Eerste zwemervaring en Wurgketting

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Eerste zwemervaring en Wurgketting

Ongelezen bericht door yosca »

Na een week ziek te zijn geweest (ikzelf) had ik vandaag weer de energie om eens flink met Yosca te wandelen. Gelijk weer even goed oefenen met het niet trekken, want madam had het er flink van genomen de afgelopen week. Dus ik met goede moed niet trekkend op een ander hondje af... Het ging met moeite.. maar doorzetten dacht ik. Nou volgens de baas van het andere hondje mocht het best hier... en hadden ze me op puppiecursus niet geleerd om dan een ander bandje om te doen? Een wurgbandje...?? Nou, meneer, daar begin ik niet aan... :evil:. Ik oefen!!...
Yosca en ik vervolgden onze tocht en aangezien het enorm stil was liet ik haar in het parkje even los (normaal fietsen er veel mensen.. en dan houd ik haar maar even aan de lijn.). Yosca genoot!! Rennen tot het schuim op haar bekkie stond. Ondertussen goed kunnen oefenen met 'hier' tot ze eenden zag. .. en heleboel eenden. Voor ik het door had vloog ze erachter aan. Er lag nog wat ijs op de vijver en Yosca schoot erop en erover... PLONS het water in. En.. Ze ZWOM!! Ik stond te lachen op de kant in de hoop dat ze ook nog terug zou komen :D. Maar ze kon me feilloos terug vinden en klom de kant weer op. Ik heb haar platgeknuffeld!! Ik was erg trots op mijn echte labje!! Maar een tweede keer wilde ze er echt niet in.. helaas. Ik wacht wel tot het wat warmer is.. dan laat ik haar gewoon weer achter de eenden aangaan :wink: :D
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Toppie je eerste zwemles en meteen goed gegaan in het koude water :koud: knap hoor 8)
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door yosca »

Idd... erg knap in dat koude water... In eerste instantie schrok ik wel hoor, wat als ze midden in het ijs zou zakken en het niet stuk zou krijgen. Dan er maar in had ik me bedacht. Maar gelukkig werd het een geniet moment!! :verliefd1:
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

Goed zo Yosca!!! :applaus: :klasse:
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Ze heeft het zwemmen nu waarschijnlijk door :D
willie

Ongelezen bericht door willie »

Hoi,

Wat een geinig en spannend moment 8)

Doet bij mij gelijk de vraag naar boven komen wanneer je een labje kunt leren zwemmen of in ieders geval 't water in? Mag dat pas vanaf een bepaalde leeftijd en moet je dan ook opletten met de temperatuur?

Jullie hebben vast al ervaring. Wie kan mij tips geven?
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

willie schreef:Hoi,

Wat een geinig en spannend moment 8)

Doet bij mij gelijk de vraag naar boven komen wanneer je een labje kunt leren zwemmen of in ieders geval 't water in? Mag dat pas vanaf een bepaalde leeftijd en moet je dan ook opletten met de temperatuur?

Jullie hebben vast al ervaring. Wie kan mij tips geven?
De meeste Labjes gaan spontaan te water en hebben niet veel aansporing nodig. Met pups moet je uitkijken als het water nog zo koud is, liever wachten tot ze wat ouder is en de watertemperatuur wat hoger. Een pup kan zijn eigen lichaamstemperatuur nog niet zo goed regelen en de vacht is nog niet volledig ontwikkeld.

Als ze volwassen zijn maakt het niks uit, velen zwemmen zelfs als het water nauwelijks boven 0 graden is. Het enige waar je dan op moet letten is dat ze in beweging blijven tot ze weer binnen zijn. De vacht van een Labrador wordt nauwelijks nat, alleen het buitenste laagje maar op de huid blijven ze droog (als ze tenminste niet te vaak met shampoo worden gewassen).
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
soraya

Ongelezen bericht door soraya »

Goed zo Yosca... zo te horen heb je heerlijk genoten!!
Nienke & Foofer

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Goed zo!!!
Plaats reactie