Die krengen luisteren niet

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Die krengen luisteren niet

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Want dat zijn niet mijn woorden , maar de woorden van een meneer die ik vandaag tijdens de wandeling tegenkwam met zijn hond. Losloop gebied, zijn hond los, die van mij ook. Zijn hond ( ook een reu )rook blijkbaar lekker, want de reutjes gingen er met de neus in de wind achterna. Aangezien ze verder niet opdringerig waren liet ik ze gewoon gaan. Ik weet uit ervaring dat ze binnen de kortste keren weer terug zijn, dus mooi laten lopen.
"Jaaaaaa" zegt die man plotseling tegen mij. " Die krengen van u luisteren niet" :? Luisteren niet?? Ik had helemaal niets gezegd, maar liep gewoon te banjeren.
"Neem er dan ook gewoon drie, alsof het nog niet erg genoeg is als één er niet luistert."
Ik denk nog, wat heeft die vent toch, wil die ruzie maken of zo, dus ik zei nog steeds niks.
Ondertussen waren mijn drietal al lang weer iets anders aan het doen, aan het snuffelen ergens in de bosjes -- mag het :confused:
" Ik heb wel zo'n hekel aan mensen , die een hond nemen en er de ballen verstand van hebben" vervolgde de aardige meneer zijn relaas.
Ik dacht, ga nog ff zo door, was wel benieuwd wat hij nog meer in petto had.
"Een gevaar voor de samenleving" kwam het , niet kort daarna.
Toen was mijn lontje op."Heb hem even vuil aangekeken en gevraagd wat hij nou eigenlijk wilde"."Niets , zei hij , "Ik heb toch al gezegd, die krengen luisteren niet".
"Man , zei ik, " waar moeten ze dan naar luisteren ,ik heb toch helemaal niets gezegd!! Langzaam kwam hij mij de strot uit eerlijk gezegd. Zijn hond zat braaf naast hem ondertussen, dat weer wel.
"Wedden dat , als u ze roept, ze niet komen?? , zei hij.
"Ik roep ze haast nooit" zei ik weer. " Ik weet wel waarom..." zei de man "omdat ze toch niet luisteren.
" Nee" zei ik .... ondertussen een schietgebedje zeggend, terwijl ik mijn fluitje pakte.
"Ik roep ze bijna nooit, omdat ik ze fluit".
Toen ik dat gezegd had, liet ik het fluitje horen. Als door drie horzels gestoken, kwamen een bruine, een blonde en een zwarte hond aanrennen en precies voor mij gingen ze alledrie zitten.:pfffff:
( Mijn schietgebedje had gelukkig Ons Lieve Heer bereikt :cool: )
Meneer zei niets meer, maar ik wel:" He, wat jammer nou dat we niet gewed hebben, want ik denk dat ik de weddenschap gewonnen zou hebben. Goedemiddag".
Stiekem had ik mijn hand in mijn linker zak gedaan en een beetje heen en weer gerommeld.
En naar dat gebaar en geluidje :twisted: luisteren ze echt supergoed. 3 hondjes keurig naast ( kijkend naar mij ( nou ja, kijkend naar mijn jaszak :D ) liepen keurig naast tot we de bocht om waren.
Ik heb ze alledrie platgeknuffeld. :verliefd1:

Ach, soms, heel soms, luisteren ze toch wel een beetje. :wink:
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

:lol: :twisted: :lol: Geweldig verhaal!! Wat een bijdehand die man. Goed dat je zo cool bleef! En je hondjes hebben het ook weer prima gedaan!! :klasse:
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

:lol: Dit soort gesprekken... daar moeten we toch met z'n allen eens een bundel van maken! :D

Fijn dat ze op zo'n moment zich van hun beste kant laten zien :)

Waar ik nog benieuwd naar ben... Wat voor hond (ras) had die meneer zelf?
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Legend Hessel
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Legend Hessel »

hahaha, je weet het altijd zo levendig te schrijven dat ik het haast het gevoel heb er zelf bij te zijn geweest! Wat een knapperds heb je toch...
Groetjes Bert en Marjolein
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

:lol: :lol: ik had er wel bij willen zijn 8)
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

haha de vrolijke drieling flikt ut weer :applaus:
al me kinders uitgevlogen
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

speurneus carola schreef:haha de vrolijke drieling flikt ut weer :applaus:
Meer geluk dan verstand hoor Carola :roll: :lol:
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Pandora schreef::lol: Dit soort gesprekken... daar moeten we toch met z'n allen eens een bundel van maken! :D

Fijn dat ze op zo'n moment zich van hun beste kant laten zien :)

Waar ik nog benieuwd naar ben... Wat voor hond (ras) had die meneer zelf?
Die meneer had een hele brave ( bastaard) herder.
willie

Ongelezen bericht door willie »

Super dat je die man even met z'n mond vol tanden hebt laten staan :D

Maarre, zo'n fluitje werkt dus wel? Ik loop steeds maar zelf te fluiten, maar ja dat is ook zo wat. Wat voor soort fluitje gebruik jij? Ik zag namelijk in de dierenwinkel dat ze van die fluitjes hebben die alleen honden horen (hele hoge frequentie) maar ook 'gewone' fluitjes.
Ben 's benieuwd want ik zit er zelf ook aan te denken.
Joni

Ongelezen bericht door Joni »

Vreselijk zulke mensen! :evil:
Ze lopen geen gevaar voor de samenleving, maar wel voor zichzelf.. :twisted:
Super dat je honden het zo geweldig deden joh!!
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

willie schreef:Super dat je die man even met z'n mond vol tanden hebt laten staan :D

Maarre, zo'n fluitje werkt dus wel? Ik loop steeds maar zelf te fluiten, maar ja dat is ook zo wat. Wat voor soort fluitje gebruik jij? Ik zag namelijk in de dierenwinkel dat ze van die fluitjes hebben die alleen honden horen (hele hoge frequentie) maar ook 'gewone' fluitjes.
Ben 's benieuwd want ik zit er zelf ook aan te denken.
Gewoon fluitje ,wat jezelf ook kunt horen. Ik heb een heel normaal jachtfluitje.
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

O, wat een geweldig verhaal weer! Zie het helemaal voor me....
:zwartpootje: Bubbles (Real Mystery of the Dutch Highlands)
5-11-2001 overleden 26-1-2016
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Geweldig; je hebt die man eens flink op z'n nummer gezet!

Zelf HAAT maar ook echt HAAT ik loslopende honden die gewoon echt niet luisteren of waarvan de eigenaars zelfs nergens zijn te bespeuren! Hier in de contreien heb je veel landelijke weggetjes en blijkbaar vinden mensen (meestal van boerderijen) het normaal om hun hond hun erf te laten bewaken. Maar die honden deinzen er niet voor terug de straat over te steken, aan Olly's tuig te sleuren en op haar te rijden @ WORK!

Gewoon echt om knettergek van te worden!!!

Gisteren een auto doen stoppen, en gevraagd om uit te stappen en de eigenaar van die 2 mormels op te gaan zoeken die Olly maar bleven lastigvallen.

Het is in die situatie niet makkelijk om rustig en beheerst te blijven, iets wat mijn hond nodig heeft, omdat ze enorm gevoelig is en snel schrik pakt ... Ze dook nu al gans ineen. Gelukkig nadien wel weer hersteld. Van de baasjes van die honden geen spoor te vinden ... De automobilist had die woefjes wel weggejaagd maar oh wat was ik boos :evil:
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Geweldig!!!! :lol: :lol:
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Alice van Ginkel »

Geweldig dit verhaal!! I kill me!!! :D :D :D

Wat een kwal die vent, ik had zijn kop wel willen zien en die drie koppies van de scheetjes van jou.

Geef ze maar een knuffel van mij en een fijn weekend.
Liefs Alice.
Afbeelding
Plaats reactie