe beter het gaat...
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

oeps dat was ff spannend zeg je weet het wel te vertellen he ga eens een boek schrijven 8)
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Binga

Ongelezen bericht door Binga »

"Het was mooi geweest om dit op film vast te leggen, al moet ik toegeven dat ik heel zachtjes een zucht van verlichting gaf"

Ik zag jouw verhaal helemaal als een film voor me hoor :wink:
Jamiedepemie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Jamiedepemie »

een spannend verhaal om te lezen. Ik was gekluisterd aan het 'e-book' :)

wat een goede afloop :D
Afbeelding
de banner is fantastisch mooi gemaakt door Monika :)
amfaasse

Ongelezen bericht door amfaasse »

dat was een mooie verhaal, mooi om te zien hoe ze elkaars taal verstaan. Maar ook weer heel erg goed opgeschreven.
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Ik zag het als in een film gebeuren, erg mooi! :applaus:
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik ken dat o o gevoel wel. Maar idd, hoe minder je je ermee bemoeit, hoe eerder de spanning uit de lucht is :D
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

haha ik ken dit ook. Het is toch mooi als beiden zonder "gezichtsverlies "dan weer uit elkaar gaan :D
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

weer mooi beschreven dorette :klasse:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

mooi verhaal en knap dat je uit de situatie kon blijven :klasse:
O wat zou ik daar moeite mee hebben. Ik meen altijd te moeten voorkomen dat er iets gebeurd...En dat is niet altijd goed natuurlijk.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Wat fijn dat ze de rangorde konden bepalen zonder een gladiatoren gevecht aan te gaan. :klasse: Kan me voorstellen dat je vol spanning hebt staan wachten hoe het afliep. :)

Goed idee, een boek schrijven over het opvoeden van je honden! Moest je eigenlijk gewoon doen. :hehehe: Je hebt er beslist aanleg voor. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

Saskia.Bernadette schreef:Wat fijn dat ze de rangorde konden bepalen zonder een gladiatoren gevecht aan te gaan. :klasse: Kan me voorstellen dat je vol spanning hebt staan wachten hoe het afliep. :)

Goed idee, een boek schrijven over het opvoeden van je honden! Moest je eigenlijk gewoon doen. :hehehe: Je hebt er beslist aanleg voor. :D
volgens mij heeft ze dat al alleen laat ze het ons maar niet weten :roll:
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

laika schreef:
Saskia.Bernadette schreef:Wat fijn dat ze de rangorde konden bepalen zonder een gladiatoren gevecht aan te gaan. :klasse: Kan me voorstellen dat je vol spanning hebt staan wachten hoe het afliep. :)

volgens mij heeft ze dat al alleen laat ze het ons maar niet weten :roll:
:eusashhh:
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Ik vind het altijd een prachtig gezicht maar dat 'Oh oh-gevoel' dat ken ik ook, het blijft tenslotte wel je mannetje van wie jij weet dat hij 's avonds lekker komt kroelen op de bank omdat hij zo stoer helemaal niet is :D
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Plaats reactie