Cetjeee schreef:Beste mensen,
Ik zou de hond zelf opvoeden. Ik zou naar de hondenschool gaan maar dat is waarschijnlijk maar een steun bij de opvoeding. Ik zou de pup wel aankopen in het begin van de grote vakantie, zodanig dat ik twee maanden tijd heb om de pup al een deel op te voeden. De hond zou van 8 uur 's morgens tot 13 uur 's middags alleen zitten. Dat is 5 uur dat de hond alleen is.
Mvg,
Cédric
Cédric,
Je zegt hier een aantal verstandige dingen. Ik denk inderdaad dat je zeker de eerste twee maanden bij je pup moet zijn, om hem voldoende eerste opvoeidng te geven. Een hondenschool kan je daarbij goed helpen.
Wat ik denk, dat je zou moeten doen, is vragen hoe je moeder er tegenover staat. Want een hond hebben is geweldig, zeker in het begin. Ik heb een dochter in jouw leeftijd (jaja, ouwe man

), en ik weet dat sommige dingen heel snel kunnen vervelen op die leeftijd. Straks komt er uitgaan, een vriendinnetje en wie weet wat nog meer je aandacht gaat opeisen. En dan moet er nog steeds iemand zijn, die jouw hondje wil blijven opvoeden (dat is een levenslange taak, lees het forum maar).
En misschien wat dichterbij in de tijd: als je na de vakantie weer op school zit, kan en wil je moeder je hondje dan tijd en aandacht geven (en da's meer dan een kwartiertje uitlaten)?
Is het overigens jullie eerste hond, of hebben jullie al erder honden gehad?
Je klinkt als een redelijk verstandige knul, maar ik zou er niet aan beginnen, als je er echt helemaal alleen voor staat. Ik heb het mijn moeder ook altijd heel kwalijk genomen, dat ik als kind geen hondje mocht. Ik begrijp nu pas waarom het niet kon: ze stond er niet achter...
Neem geen overhaaste beslissingen, overleg goed met je moeder!
Succes met je beslissing,
Cor