Wij wonen in een drive-inn woning. Dat betekent dat de keuken en tuin gewoon beneden zijn maar de woonkamer is te bereiken met een trap. Omdat wij onze pup geen trap laten lopen het eerste jaar gaan wij 'm tillen. Maar wat weegt een reu tegen zijn eerste levensjaar? Ik zelf kan wel tot 20 kilo tillen, mijn vriend 30 kilo.
En hoe moet je 'm tillen?
Als het op een gegeven moment te zwaar wordt, wordt het bivakeren in de keuken voor ons. Op zich geen probleem, het is een woonkeuken gelukkig
Mexx woog 31kg met 1jaar, maar Bear daar in tegen weegt 40kg met 1jaar. Volgens mij woog hij al rond de 30kg toen hij 6maanden was.
Het verschilt dus heel erg in de bouw van je hond.
En hoe te tillen, hand tussen de voorpoten en hand onder de kont. Bearke springt dan vanzelf in je armen. Mexx blijft gewoon staan.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994 Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007 Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009 JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
ZO hahaha Bear is een echte beer dus Maar 40 kilo zou ons denk niet meer lukken en dat wordt ook te gevaarlijk.
Ja het is lastig te zeggen natuurlijk van tevoren, maar ik had echt gewoon GEEN idee en met surfen op internet kwam ik ook helemaal niet verder.
Je manier van tillen klinkt wel goed, ik wist niet dat je een hond ook zo op kon tillen, zo pak ik mn katten ook op
Hier nog zo'n "beer" Noah woog met 6 maanden ook 31 kilo, hij is nu 9 maanden en ik weet eigenlijk niet hoeveel hij nu weegt maar in ieder geval zwaarder dan 3 maanden terug
Noah
Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
dinodap schreef:Bij Animal Planet zie ik altijd dat ze tillen met een hand tussen voorpoten en de andere hand voor de achterpoten.
Klopt zo kan je ze ook tillen, dan stribbelen ze vaak niet tegen
Het is dan een hand/arm tussen de voorpoten en een arm onder de buik door voor de achterpoten..... (snap je het nog )
Noah
dinodap schreef:Bij Animal Planet zie ik altijd dat ze tillen met een hand tussen voorpoten en de andere hand voor de achterpoten.
Het is dan een hand/arm tussen de voorpoten en een arm onder de buik door voor de achterpoten..... (snap je het nog )
Hmmmm is dat dan met één arm vanaf de voorkant onder de voorpoten door??
Ja klopt zoals Sharon het dus beschrijft til ik hem. Joep is nu bijna 7 maanden maar hij ligt nu te slapen, als hij straks wakker is zal ik even de weegschaal tevoorschijn toveren want ik denk dat hij gemiddeld is qua gewicht. (niet qua ondeugende streken daar steekt ie met kop en schouders bovenuit hahaha)
Ik ben benieuwd wat Joep weegt! Aghhh en ondeugend is toch juist leuk (of ben ik nu heel naief ).. Jullie hebben tenminste allemaal al een lab, ik niet
Miske schreef:Dat zal inderdaad echt van het type hond afhangen hoor; er zijn ook wel "lichtgewichten" .
Ik heb de moederhond gezien en niet dat die heel enorm was, maar geen klein meisje, en die vaderhond aan de foto's te zien best een beer. Dit belooft óf spierballen voor mij óf een paar maanden in de keuken op een keukenstoel zitten
Hmmmm is dat dan met één arm vanaf de voorkant onder de voorpoten door??
Je doet zeg maar een hand/arm vanaf de voorkant tussen de voorpoten door, dus niet er achterlangs maar echt er tussendoor. (zodat zijn borts rust op je arm)
Dan met je andere arm onder de buik langs en dan voor de achterpoten en zo til je hem/haar op.
Noah
Je doet zeg maar een hand/arm vanaf de voorkant tussen de voorpoten door, dus niet er achterlangs maar echt er tussendoor. (zodat zijn borts rust op je arm)
Dan met je andere arm onder de buik langs en dan voor de achterpoten en zo til je hem/haar op.