Lekker snuffelen, rennen, geinen met elkaar. Alle geurtjes onderzoeken en dan je eigen geurtje achterlaten.
Gewoon, lekker relaxed, tot ....
Vanuit een pad aan de linker kant, in het begin nog verscholen door bossage komt de hondenuitlaat met 10 verschillende honden lopen. Nino had ze meteen in het vizier, ze waren ook al op ongeveer 25 meter ons pad genaderd.
Nino gaat langzaam het pad in. Vanuit de groep komt een reu, onbekend ras, maar net zo groot als Nino
Als 2 gladiatoren blijven ze even staan. De antennes gaan omhoog en met stramme voorpoten gaan ze elkaar tegemoet.
De rest van de groep blijft op afstand, evenals Toosje en Nulay. Dat het spannend was merkte ik aan Nulay, want die kan blijkbaar goed "lezen" , die bleef achter mijn benen staan en loerde om mijn knie heen.
Ik bleef ook staan en hield uit mijn ooghoeken het tweetal in de gaten maar zei niets.Ook de mevrouw die de honden uitliet bleef op afstand staan bij haar groep.
Langzaam , meter voor meter kwamen de twee mannen in elkaars buurt. Nog steeds beide staarten recht omhoog, beiden hadden zich groot gemaakt en op afstand kon ik ook zien dat in ieder geval Nino licht aan het borstelen was.
De stappen die hij maakte waren , even als de stappen van de andere reu stram en sterk.
In mijn achterhoofd zei een stemmetje zachtjes" O , O
Op ongeveer 3 meter afstand zag ik het gebeuren. Nino zijn staart ging een fractie omlaag. Een stap verder, de staart hing nu ongeveer halverwege, nog een stap verder en de staart hing bijna en als je goed keek zag je een korte zachte kwispel.
Toen bleef Nino staan. De andere hond liep , nog steeds met antenne omhoog richting Nino , die op zijn beurt het hoofd boog en schuin hield.
Nu waren ze bij elkaar. Nino bleef staan , de andere hond liep meteen naar zijn "poeperd". En toen was de lucht geklaard.
Voorzichtig liep de hond terug naar de groep, Nino ging achter hem aan en zonder dat ik iets zei, renden Toosje en Nino ook naar de groep.
We hebben ongeveer een half uur samen gelopen. De reuen gingen ieders hun eigen ding doen, het jonge spul speelde met elkaar, de oudere teven liepen bij ons of snuffelden iets in het rond.
Het was mooi geweest om dit op film vast te leggen, al moet ik toegeven dat ik heel zachtjes een zucht van verlichting gaf.