Uitlaten of eerst eten?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Uitlaten of eerst eten?

Ongelezen bericht door dinodap »

Van pup af aan wordt aangeraden om 'direct' na o.a. het eten zijn behoefte even te laten doen.
Nu is Joep inmiddels bijna 7 maanden en geef ik hem eerst eten, half uur rust en daarna uit laten.
Ben benieuwd of jullie dat ook zo doen of dat jullie bij het opstaan eerst uitlaten en daarna pas eten geven?
En hoelaat is jullie laatste ronde, hoelaat de eerste ronde?
Pfff wat een vragen he?
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Het is beter om ze niet na het eten uit te laten ivm volle maag en kans op maagtorsie dan.
Ik wandel dus altijd VOOR het eten. Bij thuiskomst krijgt ze hier haar ontbijt of avondeten :wink:
En na het eten minstens een uur niks doen en het eten laten zakken.
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door michelle »

ook fleur krijgt altijd eten nadat zij is uitgelaten.
kan ze daarna lekker uitrusten :)
Afbeelding
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

Hier gaan zij eerst naar buiten en daarna krijgen ze hun eten. De eerste ronde is verschillend, doordeweeks is dat meestal rond half 7 smorgens en savonds is de laatste ronde ongeveer om 22.00 uur.
In het weekend gaan zij smorgens later uit.
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Kay (volwassen) gaat voor zijn eten naar buiten voor een wandeling en Daan (pup) die gaat voor zijn eten naar buiten en na het eten til ik hem naar het veld en dan mag die nog even plassen/poepen en dan mag hij de bench in om uit te buiken 8)

Oh de eerste ronde is hier doordeweeks tussen 6 en 7 uur en de laatste verschilt nogal (ligt eraan of mijn man in slaap valt op de bank of niet hihi)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Je kan inderdaad beter eerst Joep uitlaten en dan eten geven, dit i.v.m een maagkanteling. Bij een pup is dat anders, want die kan je inderdaad na het eten nog even laten plassen.
Wij laten Buddy om rond een uur of 10 voor het laatst uit en 's morgens om 7 uur weer en als we vrij zijn rond een uur of half 9.
En je mag altijd alles vragen :wink:
Groetjes Lisanne
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door dinodap »

Ik laat hem na zijn ontbijt en diner :D wel altijd een half uur rusten (dat is toch de tijd die ertussen moet zitten?)
Lui mens ben ik dan eigenlijk, want ik wil er naartoe dat hij s'ochtends pas om 8.45u wordt uitgelaten (als hij iets ouder is dan). Is niet echt lui, nou ja in het weekend wel dan, maar doordeweeks kan ik dan eerst mijn kleine kinderen het ochtendritueel laten doen en naar school brengen zodat ik om 8.45u ALLE tijd voor Joep heb om hem uit te laten.
Ik kan mijn kleine kinderen (3 en 5 jr) niet alleen thuis laten vandaar. Ik zet ze nu even voor de kindertv en sjees om 8u dan zelf even met Joep naar voor waar hij snel zijn behoefte moet doen, snel weer terug naar kids, geef hem eten, breng kind naar school, terug naar huis waarna ik Joep om 8.45u lekker relaxed uitlaat.
Hahaha kunnen jullie me nog volgen?
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

ik doe het afwisselend, maar ik wacht nadat hij gegeten heeft sowieso een uur voordat ik hem uitlaat :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Das niet lui hoor.. en ook zeker haalbaar :wink:

Kay wordt hier soms pas om 10 uur uitgelaten in het weekend :oops:
Nu met Daan erbij is het even niet anders en staat een van ons gewoon tussen 6 en 7 beneden maar ook die leert tzt wel dat in de weekenden niemand om 6 uur beneden staat 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Hier krijgen ze áltijd voor de grote uitlaatronde hun eten. De grote uitlaatronde is om een uur of 10, eten krijgen ze om 7 uur 's ochtends, zowel in het weekend als door de weeks (ochtendmens he 8) )
De reden is simpel: Juna werkt beter als ze gegeten heeft en heeft daarnaast dan geen behoefte om buiten de gaan snaaien bij de gewone losloopwandeling. Voor een wedstrijd krijgt ze dan ook altijd een gewone grote maaltijd, en dan een uur of 2 daarna loop ik de wedstrijd, of wordt er gewandeld of getraind.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Bommel krijgt na de ochtendwandeling zijn ontbijt :D dat is meestal rond 6.30.
en rond 17.30 laat ik hem uit, dan eet hij daarna gaat ie altijd slapen om 2230 of later zijn laatste grote wandeling :lol:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Hier ook eerst uitlaten en dan pas eten geven, en ik wacht meestal 1,5 à 2u tot na het eten alvorens weer actie te ondernemen.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Joppe

Ongelezen bericht door Joppe »

Joppe ( 8 maand) krijgt door de weeks om 07.30 eten nadat hij even snel buiten beplast en gepoept heeft ( 5 minuten)alleen op zondag vaak een uurtje later.
Om een uur of half 10, 10 uur ga ik dan een eind met hem lopen, nadat de kids de deur uit zijn, de was draait ect. ect.
Is hij lekker uitgebuikt, en is hij ook minder vreterig dan wanneer ik ga lopen voordat hij eten heeft gehad.
Joppe krijgt nog 3 maal daags, maar komende week gaan we afbouwen naar 2 maal daags.
's Middags eerst eten, ongeveer uur later weer lange wandeling, en 's avonds lopen we eerst een eind, en dan krijgt hij rond 19 uur zijn laatste maaltijd.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Miske schreef:Hier ook eerst uitlaten en dan pas eten geven, en ik wacht meestal 1,5 à 2u tot na het eten alvorens weer actie te ondernemen.
Hier hetzelfde 8)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Juno
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Juno »

Ik denk dat je het al helemaal goed doet: je gaat eerst even goten (= snel plassen en poepen, hier doen ze dat in de goot maar je kunt ook even naar een veldje lopen), daarna krijgt hij eten en nadat de kids weggewerkt zijn en het eten bij Joep is gezakt, heb je alle tijd en aandacht voor een echte wandeling.
Groetjes, Milou
Plaats reactie