Hoe word ik het allerleukste baasje
-
Saskia
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Hoe word ik het allerleukste baasje
Benco vergeet me soms. Hij doet zo een beetje zijn eigen ding, en keert af en toe weer eens bij me terug.
HOE wordt ik nou het allerleukste baasje dat er maar bestaat.
Koekjes en beloningen erin stoppen doe ik al.
Maar hoe zorg ik dat hij me nooit uit het oog verliest
me altijd in de gaten houdt enzo.
Het is geen wegloper, hij blijft wel bij me in de buurt,
en stiekem houdt hij me wel in de gaten.
Want als ik ergens een paadje insla komt 'ie wel gelijk achter me aan.
Aandachtsoefeningetjes van let op enzo doen we al, en dat gaat best redelijk.
Hoop dat jullie tips of oefeningetjes hebben!
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
-
laika
- Speurneus

doe zo gek als een deur en dan heb je volgens mij wel zijn aandacht op straat kunnen ze denken dat mens is gek laat maar lekker denken
ik heb dat ooit gedaan en zag ze wel kijken maar het had effect
succes en het hoort ook bij zijn leeftijd hoor
ik heb dat ooit gedaan en zag ze wel kijken maar het had effect
succes en het hoort ook bij zijn leeftijd hoor
-
speurneus carola
- Speurneus

-
toscak
- Speurneus

Heb je niet 1 ding wat Benco helemaal geweldig vind? Bij Bob is dat de bal. Ik heb nu al heel lang niet meer losgelopen, dus weet niet of het nog werkt, maar als ik toentertijd de bal in mijn zak had, had Bob ontzettend veel aandacht. Hij deed gewoon zijn ding, vind ik ook prima want hij loopt tenslotte los, maar als ik hem riep kwam hij altijd meteen want misschien komt die bal wel uit de zak
. Eens in de zoveel keer krijgt hij inderdaad eventjes de bal die ik dan een minuut later weer ruil voor een snoepje. Bob blij, ik blij.
Op een gegeven moment ging de bal niet eens meer mee en luisterde Bob gewoon.
Ach aandacht voor de bal of aandacht voor mij, als hij maar komt als ik hem roep
Op een gegeven moment ging de bal niet eens meer mee en luisterde Bob gewoon.
Ach aandacht voor de bal of aandacht voor mij, als hij maar komt als ik hem roep
-
Zeeuwse labjes
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Re: Hoe word ik het allerleukste baasje
Eigenlijk zie ik het probleem niet zoSaskia schreef:Benco vergeet me soms. Hij doet zo een beetje zijn eigen ding, en keert af en toe weer eens bij me terug.
Als ik het goed begrijp luistert hij wel en houdt je ook in de gaten, maar doet hij tijdens de wandeling gewoon zijn eigen ding en is niet zo veel met jou bezig?
Op zich is het voor een hond ook heel erg ontspannend als hij gewoon lekker met je mee kan lopen buiten en ondertussen ruim de gelegenheid krijgt om te snuffelen (als je dat tenminste onder zijn eigen ding verstaat).
Toen mijn teefje bij ons kwam wonen (toen 3 jaar) was ze zo op de bal gericht dat ze bijna niet ontspannen mee kon lopen. Ze liep constant te kijken of de bal niet toevallig net tevoorschijn kwam. Ik vond dat voor haar juist niet zo prettig, omdat ze helemaal niet toekwam aan dat ontspannen snuffelen. Dus ik heb juist specifieke plekken tijdens de wandeling genomen waar de bal standaard uit de jaszak kwam en er dus gebald werd. De rest van de wandeling bleef de bal in de zak en leerde zij te onstpannen
Maar als je de balans wat wilt verschuiven naar meer contact en minder zijn eigen ding doen (het tegenovergestelde dus van wat ik met Saar wilde), dan zijn de tips hierboven prima natuurlijk.
-
rimanime
- Speurneus

Re: Hoe word ik het allerleukste baasje
Als ik het zo lees gaat het zo slecht toch niet ? Mijn honden hoeven als ze "vrij" zijn echt niet continue bij mij te lopen en oogcontact met me te hebben( kan ook niet. Het zijn levende wezens en geen robots). "Vrij is vrij". Je geeft al aan dat als je paadje inslaat Benco achter je aankomt. Hoeveel meer aandacht wil jeSaskia schreef:Benco vergeet me soms. Hij doet zo een beetje zijn eigen ding, en keert af en toe weer eens bij me terug.
Want als ik ergens een paadje insla komt 'ie wel gelijk achter me aan.Aandachtsoefeningetjes van let op enzo doen we al, en dat gaat best redelijk.
Bij oefeningen vraag ik wel volledige aandacht van ze. Dan moet er gewerkt worden

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Els
- Speurneus

Ik zie ook het probleem niet zo. Max doet als hij vrij is echt zn eigen ding. Hij komt af en toe terug maar snuffelt verder veel. Hij is als de dood om mij kwijt te raken, dus hij houd me echt wel in de gaten
.
Probeer het eens met een piepspeeltje als je hem wat dichter in je buurt wilt hebben.
Hier is de bal het tovermiddel
Als extra inzet (voor lastige dagen
) gaat er knakworst of salami mee. Daar doet ie zo ongeveer alles voor..
Probeer het eens met een piepspeeltje als je hem wat dichter in je buurt wilt hebben.
Als extra inzet (voor lastige dagen
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
-
Marieke
- Speurneus

- Contacteer:
Geloof me... Quincy kan tijdens een wandeling helemaal in haar eigen wereld leven.. Eigenlijk iedere wandeling.... Ik weet inmiddels van haar dat zij dit nodig heeft.. Ze heeft dit nodig om zichzelf te kunnen zijn als je snapt wat ik bedoel... Op die momenten verwerkt zij de stressmomenten op een dag of tijdens een wandeling... Ze kan echt opgaan in haar wereld en serieus... Het is echt een andere wereld waarin ze dan is... en dan komt ze weer aanhuppelen en even contact maken met mij...
Het lijkt mij dat iedere hond zijn eigen momenten nodig heeft.. Even wat tijd om echt alleen met zichzelf bezig te zijn..
Quincy houdt me ook dondersgoed in de gaten hoor.. Ze raakt me niet kwijt, als ik roep komt ze en zodra ik aandacht van haar vraag heeft ze dit ook... Dat wil ik ook niet anders...
Het lijkt mij dat iedere hond zijn eigen momenten nodig heeft.. Even wat tijd om echt alleen met zichzelf bezig te zijn..
Quincy houdt me ook dondersgoed in de gaten hoor.. Ze raakt me niet kwijt, als ik roep komt ze en zodra ik aandacht van haar vraag heeft ze dit ook... Dat wil ik ook niet anders...
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje
Quincy
Noortje
-
Joppe
Joppe doet ook zijn eigen ding tijdens het loslopen, maar daar is wat mij betreft het loslopen ook voor. Mag hij lekker rondsnuffelen en rennen.
Als hij aan de riem naast loopt moet hij op me letten, en niet voortdurend van alles lopen zoeken/snuffelen
Maar los is bij mij vrij, en geen oefening of training, en zolang hij komt als ik hem roep vind ik het prima!
(En hij let echt wel op je uit zijn ooghoeken, want als ik uit beeld ben
dan komt hij direct aangedenderd.)
Dus als ik het zo lees: maak er geen probleem van, hij komt toch als je hem roept?
Als hij aan de riem naast loopt moet hij op me letten, en niet voortdurend van alles lopen zoeken/snuffelen
Maar los is bij mij vrij, en geen oefening of training, en zolang hij komt als ik hem roep vind ik het prima!
(En hij let echt wel op je uit zijn ooghoeken, want als ik uit beeld ben
Dus als ik het zo lees: maak er geen probleem van, hij komt toch als je hem roept?
-
Saskia
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Benco komt zeker nog niet elke keer als ik hem roep
Dat kan nog veel beter...
Ook tijdens het aan de riem lopen zou ik graag méér aandacht van hem willen.
Hij houdt me zeker in de gaten,
maar als er een andere hond in de buurt komt wil hij dáár altijd heen (en gaat dan meestal ook
)
In huis gaat hij mij al meer opzoeken, hij ligt nu weer vlakbij me te slapen.
Dat kan nog veel beter...
Ook tijdens het aan de riem lopen zou ik graag méér aandacht van hem willen.
Hij houdt me zeker in de gaten,
maar als er een andere hond in de buurt komt wil hij dáár altijd heen (en gaat dan meestal ook
In huis gaat hij mij al meer opzoeken, hij ligt nu weer vlakbij me te slapen.
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Of het op jouw situatie van toepassing is, weet ik natuurlijk niet, maar allicht heb je iets aan het volgende:
veel mensen proberen (figuurlijk) op de knieën te smeken of hun hond hen alsjeblieft het leukste vindt wat er is op de wereld. Die smeekbedes zijn dan in de vorm van gek doen, balletje, brokje enz.
Ik heb de voorkeur om het om te draaien: smeek mij maar om jou het leukste te vinden op de wereld. Ik ben niet voor niets alfa
Ik negeer dan ook de hond, tot hij uit eigen beweging contact maakt. Of dit nu een herplaatser of een pup is, dat maakt niet heel veel uit. Wel zorg ik ervoor dat ik daarmee begin op een (afgesloten) veilig terrein, waar weinig afleiding van honden/dieren/mensen is. Ik laat de hond lopen, en ga mijn eigen ding doen. Ik "ruik" dus ook aan bomen, bekijk bloemetjes (ga dus door mijn hurken), en bekijk de vogeltjes. Iedere keer als de hond bij mij komt staan en contact maak, bevestig ik dit met iets dat de hond leuk vindt (dat is voor iedere hond anders). In geen geval roep ik, of loop ik achter de hond aan. Dat betekent dus, dat als de hond voorop gaat lopen, ik me omdraai en de andere kant opga. Net zolang tot de hond bij me komt staan "wat gaan we nou doen??"
Naarmate de tijd vordert zul je merken dat de hond steeds meer gericht raakt opjouw intresses: kijkt bij hetzelfde bloemetje, ruikt aan dezelfde boom, slaat hetzelfde paadje in en volgt jouw pad van ontdekking. Dan pas ga ik beginnen met de roedel soms bij me halen: ik roep dus de nieuwkomer, en zodra deze niet komt, loop ik direct weg. Ik roep maar één keer, oftewel de hond krijgt maar één kans. Komt de hond wel, dan staat er een enorme beloning tegenover: voer, spelen én spelletjes met de baas.
Als ook dat helemaal in de hond zit, dan pas wordt het moeilijker en gaan we plekken opzoeken waar meer honden en mensen komen. Ook dan doe ik weer hetzelfde: de hond gaat voorop lopen, ik draai me om. De hond is ergens in geïnteresseerd, ik ben ergens anders in geïnteresseerd. Een andere hond komt eraan, ik loop erlangs, neus eventueel even en loop dan door. Ook dan roep ik mijn hond niet, maar vervolg mijn weg. Als Alfa dienen mijn onderdanen míj in de gaten te houden, niet andersom. Loopt de hond al snel mee? Tja, dan komt natuurlijk weer die ultieme beloning: iets lekkers, spelen en een interactie met mij. Daarnaast stel ik mij ook echt op als alfa: als een andere hond mijn hond onheus bejegend, dan stap ik er direct tussen. Als er een hond bedreigend aankomt, dan ga ik tussen die hond en mijn roedel instaan enz. Als alfa ben je immers de beschermer van de roedel, en de omega dient de alfa ten allen tijde te volgen. Die taak van de omega moet de hond uit vrije wil willen doen, dat betekent dat het zich uit vrije wil onderwerpt aan de alfa en diens bescherming op prijs stelt. Daarom "vraag" ik dus niets
veel mensen proberen (figuurlijk) op de knieën te smeken of hun hond hen alsjeblieft het leukste vindt wat er is op de wereld. Die smeekbedes zijn dan in de vorm van gek doen, balletje, brokje enz.
Ik heb de voorkeur om het om te draaien: smeek mij maar om jou het leukste te vinden op de wereld. Ik ben niet voor niets alfa
Ik negeer dan ook de hond, tot hij uit eigen beweging contact maakt. Of dit nu een herplaatser of een pup is, dat maakt niet heel veel uit. Wel zorg ik ervoor dat ik daarmee begin op een (afgesloten) veilig terrein, waar weinig afleiding van honden/dieren/mensen is. Ik laat de hond lopen, en ga mijn eigen ding doen. Ik "ruik" dus ook aan bomen, bekijk bloemetjes (ga dus door mijn hurken), en bekijk de vogeltjes. Iedere keer als de hond bij mij komt staan en contact maak, bevestig ik dit met iets dat de hond leuk vindt (dat is voor iedere hond anders). In geen geval roep ik, of loop ik achter de hond aan. Dat betekent dus, dat als de hond voorop gaat lopen, ik me omdraai en de andere kant opga. Net zolang tot de hond bij me komt staan "wat gaan we nou doen??"
Naarmate de tijd vordert zul je merken dat de hond steeds meer gericht raakt opjouw intresses: kijkt bij hetzelfde bloemetje, ruikt aan dezelfde boom, slaat hetzelfde paadje in en volgt jouw pad van ontdekking. Dan pas ga ik beginnen met de roedel soms bij me halen: ik roep dus de nieuwkomer, en zodra deze niet komt, loop ik direct weg. Ik roep maar één keer, oftewel de hond krijgt maar één kans. Komt de hond wel, dan staat er een enorme beloning tegenover: voer, spelen én spelletjes met de baas.
Als ook dat helemaal in de hond zit, dan pas wordt het moeilijker en gaan we plekken opzoeken waar meer honden en mensen komen. Ook dan doe ik weer hetzelfde: de hond gaat voorop lopen, ik draai me om. De hond is ergens in geïnteresseerd, ik ben ergens anders in geïnteresseerd. Een andere hond komt eraan, ik loop erlangs, neus eventueel even en loop dan door. Ook dan roep ik mijn hond niet, maar vervolg mijn weg. Als Alfa dienen mijn onderdanen míj in de gaten te houden, niet andersom. Loopt de hond al snel mee? Tja, dan komt natuurlijk weer die ultieme beloning: iets lekkers, spelen en een interactie met mij. Daarnaast stel ik mij ook echt op als alfa: als een andere hond mijn hond onheus bejegend, dan stap ik er direct tussen. Als er een hond bedreigend aankomt, dan ga ik tussen die hond en mijn roedel instaan enz. Als alfa ben je immers de beschermer van de roedel, en de omega dient de alfa ten allen tijde te volgen. Die taak van de omega moet de hond uit vrije wil willen doen, dat betekent dat het zich uit vrije wil onderwerpt aan de alfa en diens bescherming op prijs stelt. Daarom "vraag" ik dus niets

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
Icegirl
-
Joppe
Heel duidelijk verhaal Lupos!
Daar ga ik ook mee aan de slag.
Want alhoewel Joppe eigenlijk altijd komt, is dat zodra er andere honden in de buurt zijn nog wel eens lastig. Ik lijn hem soms al van te voren aan als ik problemen verwacht, en dat moet natuurlijk op een gegeven moment niet meer hoeven.
Dus ook Joppe kan het nog veel beter en moet nog veel leren. Misschien ben ik te snel tevreden?
Ik moet natuurlijk oppassen dan meneer niet over me heen gaat lopen, hij begint ook flink te puberen ( = uitproberen)
Daar ga ik ook mee aan de slag.
Want alhoewel Joppe eigenlijk altijd komt, is dat zodra er andere honden in de buurt zijn nog wel eens lastig. Ik lijn hem soms al van te voren aan als ik problemen verwacht, en dat moet natuurlijk op een gegeven moment niet meer hoeven.
Dus ook Joppe kan het nog veel beter en moet nog veel leren. Misschien ben ik te snel tevreden?
Ik moet natuurlijk oppassen dan meneer niet over me heen gaat lopen, hij begint ook flink te puberen ( = uitproberen)
-
royenmarjolein
- Hele grote hondenneus

Deze tips gaan wij ook uitproberen. Ik heb wel nog een kort vraagje... Doe je dit iedere keer als je de hond uitlaat?Lupos schreef:Of het op jouw situatie van toepassing is, weet ik natuurlijk niet, maar allicht heb je iets aan het volgende:
Ik heb de voorkeur om het om te draaien: smeek mij maar om jou het leukste te vinden op de wereld. Ik ben niet voor niets alfa![]()