Ervaring kennel van het diepe zuiden

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Gerrie

Ervaring kennel van het diepe zuiden

Ongelezen bericht door Gerrie »

Ik ben al een hele tijd aan het overwegen een hondje in huis te halen en dan natuurlijk een labrador. Nadat ik de voors en tegens heb afgewogen, ben ik op zoek gegaan naar fokkers in de regio zuid-limburg. Ik kwam uiteindelijk uit bij kennel Van het diepe Zuiden in Kerkrade die nu net een nestje hebben. Heeft 1 van jullie ervaring met dit kennel? Met andere woorden: is het een vertrouwd adres om een labje te kopen?
Mariska&Noa

Ongelezen bericht door Mariska&Noa »

Ik kan je Smallville's Empress (ook uit Kerkrade) meer dan van harte aanbevelen. Wij hebben daar onze pup vandaan en zijn meer dan zeer tevreden! Mocht er ooit een tweede komen, dan zeker van bij hen!

http://www.smallvillesempresslabradors.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Becky&Nero

Ongelezen bericht door Becky&Nero »

Nero komt daar vandaan.
Ga helemaal met Mariska mee, bij Diana van Smallville's empress heb je een super adres! :)
Zodra hier een 2de labje komt, klop ik bij Diana aan. 8)
SE-Labradors
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door SE-Labradors »

Ik ken de kennel ja, maar geef verder er geen commetaar erop.
Wat ik wel kan zeggen aan jullie is... willen jullie een verantwoorde puppy met stamboom?
En heeft dit nestje nu wel stamboom voor de afwisseling wat aangeboden word, ik zie verder geen info over wie de vader en de moeder is?
http://vanhetdiepezuiden.moerstaal.nl/

nieuwe site gevonden:
http://www.uw-labradorkennel.nl/
Afbeelding
AfbeeldingEmpress Of Brownbank Cottage - Kruimel/Empie
AfbeeldingSmallville's Empress Can It Be Love - Chayenne
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Ik ken die kennel van het diepe zuiden niet, ben ook geen expert, maar als ik jouw was zou ik wel voor een pup met stamboom gaan van een erkende fokker aangesloten bij de NLV. (die ene website is zo goed als leeg, en de andere heeft geen pupinfo of de website laad bij mij niet)

Erkende fokkers aangesloten bij de NLV steken veel tijd en geld in om zo verantwoord mogelijk gezonde labradors te fokken, en dat is wel belangrijk niet alleen voor jou maar ook voor het ras.

Ik zou sowieso eens gaan kennismaken met meerdere fokkers om te kijken of het klikt. Vond ik persoonlijk erg fijn, dan krijg je ook een beetje een beeld van de fokker en hun honden.
Gerrie

Bedankt voor de reacties allemaal. Het nestje wordt inderdaad zonder stamboom verkocht, vandaar mijn vraagtekens hierbij. Aangezien ik nooit eerder een hond heb gekocht en dus ook geen ervaring met fokkers en dergelijke heb, wilde ik deze vraag graag hier even neerleggen.
Gerrie

Nog een toevoeging. Becky, jij geeft wel aan hier ook een lab gekocht te hebben, ook zonder stamboom, zie ik. Mag ik vragen wat de reden is dat je nu naar een ander zou gaan?
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Sluit me aan bij de rest eigenlijk... Onze hond heeft overigens ook geen stamboom maar we kenden de mensen goed en dat scheelde anders hadden wij het niet gedaan..

Op de site kan ik ook nergens info vinden????
Becky&Nero

Ongelezen bericht door Becky&Nero »

Gerrie schreef:Nog een toevoeging. Becky, jij geeft wel aan hier ook een lab gekocht te hebben, ook zonder stamboom, zie ik. Mag ik vragen wat de reden is dat je nu naar een ander zou gaan?
Ik heb een fout gemaakt, ik heb me er destijds niet in verdiept.
Ik zag een nestje op marktplaats staan en was verkocht, zoals het al veel anderen voor mij is gebeurt.Ik hou van Nero met heel mijn hart, ik heb voor hem gekozen met alle voor en tegens.
Maar in die tijd was het, ik wou een hond en nu meteen.Ik wist wel wat een hond voor verantwoordelijkheid met zich mee bracht, maar de aanschaf ervan met of zonder stamboom had ik dus geen verstand van.Maargoed hij is er nu, en ik draag alle verantwoordelijkheid voor hem.Nero was nogal moeilijk toen hij jonger ( puberteit ) was, en ik begon steeds meer en meer te lezen.
Mijn intresse in het ras werd steeds groter.Ik vind dat het ras verbetert moet worden en niet vermeerdert.
Als je tijdje mee leest op het forum, dan zie je hoeveel tijd, energie en vooral liefde er door ''goeie'' fokkers erin word gestoken.
Maar als ik nu voor 2de ga, dan ga ik naar een fokker waar ik me goed bij voel.En die vooral ( zoals AnP ookal zij ) zo verantwoord mogelijk gezonde labradors fokt, en vooral alle liefde, tijd, energie erin stopt.
Ik hoop dat ik nu alles heb, want ben er niet echt goed in om dat te typen wat ik denk, of wil zeggen :confused: . Ik vergeet altijd de helft. :oops:
Cor
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cor »

De meeste redenen zijn hier al gemeld, waarom je hier niet zou moeten kopen. Ik wil er nog eentje aan toevoegen: uitbuiting van de moederhond. Een teefje mag wettelijk maar vijf nestjes in haar leven hebben. De enige manier om dat te controleren, is via de stambomen.
Naast het leed van een teefje, is er ook de gezondheid van de pups: ik denk niet dat die er na het zoveelste nest beter op wordt. En je weet nu eenmaal niet of dit het eerste of het achtste nest is...

Kom eens kijken op de Labrador-fokkers Startpagina kijken. Dan zul je zin dat er best wel veel plekken zijn in Limburg, waar je wel betrouwbaar een pup kunt kopen...
:!:
Labrador Startpagina, alles op een rijtje!
balou060308

Ongelezen bericht door balou060308 »

weet nog een goeie van het heasdal in landgraaf zit hier op het forum met gebruikers naam brigitte064
Gerrie

Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Hieruit blijkt dat mijn intuïtie toch gelijk had en dat ik naar een ander persoon moet gaan. Ik zal even kort proberen mijn verhaal neer te zetten: Ik wil al een tijdje een hondje en zag dat 'van het diepe zuiden' een nestje verwachtte.

Ik heb toen met hen gebeld om informatie in te winnen en eerlijk is eerlijk: de vrouw aan de telefoon klonk heel betrokken, vriendelijk en begaan met haar honden. Ze beantwoordde al mijn vragen en gaf aan dat de pups 800 euro zouden kosten, incl inentingen, stamboom enz.

Ik heb toen via mail gevraagd me op de hoogte te houden en kreeg een mailtje toen het nest geboren was. Toevallig ben ik die avond ook nog even op marktplaats gaan kijken en daar trof ik haar advertentie aan (met precies hetzelfde aantal mannetjes/ vrouwtjes en zwart/bruin en haar telefoonnummer. Alleen hier stonden ze voor 500,-........

Ik heb toen nog een keer met dit kennel gebeld en mevrouw legde me uit dat ze voor dit nest inderdaad geen stamboom aan had gevraagd, omdat ze er geen zelf ging houden om mee verder te fokken. Haar ervaring was dat mensen niet erg geinteresseerd waren in stamboom en dat ze zonder stamboom de puppy's sneller verkocht....

Aangezien ik me wel al een half jaar aan het inlezen, voorbereiden enz. ben, kreeg ik een beetje vreemd gevoel bij dit verhaal, vandaar dat ik de vraag hier op het forum neerlegde. Bedankt voor jullie reacties en tips. Ik zal hier zeker iets mee doen!
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

balou060308 schreef:weet nog een goeie van het heasdal in landgraaf zit hier op het forum met gebruikers naam brigitte064
Die krijgt de eerste 2 jaar zeker geen nestje meer :wink:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Gerrie schreef:Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Hieruit blijkt dat mijn intuïtie toch gelijk had en dat ik naar een ander persoon moet gaan. Ik zal even kort proberen mijn verhaal neer te zetten: Ik wil al een tijdje een hondje en zag dat 'van het diepe zuiden' een nestje verwachtte.

Ik heb toen met hen gebeld om informatie in te winnen en eerlijk is eerlijk: de vrouw aan de telefoon klonk heel betrokken, vriendelijk en begaan met haar honden. Ze beantwoordde al mijn vragen en gaf aan dat de pups 800 euro zouden kosten, incl inentingen, stamboom enz.

Ik heb toen via mail gevraagd me op de hoogte te houden en kreeg een mailtje toen het nest geboren was. Toevallig ben ik die avond ook nog even op marktplaats gaan kijken en daar trof ik haar advertentie aan (met precies hetzelfde aantal mannetjes/ vrouwtjes en zwart/bruin en haar telefoonnummer. Alleen hier stonden ze voor 500,-........

Ik heb toen nog een keer met dit kennel gebeld en mevrouw legde me uit dat ze voor dit nest inderdaad geen stamboom aan had gevraagd, omdat ze er geen zelf ging houden om mee verder te fokken. Haar ervaring was dat mensen niet erg geinteresseerd waren in stamboom en dat ze zonder stamboom de puppy's sneller verkocht....

Aangezien ik me wel al een half jaar aan het inlezen, voorbereiden enz. ben, kreeg ik een beetje vreemd gevoel bij dit verhaal, vandaar dat ik de vraag hier op het forum neerlegde. Bedankt voor jullie reacties en tips. Ik zal hier zeker iets mee doen!
Goed dat je je gevoel volgt en navraag doet.
Kijk goed rond naar fokkers die je aanspreken, ook als ze niet om de hoek zijn....een hondje bij een goede fokker vandaan is de reis wel waard 8)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

Gerrie schreef:Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Hieruit blijkt dat mijn intuïtie toch gelijk had en dat ik naar een ander persoon moet gaan. Ik zal even kort proberen mijn verhaal neer te zetten: Ik wil al een tijdje een hondje en zag dat 'van het diepe zuiden' een nestje verwachtte.

Dit is dus wat wij zo noemen een zwart nestje, het word niet opgegeven bij de RvB , want als je alles officieel doet mag de teef maar 5 nestjes hebben in haar leven, daar moet ook nog een vastgestelde periode tussen zitten, dus wat doe je dan, je fokt een stamboomloos nestje, je geeft het nestje niet op, heeft je teef volgens de papieren maar 5 nestjes gehad, maar ondertussen zijn er BIJV. ook al 3 stamboomloze nestjes geboren uit diezelfde teef, heeft ze er maar mooi 8 gehad :(
Wees voorzichtig!
De startpagina van Cor is een goed begin, op weg naar een verantwoord gefokte pup.
Succes! :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Plaats reactie