Ik begin bij de blonde:
Toosje kom en down. Toosje komt en gaat liggen ( en blijft liggen)
Daarna is de bruine aan de beurt:
Nino Kom. Nino ziet Toosje liggen en smeert hem, want hij weet wat komen gaat. Wachten tot Nino weer terugkomt , duurt gemiddeld 10 minuten
Dan hebben we nog een zwarte:
Nulay kom en down. Nulay komt ,dat wel, maar daarmee is het ook gedaan.. Oke, Nulay ( dan maar) zit." Nee hoor, ik blijf wel staan".
Uiteindelijk de truk met het koekje, Nulay zit, Nulay gaat braaf zitten, Nino staat weer, want die heeft het koekje gezien en wil ook.
Ogen gericht op Nino:" Nino down". Nino gaat weer down, ondertussen smeert Nulay hem weer. Nulay weer invangen, Toosje ligt nog op de plek.Nulay gevangen, aan zijn halsband naar Toosje slepen is Nino is in geen velden of wegen meer te bekennen.
Nulay loslaten, want die blijft toch niet zitten, Nino zoeken.
Nino gevonden, aan de riem van Toos vastbinden, op zoek gaan naar Nulay, die ondertussen ergens in de prutsloot zit. Nulay erbij halen. Nulay laten zitten. Nino en Nulay met een strakke blik aankijken, dreigend zeggen: "En blijf".
Voorzichtig een stap achteruit, camera moet al klaarliggen in mijn hand, want als ik die nog uit mijn zak moet pakken, denken de reuen dat ik iets lekkers pak en stuiven ze weer overeind.
Camera in de richting gokken van de honden, snel foto's schieten. éen verkeerde beweging en de reuen zijn weer pleite.
Toosje moet ik echt vertellen dat de foto sessie is afgelopen en dat ze weer lekker mag snuffelen.
IS WEL HEEL ERG VEEL MOEITE VOOR EEN STOMME FOTO!!!
Maar ik geef de moed niet op, ooit gaan ze op afstand op commando naast elkaar liggen, kan ik relaxed prachtige foto's schieten en komen ze pas weer overeind als ik het zeg.
( Hoe komt het toch dat ik er zelf niet zo in geloof