Mooie wandelroute in Zwolle en/of omgeving

Plaats hier leuke wandelplekken.
Jess&Max

Mooie wandelroute in Zwolle en/of omgeving

Ongelezen bericht door Jess&Max »

Wie weet waar je leuk kan lopen met de hond?
We zijn al een keer met hem naar de Agnietenplas geweest.
Mijn man dacht aan de leemkuil in Hattem, maar dat vind ik zelf eng, bang hem kwijt te raken of dat hij over de weg vliegt.
Misschien het Engelse werk?
Wat zijn jullie bevindingen??
Het is de bedoeling dat hij er even los kan lopen...
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Het wandelgebied bij de Ossestal is heel erg mooi, het Engelse werk is altijd leuk, je kan lekker de hei op, de leemkuil idd, bij 't Harde zit een leuk strandje. er zijn bij jullie in de omgeving zo ontzettend veel leuke wandelmogelijkheden!!
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Jess&Max

Zou Max daar los kunnen lopen?
Ik ben misschien een beetje te bezorgd over het feit, hij weg kan lopen etc...
Max is nog maar 11 1/2 week oud.
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Vriendin van me woont in Hattemerbroek en als ik bij haar ben gaan we altijd met de honden naar het Zwolse bos of het daartegenover gelegen Heerderstrand. Echt heel mooie plekken om te wandelen met de hond.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Jess&Max schreef:Zou Max daar los kunnen lopen?
Ik ben misschien een beetje te bezorgd over het feit, hij weg kan lopen etc...
Max is nog maar 11 1/2 week oud.
Dan neem je hem toch mee aan een hele lange lijn? Zo'n campinglijn oid.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Mandy »

Ik woon zelf ook in zwolle en er is hier genoeg wandel gelegenheid.

Agnietenplas
- hondenstrand
Engelse werk - heel veel ruimte ook om te zwemmen als je iets verder het bos in loopt zit je ver genoeg van de weg af en kunnen ze de weg ook niet op.
Kranenburg kerkhof heb je een heel mooi grasveld waar ze ook los kunnen en ze mogen als het goed is ook in de vijver zwemmen. Kerkhof is afgesloten he dus kunnen ze ook niet weg. Maar bij de graven moet je ze wel aangelijnd houden!! En daar ook poep ruimen.
heerdestrand
weide a mogen ze ook zwemmen en loslopen. Park er tegenover kan je ook wandelen als je iets verder het park in loopt heb je mooie grote grasvelden kunnen ze ook los en kunnen ze ook geen kant op.(incl sloten om te zwemmen)

weet niet waar je woont maar als je bij het engelse werk woont en max wat ouder is kun je ook mooi de dijk over lopen richting hattem kan je de auto parkeren in het engelse werk

Koe weidepad aflopen en dan richting kerkhof lopen door de spieker brink en kun je ook de dijk op langs allemaal weilanden kunnen ze ook lekker struinen en plumpen in de modder :D

( die wandelroutes over de de dijk naar hattem en vanuit de spieker brink zou ik trouwens pas doen als max wat ouder is )
Jess&Max

Ik woon achterin Zwolle Zuid.
Dus die route naar het Engelse werk over de dijk is idd geweldig om te doen.
Ik wist trouwens niet dat ze op Kranenburg mochten ravotten?
Wij gaan hier regelmatig naar toe voor mijn schoonmoeder.
De Agnietenplas hadden we al ontdekt; geweldige plek.

Waar woon jij dan?
Als ik het zo lees, ook ergens waar ik woon???? 8) (Z-Z)
stefmail

Ongelezen bericht door stefmail »

Je hebt bij de manege in Zuid ook nog een stuk bos waar ze heerlijk vrij kunnen lopen en daar gebeurt het ook regelmatig (geen idee of het officieel gezien mag).
Vlak achter Olst, vanaf zwolle-zuid denk ik een kwartiertje, heb je ook heerlijk groot stuk bos waar ze heerlijk kunnen loslopen.
Bij het Westerveldse bos (Aalanden)heb ik Bo ook zeer geregeld los gehad.
En niet alleen de agnietenplas maar ook zeker de wythemerplas vind ik de moeite waard.

Favoriet van mij blijft het Zwolsche bos :D
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

De dijk is idd heel mooi en je kan er zo vanaf het engelse werk heen echt ideaal. Enige nadeel is al die fietsers hahaha.

En bij kranenburg zou ik ze alleen loslaten rond de vijver hoor en op dat veld. aan de overkant van de vijver. Maar ik zei er heel vaak honden los lopen dus ik doe het ook gewoon als ik er heen wandel... Maar vind het wel zo netjes om de drolletjes op te ruimen :D (vlak bij het hek staat een soort brievenbus waar je zakjes uit kan halen om de poep op te ruimen) en zou ze ook aanlijnen als je wel richting de graven loopt stel je voor dat ze daar gaan graven dat is absoluut niet de bedoeling :oops: Je weet welke vijver ik bedoel he? die hele grote achter dat "huisje" niet die temidden van de graven aan de rechterkant.

Ik ben ook agnietenplasfan. En ik woon niet in z-z maar in aa heel dicht bij de agnietenplas(5 minuten fietsen :D, en ja lopen dan wat langer haha).

En nog een tip voor t engelse werk, op zaterdag en zondag is er altijd sochtends cursus dus als je een beetje rust wil moet je er niet op zaterdag en zondag ochtend heen gaan.
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

stefmail schreef:Je hebt bij de manege in Zuid ook nog een stuk bos waar ze heerlijk vrij kunnen lopen en daar gebeurt het ook regelmatig (geen idee of het officieel gezien mag).
Vlak achter Olst, vanaf zwolle-zuid denk ik een kwartiertje, heb je ook heerlijk groot stuk bos waar ze heerlijk kunnen loslopen.
En niet alleen de agnietenplas maar ook zeker de wythemerplas vind ik de moeite waard.

Ligt het aan mij of is het in zwolle heel slecht aangegeven waar honden los mogen ? Ik kan dat nooit vinden. Had laatst al bijna een beukeuring aan mn broek hangen.
Jess&Max

stefmail schreef:Je hebt bij de manege in Zuid ook nog een stuk bos waar ze heerlijk vrij kunnen lopen en daar gebeurt het ook regelmatig (geen idee of het officieel gezien mag).

Bedoeld u het bos achter de manege??
Heel toevallig wonen wij daar achter :wink:
Jess&Max

Mandy schreef:

Ligt het aan mij of is het in zwolle heel slecht aangegeven waar honden los mogen ? Ik kan dat nooit vinden. Had laatst al bijna een beukeuring aan mn broek hangen.
1x In het jaar krijgen we in Zwolle een gids waar het in staat.
Maar volgens mij was het krankjorum hoe weinig plekken er waren..
Ik weet welke vijver je bedoeld, en ook de drollen (papieren) zakjes kunt halen :wink:
Wat grappig, toch nog zoveel mensen uit Zwolle.
Hier in Z-Z barst het van de labjes, heel erg leuk. :applaus:
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ik heb nog nooit zo'n gids gekregen geloof ik?

En bij ons zijn helaas erg weinig labjes :( Ik had trouwens verwacht dat ik een van de enige zou zijn uit zwolle haha. Heb altijd het idee alsof iedereen hier uit de randstad komt hahaha
stefmail

Ongelezen bericht door stefmail »

Mandy, ook wij hebben nooit zo'n gids gezien....Toevalligerwijs weet ik het van de meeste plaatsen wel.

Jes&max ik bedoel inderdaad het bos achter de manege, vanaf de manege (bij de stallen) stapt u zo het bos in :D

Lijkt mij overigens wel grappig om als Bo weer eens hersteld met elkaar af te spreken want zo te zien ben ik niet meer de enige die in Zwollywood woont (en zolang het geen hele grote groep wordt dan trekt Bo dat eenmaal hersteld wel weer) :)
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

In het Zwolse Bos hebben wij een aantal maal een rode route van 6 km gelopen, deze heette de Tonnenbergroute. Nu is de hele route voor een pup natuurlijk nog veel te veel, maar je kunt natuurlijk ook gewoon een klein stukje het bos inlopen of een doggyride of wat ook meenemen. Het beginpunt is bij de parkeerplaats aan de Ossenbergseweg/Kamperweg in Heerde. Hele mooie afwisselende route. :)
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
Plaats reactie