Hoe doen jullie dat?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Linnie

Hoe doen jullie dat?

Ongelezen bericht door Linnie »

Hoii sinds twee dagen zit ik op dit forum! Mijn vriend en ik staan op de lijst bij Kawoeper Hoeve voor een pupje :verliefd1:

Ik heb een vraagje over autorijden. Wij hebben een best kleine auto, Toyota Aygo. Dit ook nog eens maar 3-deurs haha.. echt een klein bakkie. Maar als we strakjes de pup hebben, gaan we natuurlijk met hem autorijden. Als puppy kan hij makkelijk op de achterbank gezet worden in een autotuigje voor honden, maar als volwassen hond wordt het denk ik toch lastig om hem daar relaxt te laten liggen :confused: . We zaten er dan over te denken om hem op de passagiersstoel te laten zitten in zn gordel en één van ons dan maar op de achterbank (dat zal eruit zien... :D )
Ik was benieuwd of er mensen zijn met hetzelfde probleem én hopelijk mensen met een oplossing ;)
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Kan hij niet "gewoon" in de kofferbak?
Ik heb een twingo, ook niet echt groot, maar er passen toch makkelijk twee volwassen honden in de kofferbak.
Je kunt ook altijd nog de achterbank als je die toch niet gebruikt neerklappen zodat er meer ruimte is.
Maar als er regelmatig op de achterbank gezeten wordt is dat misschien niet handig. Volwassen hond op de achterbank in de gordel kan trouwens ook best. :wink:
Veel plezier van jullie toekomstige labje.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Olly zit meestal op het voetenmatje tussen mijn benen:

Afbeelding

In de nieuwe auto zal ze wel in een open koffer kunnen, jeuj!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Linnie

Hoi Boukje, de kofferbak in een Aygo is echt 'formaat 2 boodschappentassen' :? haha Ik vraag me af of dat past, wel te proberen natuurlijk. Die achterbank platklappen is wel een goeie :) thanks!

Hoi Miske, aaagggghhh wat een lieve foto :)!! Ja zo bij je voeten kan natuurlijk ook, maar voor een ritje Frankrijk ofzo wil ik dat ie ook kan liggen en slapen ;)
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Linnie schreef:Hoi Boukje, de kofferbak in een Aygo is echt 'formaat 2 boodschappentassen' :? haha Ik vraag me af of dat past, wel te proberen natuurlijk. Die achterbank platklappen is wel een goeie :) thanks!

Hoi Miske, aaagggghhh wat een lieve foto :)!! Ja zo bij je voeten kan natuurlijk ook, maar voor een ritje Frankrijk ofzo wil ik dat ie ook kan liggen en slapen ;)
Oh dat is wel erg klein inderdaad....
Maar achterbank wegklappen geeft vaak een hoop ruimte.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Linnie schreef: voeten kan natuurlijk ook, maar voor een ritje Frankrijk ofzo wil ik dat ie ook kan liggen en slapen ;)
Ja, ik heb wel geluk met Olly, een klein formaat is dat, die kan tussen mijn benen ook draaien en liggen als ze wil. Maar inderdaad; misschien vind je iets met die achterbank; I hope so!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Linnie

Inderdaad Boukje, ik ga eens kijken of dat ook een ligplek is voor een hond en niet een omgeklapte bank in een hoek van 60 graden ofzo ;)

Ik hoop het ook Miske, zal vast wel goedkomen. Vind het zo handig dat je op dit forum snel antwoord krijgt én bruikbare tips!!
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door donna »

Ik heb een Fiesta, Donna zit of in de kofferbak of in een tuig op de achterbank en mijn fiestaatje is ook driedeurs. We hebben jaren geleden een paar maanden alleen een Daihatsu Cuore gehad, omdat de andere auto sneller verkocht was dan we dachten en onze nieuwe auto er nog niet was. Met twee volwassenen en twee grote pubers op de achterbank en een grote labrador tussen in. We hadden wel vaak bekijks op de snelweg, maar er gaan veel haringen in een ton. Wees blij dat je rijdt en een labje past zich altijd aan.
duo penotti

Ongelezen bericht door duo penotti »

Hier een klein autootje, 3 deurs maar mijn 3 honden (2 labradors en 1 beagle) zitten/liggen/hangen gewoon op de achterbank hoor. Ze hebben plek zat, ook voor langere autoritten, elks een gordel aan en ze liggen alle 3 best comfortabel naast elkaar, elkaar gebruikend als kopsteun. Ik leg niet graag de zetel plat omdat ik ze dan niet kan vastmaken en ook omdat ze dan (in mijn auto) heel hoog komen te zitten waarvan ik het idee krijg dat als ik rem ze dan over me heen door de voorruit zullen vliegen. Ik zie niet in dat 1 hond een probleem zou kunnen zijn hoor.
Linnie

Hoi Donna! Hahahahhaa ik zie het helemaal voor me :) Lekker knus in ieder geval! Ja mij maakt het ook niet uit dat het krap is, ik ben inderdaad heel blij met mn kleine kar ;) Fijn om te horen dat het met jouw 3deurs ook gewoon gaat. Ik heb nog nooit een hond gehad, dus weet niet hoe 'makkelijk' dat soort dingen gaan.
Linnie

Hoi duo penotti :)
Kijk, nog een goed bericht! Nou het moet geen probleem worden als ik het zo hoor!! Jeetje ik dacht; nou dat wordt nog lastig, moet ik straks mn geliefde auto inruilen voor een grote station, maar gelukkig kan ik in mn aygo blijven rijden ;)
Trouwens, heel mooi verhaal over Coco. Heb het net gelezen. Echt hartverwarmend :verliefd1:
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sascha »

Onze Aygo heeft in mijn zoon zijn (hoe kan het ook anders) Aygo meer ruimte voorin tussen de benen van de passagier dan bij ons in de Corolla Verso. Als hij alleen met een van de honden op stap gaat, gaan ze in een EU goedgekeurd "tuigje" in de gordel op de achterbank. Daar kunnen ze dan gewoon normaal op liggen en vinden ze dus helemaal niet erg.

Let er wel op dat als je de hond tussen de benen van de passagier meeneemt dat je eigenlijk de passagiersairbag uit moet schakelen anders heeft je hond een gebroken nek als ie af gaat, maar dan heeft de passagier weer kans op een grote deuk in zijn voorhoofd... MAW voor korte stukjes bij de passagier voorin, bij langere stukken op de achterbank.
Afbeelding
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

had tot voor kort een Opel Corsa, achterbank plat.....en volgooien met labjes, 6 ging goed. :shock: En rijden maarrrrrrrr ! De dealer wilde het niet geloven en heeft nu een foto in de showroom hangen :D :lol: :D
Waar een wil is is een weg :klasse: Succes!
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
marjolein

Ongelezen bericht door marjolein »

Misschien een idee voor de achterbank om zo'n kleed aan te schaffen die je aan de voor en achtersteunen vast klipst. (soort hang zak) dan heeft de hond meer ruimte dan kan hij/zij relaxt liggen. Ik heb een seat arosa ook een koffer ruimte van niets meestal rij ik er alleen in hoogstend rijd er 1 iemand mee, luna heeft ten alle tijden de achterbank voor zich alleen :)
Mijn vriend heeft een bmw x5 met een grote achter bak.. daar heeft ze helemaal al de ruimte.

Hier een voorbeeldje:
Afbeelding

En een foto van internet geplukt:
Afbeelding

Zo zie jre dat alle ruimte word gebruikt, ook beenruimte je hond kan heerlijk slapen en relaxen zo!
Ik vind het helemaal ideaal ook mijn achterbank blijft gespaard als ik haar byv. mee naar het strand mee neem en ze stapt nat en zanderig de auto in!
Je hebt klitteband gaten waardoor je evt de gordel van het tuigje vast kunt klikken in de gordelhouder.
Marlotte
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marlotte »

Ik heb een peugeot 107 (zelfde als de Aygo dus) en ik klap de achterbank weg als ik Molly meeneem, dan heeft ze namelijk meer dan genoeg ruimte.
Afbeelding
Plaats reactie