Hondenfluitje

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Hondenfluitje

Ongelezen bericht door liesjeb »

Ben heel benieuwd of hier mensen met hondenfluitjes werken en wat jullie er van vinden!
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Ik werk met een fluitje. En dit voor de "kom hier" en de "zit".

Vooral bij de "kom hier" vind ik het erg fijn. Mexx komt namelijk niet goed als hij paniek of boosheid in mijn stem hoort. En Bear reageert er ook beter op als op de stem :)
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Wij gebruiken het fluitje zo af en toe. Dit ook omdat het met de jachttraining makkelijk is. Ook voor zitten en liggen en hier komen. Alledrie een ander soor toontje. Als we hem meer en conserquenter zouden gebruiken zou Diezel wel beter luisteren.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
ryan

Ongelezen bericht door ryan »

ook ik werk met een fluitje en inderdaad ook voor 'zit'' en 'kom hier'
Ik moet ook zeggen dat dit voor King beter werkt .als ik fluit voor "kom hier "dan weet hij dat hij wat lekkers krijgt en als ik zijn naam roep dan heeft hij zoiets van mmmwaaahh veel te leuk hier terwijl ik hem dan ook beloon maar om de een of andere rede werkt dat niet zo .
AnjaS
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door AnjaS »

Ook hier een fluitje voor kom hier en zit.
Onze kennismaking met een hondenfluit was bij de jachttraining. Nu gaan we niet meer zonder de honden uitlaten!
Afbeelding

Dank je wel Anca
:zwartpootje: Daisy (2-4-1997 - 29-4-2004)
:bruinpootje: Tess (2-6-2004 -25-02-2013)
:bruinpootje: Tjinta( 2-6-2004 - 14-9-2016)
:zwartpootje: Stars and Tails Black Lola 28-10-2013
ester

Ongelezen bericht door ester »

Ik gebruik ook een fluit de 211.5.
Verschillende commando's op de fluit.
Kom voor, zit en zoek.
Ik vind het fijner als stemcommando's
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Olly is ook met een fluitje afgeleverd voor de "kom hier". Aangeleerd bij het komen voor het eten (altijd interessant voor labbies!). Ik gebruik het zeker nog wel eens!

Ik gebruik verder dit fluitje:

Afbeelding
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

Bedankt voor alle reacties!!
Hoe hebben jullie je hond aangeleerd om op het fluitcommando te komen? Eerst 'kom voor' roepen, vervolgens fluiten en daarna een koekje als ze luistert?
Afbeelding
Met dank aan Monika :)
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

liesjeb schreef:Bedankt voor alle reacties!!
Hoe hebben jullie je hond aangeleerd om op het fluitcommando te komen? Eerst 'kom voor' roepen, vervolgens fluiten en daarna een koekje als ze luistert?
Hier ook de 211 ½
Wij kregen het advies om het aan te leren met de etensbak, dan moet je natuurlijk wel met z'n 2en zijn of je hond moet perfect kunnen blijven :D
Hond met iemand of blijvend in één ruimte, jij gaat met de etensbak naar een andere ruimte (waar hij/zij altijd eten krijgt) en fluit dan, als de hond komt goed belonen en als super beloning krijgen ze dan het voer. Na een aantal dagen als ze dat goed door hebben gewoon eens fluiten als ze lekker aan het spelen zijn en dan belonen met een koekje ofzo, ze hebben het zo door fluit=lekkers 8) :D
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik gebruik een jachtfluit. De rolfluit voor zit op afstand en de platte fluit voor komen.

Max reageert op mn emotie in mn stem en een fluit klinkt altijd hetzelfde..

Ik heb hem geleerd dat fluiten= komen= koekje. En dat werkt hier prima. Na opvolgen van het fluiten volgt er altijd een beloning..( dat is ook weleens een knuffel, een balletje of iets lekkers).
Niet komen/ luisteren = geen beloning..
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

ryan schreef:ook ik werk met een fluitje en inderdaad ook voor 'zit'' en 'kom hier'
Ik moet ook zeggen dat dit voor King beter werkt .als ik fluit voor "kom hier "dan weet hij dat hij wat lekkers krijgt en als ik zijn naam roep dan heeft hij zoiets van mmmwaaahh veel te leuk hier terwijl ik hem dan ook beloon maar om de een of andere rede werkt dat niet zo .
hier is het precies hetzelfde.
Fluitje werkt beter dan roepen...
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
Bente

Ongelezen bericht door Bente »

Ik heb de fluit aangeleerd voor zogenaamde noodgevallen. In het bos/de wei wil er wel eens een konijn, paard, koe, schaap, ... opduiken, waarna mijn hond niet meer terug te roepen is. De concentratie ligt volledig bij het dier, ik stel niets meer voor .... . De fluit is gekoppeld aan iets waar mijn hond enorm van houdt, een kauwbot. Zowel de fluit als het kauwbot heb ik dan ook altijd bij tijdens de wandeling.

Wanneer mijn hond niet meer reageert op mijn stem, te geconsenteerd is op zijn doel en er gevaar dreigt (bv aankomende auto, fietsers, brommer, ...), grijp ik meteen naar de fluit. Even fluiten en je ziet de hond meteen omkeren. Het is geweldig om te zien hoe goed dit werkt. Dan meteen het kauwbot geven, zodat hij de volgende keer ook nog wil terugkomen.

Bovendien al meerdere keren doeltreffend kunnen gebruiken in panieksituaties.

Verder kan ik ook een fluitcommando voor zitten en liggen geven. Enig probleem is dat mijn hond steeds tot bij mij komt, terwijl ze op afstand zou moeten gaan zitten/liggen.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Ook hier de 211 `1/2
Ik heb het geluk dat de fokker de fluit al had aangeleerd in het nest. Toen wij Juna met 7 weken kregen, kwam ze áltijd op de fluit en is dit ook tot op heden blijven doen. Ongeacht de afleiding van omgeving. ideaal!
Daarnaast gebruiken we de fluit bij jacht/wedstrijden. Afstoppen, zitten, hierkomen, zoeken en als hulp bij dirigeren. Ik gebruik alleen de 211 1/2. Sommigen hebben voor het zitten bijvoorbeeld een rolfuit, maar ik doe alles met een fluitje. :)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door donna »

Ik gebruik ook voor alles de 211 1/2.
Wanneer je hond de commando's kent, zou ik eerst fluiten en dan met de stem het commando geven, totdat hij/zij weet wat er bedoeld wordt en dat alleen de fluit. Het voordeel van de fluit is, zeker op afstand, dat de hond de fluit altijd hoort en jij niet zo hard hoeft te schreeuwen. Dat brengt veel rust in het veld. Suuces!!
sandraske

Ongelezen bericht door sandraske »

Wij gebruiken ook een fluitje voor het hierkomen.. Tara kwam bij het aanleren uit nieuwsgierigheid al kijken als ik floot, meteen de klikker + koekje gebruikt en zo hebben we het dus aangeleerd..
Plaats reactie