Onze Senna heeft telkens witte schilfertjes in d'r vacht zitten...
We zijn laatst met Senna naar de dierenarts geweest voor haar 9 weken enting, en de dierenarts zei dat het roos was dus het kan niet zo'n kwaad maar het jeukt wel.
Heeft er iemand een labje die dit ook heeft gehad en wat er goed tegen helpt? We hebben wel een goede hondenshampoo gekocht dus misschien dat even goed wassen en uitborstelen ook goed helpt maar ik weet het verder ook niet..
Mijn ervaring is dat dat vooral het eerste jaar voorkomt. Sjakie had het ook , maar na haar eerste verjaardag nooit meer.
Dus ik denk dat het bij de puppie tijd hoort....
Cacao heeft het ook gehad, en soms nog wel eens een beetje, als ze net geborsteld is, dan komen de schilfertjes toch weer een beetje los, en blijven plakken aan de bovenhaartjes. Op zich niets om je druk over te maken.
Wacht wel even met je puppy wassen met shampoo hoor!
Dat is eigenlijk alleen nodig als ze echt door de stront hebben liggen rollen
Dorscha had\heeft ook een wat schilferige huid. Toen ik voor een enting bij de dierenarts was zei ze dat het goed voor de huid was om een gekookt ei te geven. Nu krijgt ze elke week 1 gekookt en afgepeld ei en ik moet zeggen dat de schilferigheid hierdoor minder is geworden.
Succes en ik lees mee.
Honden hebben altijd wel wat schilfers, bijvoorbeeld bij het verharen.
Buddy had het in zijn puppytijd ook, maar geen jeuk ervan.
Maar als Senna ook veel jeuk heeft, dan zou ik het toch even in de gaten houden, want dan kan het ook mijt zijn.
dorscha schreef:Dorscha had\heeft ook een wat schilferige huid. Toen ik voor een enting bij de dierenarts was zei ze dat het goed voor de huid was om een gekookt ei te geven. Nu krijgt ze elke week 1 gekookt en afgepeld ei en ik moet zeggen dat de schilferigheid hierdoor minder is geworden.
Succes en ik lees mee.
Bedankt voor de tip! Maar is dat wel verstandig om te geven aan een pupje van 10 weken of kan dat geen kwaad?
Ziva had dat ook een tijdje heel erg, en nu eigenlijk niet meer.. Maar ons is verteld dat je je pup eigenlijk niet te veel moet borstelen dat je dan juist die schilfertjes krijgt
Hier ook af en toe wat erger. Ik heb ook 't idee dat als ik haar heb geborsteld dat 't dan wat meer is maar het verdwijnt ook weer vanzelf.
Syrah heeft ook best flink verhaart dus ik moest wel wat meer kammen, nu gaat 't weer prima.
Soms kan 't ook aan het voer liggen maar je hebt nog een puppie dus zou ik nu nog niet zo gauw gaan switchen van voer.
kirsten&cacao schreef:Cacao heeft het ook gehad, en soms nog wel eens een beetje, als ze net geborsteld is, dan komen de schilfertjes toch weer een beetje los, en blijven plakken aan de bovenhaartjes. Op zich niets om je druk over te maken.
Wacht wel even met je puppy wassen met shampoo hoor!
Dat is eigenlijk alleen nodig als ze echt door de stront hebben liggen rollen
Op zich kan dat wassen geen kwaad, we hebben bij de dierenspeciaalzaak gewoon een speciale puppyshampoo gekocht.
willie schreef:Hier ook af en toe wat erger. Ik heb ook 't idee dat als ik haar heb geborsteld dat 't dan wat meer is maar het verdwijnt ook weer vanzelf.
Syrah heeft ook best flink verhaart dus ik moest wel wat meer kammen, nu gaat 't weer prima.
Soms kan 't ook aan het voer liggen maar je hebt nog een puppie dus zou ik nu nog niet zo gauw gaan switchen van voer.
Ja Senna eet Royal Canin, maar het lijkt mij niet dat ze daar schilfertjes van krijgt of kan ze daar allergisch voor zijn of zo?
Hoi lany heeft ook last van schilvertjes en ik kreeg van de da een tip om een drupje slaolie of zonne bloem olie bij het voer te doen. ze gaat daar niet van aan de dunne en haar vacht is schilver vij wie weet een tip voor andere
monique1977 schreef:Hoi lany heeft ook last van schilvertjes en ik kreeg van de da een tip om een drupje slaolie of zonne bloem olie bij het voer te doen. ze gaat daar niet van aan de dunne en haar vacht is schilver vij wie weet een tip voor andere